Gå til innhold

Skjeggkre i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som akkurat har begynt på ny avdeling i barnehagen. Jeg skulle levere ny ladning med bleier og spør hvor jeg skal legge de. Tidligere har personalet alltid tatt bleiene og lagt de på plass selv. Idag ble jeg med på badet. Hun åpner noen skuffer i en plastkasse-skuffeseksjon og da ser jeg minst 5 ganske store og hårete kre i flere av skuffene. Jeg har sett sølvkre og synes disse var større og hadde mye hår. Og jeg sto på avstand. Hun legger bleiepakken nedi skuffen som ingenting. Jeg ble bare satt ut og er generelt redd for å klage og «gjøre meg upopulær» siden jeg er redd det kan gå utover mitt barn. Tidligere i forrige uke (første uken vår der) så jeg en larveliknende sak i en lekekopp på lekerommet. Hva gjør jeg?? Jeg synes dette er ekkelt, både med tanke på barna som går oppi dette daglig uten at de som jobber der bryr seg og med tanke på spredning. Vi kommer til å selge leil ganske snart og det passar veldig dårlig med skjeggkre! 

Anonymkode: 90da8...201

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjeggkre er desverre å forvente i barnehager. Det er derfor laget mange rutiner for å unngå å ta med seg dette hjem. Les f.eks på silverfish.no

Anonymkode: b2f8f...799

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjeggkre er desverre å forvente i barnehager. Det er derfor laget mange rutiner for å unngå å ta med seg dette hjem. Les f.eks på silverfish.no

Anonymkode: b2f8f...799

Litt uenig i dette - det er ikke å forvente, og i hvert fall ikke i den skalaen som TS nevner. Åpner du en skuff midt på dagen og ser levende skjeggkre, da kan du være trygg på at den bestanden er ganske stor. Vi bor i et hus der det tidligere har vært skjeggkre, vi har ikke sett et eneste ett eller fanget noen på de månedene vi har bodd der. Det er til å leve med, selv om vi kan mistenke at noen befinner seg i veggen. 

Man skal ikke måtte finne seg i at det kravler og kryper insekter inne i barnehagen! Jeg ville ha kontaktet SU-representanten på din avdeling og bedt vedkommende ta opp dette med styrer - da slipper du å bekymre deg for at det skal gå utover barnet ditt. 

Anonymkode: 36392...0b4

• Liker 8
Skrevet

:klo:

Se på skjeggkre som det de er, ts: et helt ufarlig dyr. Å få panikk for noe sånt er som å få panikk fordi det er edderkopper i barnehagen: selvsagt er det både skjeggkre, fluer og edderkopper i hus. Helt normalt. 

At det "kryr" av dem etter sommerferien er også normalt - kre elsker dessverre norsk sommer - vil tro de får dette under kontroll utpå høsten.

Det er selvsagt ikke normalt å ikke bare ta livet av dem der og da. De er veldig uproblematisk å både fange og drepe. fordi de er ganske treige dyr.

Anonymkode: 84388...1ad

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn som akkurat har begynt på ny avdeling i barnehagen. Jeg skulle levere ny ladning med bleier og spør hvor jeg skal legge de. Tidligere har personalet alltid tatt bleiene og lagt de på plass selv. Idag ble jeg med på badet. Hun åpner noen skuffer i en plastkasse-skuffeseksjon og da ser jeg minst 5 ganske store og hårete kre i flere av skuffene. Jeg har sett sølvkre og synes disse var større og hadde mye hår. Og jeg sto på avstand. Hun legger bleiepakken nedi skuffen som ingenting. Jeg ble bare satt ut og er generelt redd for å klage og «gjøre meg upopulær» siden jeg er redd det kan gå utover mitt barn. Tidligere i forrige uke (første uken vår der) så jeg en larveliknende sak i en lekekopp på lekerommet. Hva gjør jeg?? Jeg synes dette er ekkelt, både med tanke på barna som går oppi dette daglig uten at de som jobber der bryr seg og med tanke på spredning. Vi kommer til å selge leil ganske snart og det passar veldig dårlig med skjeggkre! 

Anonymkode: 90da8...201

Her hadde jeg kommentert altså. Lært av svigermor som er ellers generelt godt likt, men kommenterer på alt.

"Tror jeg så noe som kravlet i den skuffen du la bleier i jeg.Håper de ikke havner i bleiene da!"

Anonymkode: 23957...35a

• Liker 2
Skrevet

Dette må du selvfølgelig ta tak i. Hadde jeg sett dette hadde jeg sagt ifra å ikke sendt ungen min i den barnehagen. Skjeggkre er noe drit å du blir aldri kvitt det. Ikke søren om jeg vil ha det i mitt hus fordi barnehagen gir faen eller fordi «de er ufarlige». Sånt kan fort spre seg og det har kanskje allerede kommet i huset/leiligheten din gjennom tingene til ungen din. 

Anonymkode: 12333...6fc

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...