AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Hei dere KG-brukere. Det har samlet seg mye greier etter flere barn, trenger oppbevaring og vurderer å ta i bruk kaldloftet. Det jeg er redd for er insekter, mus, kulde og het varme sommerstid. Hvordan gjør du det? Hvilken måte bør de oppbevares? Ts Anonymkode: c5e7b...df4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Har dere mus og skadedyr-insekter på loftet da? Er loftet tørt? Er det fuktig der, vil det jo bli fuktskader i tingene. Hvis loftet er tørt og er uten mus, så kan klær oppbevares fint i vakumposer regner jeg med. Anonymkode: 12247...61a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 OBS. Det er viktig at klær er 100% tørre før de pakkes bort i vakumposer/andre poser, for å unngå fuktskader i tøyet. Anonymkode: 12247...61a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere mus og skadedyr-insekter på loftet da? Er loftet tørt? Er det fuktig der, vil det jo bli fuktskader i tingene. Hvis loftet er tørt og er uten mus, så kan klær oppbevares fint i vakumposer regner jeg med. Anonymkode: 12247...61a Hei, takk for svaret ditt. Loftet er tørt, tror det ikke er mer en normalt med insekter (hvis det finnes insekter på et loft). Hatt mus noen vintre, gjort noen tiltak men tør ikke oppbevare noe som mus kan ødelegge hvis de dukker opp igjen. Ts Anonymkode: c5e7b...df4
EEØm Skrevet 19. august 2019 #5 Skrevet 19. august 2019 Vi pakker bare inn i plast. Søppelsekker e.l. Setter ting oppå et bord, gammel kontorstol eller noe annet mus ikke kan klatre opp for å unngå at det ikke blir spist. Noen ting legges også i bokser av plast eller tre.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, takk for svaret ditt. Loftet er tørt, tror det ikke er mer en normalt med insekter (hvis det finnes insekter på et loft). Hatt mus noen vintre, gjort noen tiltak men tør ikke oppbevare noe som mus kan ødelegge hvis de dukker opp igjen. Ts Anonymkode: c5e7b...df4 Da ville jeg valgt å legge tøy i vakumposer som deretter legges i store plastesker med lokk. Mus vil neppe gnage seg gjennom plastbokser for å få tilgang til klær (Men mus gnager gjerne gjennom plastesker o.l. for å få tilgang til mat). Sett eventuelt noen musefeller på loftet som sjekkes jevnlig. Finn ut hvor musene kan komme inn, og tett disse åpningene i huset. Anonymkode: 12247...61a 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg valgt å legge tøy i vakumposer som deretter legges i store plastesker med lokk. Mus vil neppe gnage seg gjennom plastbokser for å få tilgang til klær (Men mus gnager gjerne gjennom plastesker o.l. for å få tilgang til mat). Sett eventuelt noen musefeller på loftet som sjekkes jevnlig. Finn ut hvor musene kan komme inn, og tett disse åpningene i huset. Anonymkode: 12247...61a Jeg skal dobbeltsjekke før vinteren, vi hadde en i familien til å sjekke. Ingen mus i fellene forrige vinter, men årene før nesten 20 mus 😨😨 Anonymkode: c5e7b...df4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 4 timer siden, EEØm skrev: Vi pakker bare inn i plast. Søppelsekker e.l. Setter ting oppå et bord, gammel kontorstol eller noe annet mus ikke kan klatre opp for å unngå at det ikke blir spist. Noen ting legges også i bokser av plast eller tre. Tusen takk for et nyttig og fint svar 😊 Anonymkode: c5e7b...df4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg valgt å legge tøy i vakumposer som deretter legges i store plastesker med lokk. Mus vil neppe gnage seg gjennom plastbokser for å få tilgang til klær (Men mus gnager gjerne gjennom plastesker o.l. for å få tilgang til mat). Sett eventuelt noen musefeller på loftet som sjekkes jevnlig. Finn ut hvor musene kan komme inn, og tett disse åpningene i huset. Anonymkode: 12247...61a Takk forresten Ts Anonymkode: c5e7b...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå