Gå til innhold

Til alle hotellansatte - dobbeltrom vs enkeltrom

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 18.8.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på hotell for noen år siden. Det varierer kanskje litt fra hotell til hotel. Men dersom du bare betaler for 1 pers, så kan du dessverre ikke forvente å få to senger, selv om du kanskje i utgangspunktet valgte dobbeltrom. Du kan vel kalle det en svakhet i bookingsystemet. Legger du inn at du er 1 pers, reduseres nemlig prisen, og du har dermed ikke krav på to senger. Du kan være heldig og få dobbeltrom likevel, dersom hotellet har kapasitet. Men er det fullbooket, får du det du betaler for, nemlig 1 seng. Skjønner at noen kan bli skuffet, men slik var det i alle fall hos oss. Har du derimot betalt for dobbeltrom (pris for 2 senger), og blitt flyttet til enkeltrom, har du selvfølgelig krav på nettopp det, og da er du i din fulle rett til å klage. 

Anonymkode: c9e6a...6d3

Stemmer jo ikke. Man betaler pr rom, ikke per pers. Aldri cært et tema engang på de hotellene jeg har cært. Om jg bestiller for to eller en så er det kun rommet jeg betaler for.

Anonymkode: 1b89a...95b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nedgradert deg mest sannsynlig fordi de er fullbooket/overbooket. Da går det utover de som er en person som har bestilt større rom. På hotellet vårt har vi nedgradert folk mange ganger til de større enkeltrommene uten å fortelle gjest om det, da venter vi til de eventuelt klager. Det må du forresten gjøre før det har gått en natt.

Dette er ikke resepsjonisten sin skyld, så ikke kjeft på han/hun. Dette er ledelsen. Så hadde jeg vært deg ville jeg gått ned og spurt, eventuelt sendt en mail fra rommet. 

Det noen sier over her at når du kun har bestilt for en person så har du ikke krav på stor seng, dette er feil, for det har du. Eneste forskjellen er at de eventuelt bare det opp til en person istedet for 2, sengen skal være like stor. 

Jobbet i ulike hoteller i mange år og dette er ikke unormalt.

Anonymkode: 13d47...48b

• Liker 4
Skrevet

Har du sagt ifra, ts?

Anonymkode: ea0e1...8db

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har nedgradert deg mest sannsynlig fordi de er fullbooket/overbooket. Da går det utover de som er en person som har bestilt større rom. På hotellet vårt har vi nedgradert folk mange ganger til de større enkeltrommene uten å fortelle gjest om det, da venter vi til de eventuelt klager. Det må du forresten gjøre før det har gått en natt.

Dette er ikke resepsjonisten sin skyld, så ikke kjeft på han/hun. Dette er ledelsen. Så hadde jeg vært deg ville jeg gått ned og spurt, eventuelt sendt en mail fra rommet. 

Det noen sier over her at når du kun har bestilt for en person så har du ikke krav på stor seng, dette er feil, for det har du. Eneste forskjellen er at de eventuelt bare det opp til en person istedet for 2, sengen skal være like stor. 

Jobbet i ulike hoteller i mange år og dette er ikke unormalt.

Anonymkode: 13d47...48b

Så ussel praksis. 

Anonymkode: 350e0...4d2

• Liker 6
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ussel praksis. 

Ussel praksis for de ubetydelige kundene, mens de tar vare på kunder som er en del av deres lojalitetsprogram, de som legger tusenvis av kroner årlig og som de tjener penger på. 

Mener du at de heller bør prioritere gjester som tar en eller tre overnattinger i året fremfor de som har 60-70-80  eller flere overnattinger i året? 

Anonymkode: da2b7...29b

Skrevet

Dette må jo ha skjedd i Norge.  

Anonymkode: 191a7...e84

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ussel praksis for de ubetydelige kundene, mens de tar vare på kunder som er en del av deres lojalitetsprogram, de som legger tusenvis av kroner årlig og som de tjener penger på. 

Mener du at de heller bør prioritere gjester som tar en eller tre overnattinger i året fremfor de som har 60-70-80  eller flere overnattinger i året? 

Jeg tenker at man skal gi ut det kundene betaler for samme om det er fast eller sjelden kunde. Er det en ting Norge vet er det at klaging fyker fortere enn ros!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kunder er ubetydelige. Det bør være lekse nr. 1 når man har et serviceyrke. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...