Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aldri vært i babyshower tidligere, hvilken pris skal jeg legge meg på til gave? 

Anonymkode: 9a1b0...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på relasjon og din økonomi. Alt fra en body til 100-200kr til bleiekake/1000kr gavekort på barnas hus/vogn/etc. 

Men vanligvis lager arrangør ei liste over ting h•n vet den fødende kommer til å trenge med ting i alle prisklasser. Har dere ikke fått det?

Anonymkode: 17845...848

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen har laget liste over gaveforslag. Men du skal ikke blakke deg på gave til babyshower, poenget er å være sammen! Men blir stadig overrasket over hvor store gaver som gies. Min erfaring er at folk gir i området 300-600. Jeg synes det er helt innafor å gi i 150-200-klassen!

Anonymkode: 00d37...d8e

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ann på relasjon og din økonomi. Alt fra en body til 100-200kr til bleiekake/1000kr gavekort på barnas hus/vogn/etc. 

Men vanligvis lager arrangør ei liste over ting h•n vet den fødende kommer til å trenge med ting i alle prisklasser. Har dere ikke fått det?

Anonymkode: 17845...848

Jeg har heller aldri fått noen slik liste til en babyshower. Kjøper samme type gave jeg ville kjøpt som nyfødtgave. 

Anonymkode: e04c1...d70

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange babyshowers, for mine venner var stort sett ferdige med å få barn for noen år tilbake, og da var ikke babyshower så vanlig i mine kretser (i Oslo), Men de gangene jeg har vært, så har jeg gitt samme gave som jeg ellers ville gitt etter at barnet ble født. 200-250 kr ca. Noen ganger har det vært billigere, hvis jeg har handla på outlet eller i utlandet.

Det har likevel blitt litt dobbelt opp med gaver, for det føles snålt å komme tomhendt på babybesøk, men da har jeg gjerne tatt med noen blomster til 150 kr i stedet for et klesplagg. 

Anonymkode: 5b559...3a2

• Liker 2
Skrevet

Har ikke vært på mange babyshowers, men i de jeg har vært i har de fleste gitt typisk "barselsgave" - typ noe klær, en leke, teppe etc. Aldri fått noen liste. Tror jeg har brukt sånn rundt 250-300 kr + lagd noe mat. 

Anonymkode: 608fc...e2b

Skrevet

Det finnes ingen nedre grense :) poenget med babyshower er å være sammen med gode venner og gjerne til litt god mat før barseltida starter. Jeg fikk alt fra et sokkepar til bøker og hjemmestrikk. Satt pris på alt. Om budsjettet kun tillater en bitteliten oppmerksomhet så er det helt greit! Ene venninnen min ga meg "gavekort" på en skikkelig god ryggmassasje. Synes det var koselig 😊 

Anonymkode: 86e6b...e03

Skrevet

Hvis jeg gir babyshower-gave så gir jeg ikke barselgave. Da kommer jeg med litt bakst isteden. Legger meg på samme prisnivå som barselgave, alt ettersom hvor sterk relasjonen er. 200-400kr. 

Anonymkode: f7a11...146

Skrevet

Trenger vel ikke å kjøpe en egen dusj til ungen. Bruk den samme som du bruker.

Anonymkode: 126c0...c85

• Liker 2
Skrevet

Liste er ikke vanlig, nei. Jeg er i slutten av 20-årene, så jeg har vært i en del babyshowere de siste årene. Typiske baby-ting er vanlig å gi: Klær, smekker, kosedyr, smokk, smokkesnor, rangle, leker osv. Et godt tips er å gi klær i litt forskjellige størrelser. Det er litt kjedelig å få så mange plagg i nyfødt-størrelse at man ikke får brukt alle, og samtidig måtte handle masse nye klær når ungen er 6 mnd.

Anonymkode: 1e2a7...9dc

Skrevet

De siste babyshowerene jeg var på så spleisa vi på større ting, tripp trapp stol og slikt. I min egen baby shower fikk jeg stort sett leker og klær, de fleste brukte nok 200-400 kr. Veldig koselig at folk kom, for min del hadde det ikke gjort noe om de brukte langt mindre penger! Viktigste er at folk kommer!

Anonymkode: 69b9a...5ba

• Liker 2
Skrevet

0,- For hele greia er noe stort tull.

Anonymkode: 051e8...9b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...