AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #1 Skrevet 19. august 2019 1 gang i uka jobber jeg til 1630. Den uka mannen jobber seint (annen hver uke) får jeg så himla dårlig tid til å hente minsten. 11 åringen kom selv med forslaget om å hente minsten i bhg når jeg jobber seint, så han kunne tjene penger. Så er det helt uforsvarlig å i det hele tatt tenke tanken? Det betyr at jobben blir å hente minsten i barnehagen 1 dag. Den ene uka er vi da hjemme når de kommer hjem, den andre uka er de hjemme alene absolutt lengst 30 minutter. Barnehagen ligger rett ved oss (150 meter unna, må ikke over noen vei eller lignende). Hva tenker dere? Anonymkode: a9746...6ad
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #2 Skrevet 19. august 2019 Når det ligger så nærme hjemmet tenker jeg det går helt fint om du har en ansvarlig 11 åring. Anonymkode: 1f398...491 35
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #3 Skrevet 19. august 2019 Ja, ser ikke noe problem med det. Hendte i barnehagen til mitt barn, at søsken som gikk på barneskolen hentet de selv av og til. Anonymkode: 0b6a8...0be 9
MollyJones Skrevet 19. august 2019 #4 Skrevet 19. august 2019 Ja, Helt greit. Snakk med barnehagen, og kjør på! 8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #5 Skrevet 19. august 2019 Jeg ble jevnlig hentet av mitt 12 år eldre søsken, og noen ganger også av mitt 8 år eldre søsken, hele den tiden jeg gikk i barnehagen. Men dette var på slutten av 80-tallet, så det er vel ikke lov lenger, for alt jeg vet... 🙄 Anonymkode: 01af0...aab 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 Det går helt fint så lenge 11åringen er til å stole på. Hadde samme jobben fra jeg var 10 år, søskenet mitt var da to år. Anonymkode: 530c8...0fa 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 Ja. Det går heilt fint. Snakk med barnehagen. Anonymkode: c5c12...dd3 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 Det burde absolutt ikke være noe problem, spesielt siden det er så nært huset deres. Anonymkode: e3453...7f3 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 Bør gå helt fint, min eldste hentet lillesøster i bhg av og til fra hun var 9-10 (men lillesøster var eldre enn 2). Anonymkode: e8db8...9be
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #10 Skrevet 19. august 2019 Jeg er lærer på 5-7 trinn, og flere av mine elever henter småsøsken i barnehagen. Det er veldig få jeg hadde vurdert uskikket til oppgaven (et par veldig distre barn, og noen få med diagnoser). Jeg har en toåring selv, og hadde ikke nølt med å la flesteparten hente henne (om de var søsken, altså. Jeg hadde selvsagt ikke latt elevene mine hente.) Anonymkode: 7dc19...0d1 16
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #11 Skrevet 19. august 2019 Fra en barnehagepedagog : ikke la barn hente barn. Det er helt uhørt. Det skal komme en voksenperson som kan få viktige beskjeder, frakte barnet trygt videre osv. Vet det er lite populært blant ansatte når barn kommer inn. Anonymkode: 08f48...278 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #12 Skrevet 19. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fra en barnehagepedagog : ikke la barn hente barn. Det er helt uhørt. Det skal komme en voksenperson som kan få viktige beskjeder, frakte barnet trygt videre osv. Vet det er lite populært blant ansatte når barn kommer inn. Anonymkode: 08f48...278 Er dette virkelig et stort problem om det skjer en gang i uka? Hadde forstått det hvis det var hver dag, men nå henter jo voksne 4 av 5 ganger og leverer 5 av 5 ganger. Søstera mi og jeg henta vår lillesøster i barnehagen relativt jevnlig på 90-tallet, da var jeg 13 og hun var 10, og hun som ble henta var 3 år. Anonymkode: e3453...7f3 19
solmåneogstjerner Skrevet 19. august 2019 #13 Skrevet 19. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra en barnehagepedagog : ikke la barn hente barn. Det er helt uhørt. Det skal komme en voksenperson som kan få viktige beskjeder, frakte barnet trygt videre osv. Vet det er lite populært blant ansatte når barn kommer inn. Anonymkode: 08f48...278 Ta deg sammen. Du virker ikke som en god pedagog. Mer av typen som aldri synes at andre er bra nok. Er bare fint at familien jobber sammen. Er det en viktig beskjed så sender du en sms. Alvorlig talt. Skjerp deg. 48
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #14 Skrevet 19. august 2019 Klarer 11åringen å få med seg våte klær? Og viktige beskjeder? Er det ett ansvar en 11åring burde ha? Hva gjør 11åringen om 2åringen får ett raserianfall og ikke vil høre på storebror? Jeg tenker at en gang i blant hadde det gått greit, men ikke fast. Anonymkode: e734b...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #15 Skrevet 19. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra en barnehagepedagog : ikke la barn hente barn. Det er helt uhørt. Det skal komme en voksenperson som kan få viktige beskjeder, frakte barnet trygt videre osv. Vet det er lite populært blant ansatte når barn kommer inn. Anonymkode: 08f48...278 Hvorfor er jeg ikke overasket🙄🙄 Nå til dags så er det kun voksne som kan hente, barn på 11-12 år kan ikke være ansvarsfulle nei🙄 Anonymkode: eb6bb...69c 17
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #16 Skrevet 19. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra en barnehagepedagog : ikke la barn hente barn. Det er helt uhørt. Det skal komme en voksenperson som kan få viktige beskjeder, frakte barnet trygt videre osv. Vet det er lite populært blant ansatte når barn kommer inn. Anonymkode: 08f48...278 😂 det er snakk om EN DAG I UKEN! En 11-åring kan fint klare og ta med seg viktige beskjeder på et ark i tillegg til toåringen hjem altså! Og de voksne pleier som regel å være veldig villige til å hjelpe søskenet til å huske å ta med seg vått tøy og lignende når de går! Dessuten, det er snakk om 150meter, ikke noe skumle overgangsfelt men en trygg vei for de å gå på! (Hilsen en tidligere barnehageansatt) Anonymkode: 5b1c1...27f 25
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #17 Skrevet 19. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer 11åringen å få med seg våte klær? Og viktige beskjeder? Er det ett ansvar en 11åring burde ha? Hva gjør 11åringen om 2åringen får ett raserianfall og ikke vil høre på storebror? Jeg tenker at en gang i blant hadde det gått greit, men ikke fast. Anonymkode: e734b...9a5 Hva skjer om det er fast, skal dere tilkalle bv for det også? Anonymkode: eb6bb...69c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #18 Skrevet 19. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra en barnehagepedagog : ikke la barn hente barn. Det er helt uhørt. Det skal komme en voksenperson som kan få viktige beskjeder, frakte barnet trygt videre osv. Vet det er lite populært blant ansatte når barn kommer inn. Anonymkode: 08f48...278 Rull inn puppen, det er snakk om en gang i uka. Anonymkode: 1909d...406 2
-Missi- Skrevet 19. august 2019 #19 Skrevet 19. august 2019 Dette har vært mye tema i vår barnehage og blant leder gruppa, men i ditt tilfelle( en gang i uka) så burde det ikke være noe problem. Jeg vil anbefale at du snakker med pedagogisk leder på avdelingen slik at barnehagen er godt informert. Det er riktig at vi ikke har lov å gi brev, viktig informasjon osv til barnet ditt som henter men så lenge det kun er en gang i uken og du henter de andre har man rikelig med tid til kommunikasjon likevel. Vi driver i 2019 en god del med foreldreveiledning og dette blant annet er faktisk et gjentakende problem at søsken henter, da det fins lover og restriksjoner som gjør at vi må kommunisere direkte med foreldre. Vær enkelt sak blir likevel vurdert ut fra hver enkelt families behov og barns behov. Nøkkelen her er kommunikasjon med pedagogisk leder og at man er enige om retningslinjer og rammer. Vi har hatt tilfeller hvor vi har måttet kreve at foreldrene henter. 7
EEØm Skrevet 19. august 2019 #20 Skrevet 19. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer 11åringen å få med seg våte klær? Og viktige beskjeder? Er det ett ansvar en 11åring burde ha? Hva gjør 11åringen om 2åringen får ett raserianfall og ikke vil høre på storebror? Jeg tenker at en gang i blant hadde det gått greit, men ikke fast. Anonymkode: e734b...9a5 Nå er ikke dette noe som er aktuelt for oss, men da storesøster var 12 og lillesøster 2, kunne jeg fint svart ja på alle dine spørsmål. Hun var da mindre sliten enn meg, så sannsynligvis hadde hun taklet et raseriutbrudd bedre enn det jeg hadde gjort. Men nå er mellomste blitt 10, og selv om han fremdeles er yngre er han ikke i nærheten av å være så ansvarlig, så om ikke han hadde bedret seg betraktelig i løpet av et år, hadde ikke han kunnet settes på en sånn jobb.Se an begge barn og barnehage, men jeg tror ikke dette nødvendigvis er helt umulig 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå