lilje Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 Jeg har en langhåret skogkatt som har fått en del klumper i pelsen. Spesielt på sidene av magen og bak med beina. Vi har daglig børsting men han har så tykk pels at den klumper seg nesten uansett. Det begynner å bli bedre nå, hvor han mister mye av vinterpelsen, men jeg får ikke tatt knekken på disse klumpene? Noen med erfaring?
MiniMjau Skrevet 12. mai 2005 #3 Skrevet 12. mai 2005 vær forsiktig så du ikke klipper i PUS!!! Har hørt et triks om at du stikker en gaffel inn i / like under pelsklumpen slik at klumpen kommer oppå gaffelen. Så kan du klippe av klumpen uten å komme borti huden til pus - siden da gaffelen er i mellom saksen og huden. Har ikke prøvd dette, selv. Ser for meg at en kanskje må være 2 stk. En for å holde pus og en for å klippe/holde gaffel.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 vær forsiktig så du ikke klipper i PUS!!! Har hørt et triks om at du stikker en gaffel inn i / like under pelsklumpen slik at klumpen kommer oppå gaffelen. Så kan du klippe av klumpen uten å komme borti huden til pus - siden da gaffelen er i mellom saksen og huden. Har ikke prøvd dette, selv. Ser for meg at en kanskje må være 2 stk. En for å holde pus og en for å klippe/holde gaffel. Ja, dette funker, men pass på at du ikke kjører gaffelen i katten. Blir det ekstra ille kan du få dyrlegen til å klippe katten. Men hvilken børste bruker du? Har selv skogkattt og finner ut at jeg må ha en børste med ganske lange metallpigger for å få greit gjennom hele pelsen. En vanlig hårbørste funker rett og slett ikke.
Gjest Madeline Skrevet 13. mai 2005 #5 Skrevet 13. mai 2005 Du må ha en skikkelig børste som kommer gjennom hele pelsen og du må børste hver eneste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå