Gå til innhold

Hvordan oppbevares klær, bilder og ting på et kaldloft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere KG-brukere.

Det har samlet seg mye greier etter flere barn, trenger oppbevaring og vurderer å ta i bruk kaldloftet. Det jeg er redd for er insekter, mus, kulde og het varme sommerstid. 

Hvordan gjør du det? Hvilken måte bør de oppbevares? 

Ts

Anonymkode: c5e7b...df4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere mus og skadedyr-insekter på loftet da?

Er loftet tørt? Er det fuktig der, vil det jo bli fuktskader i tingene.

Hvis loftet er tørt og er uten mus, så kan klær oppbevares fint i vakumposer regner jeg med.

Anonymkode: 12247...61a

Skrevet

OBS. Det er viktig at klær er 100% tørre før de pakkes bort i vakumposer/andre poser, for å unngå fuktskader i tøyet.

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere mus og skadedyr-insekter på loftet da?

Er loftet tørt? Er det fuktig der, vil det jo bli fuktskader i tingene.

Hvis loftet er tørt og er uten mus, så kan klær oppbevares fint i vakumposer regner jeg med.

Hei, takk for svaret ditt. Loftet er tørt, tror det ikke er mer en normalt med insekter (hvis det finnes insekter på et loft). Hatt mus noen vintre, gjort noen tiltak men tør ikke oppbevare noe som mus kan ødelegge hvis de dukker opp igjen.

Ts

Skrevet

Vi pakker bare inn i plast. Søppelsekker e.l. Setter ting oppå et bord, gammel kontorstol eller noe annet mus ikke kan klatre opp for å unngå at det ikke blir spist. Noen ting legges også i bokser av plast eller tre. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, takk for svaret ditt. Loftet er tørt, tror det ikke er mer en normalt med insekter (hvis det finnes insekter på et loft). Hatt mus noen vintre, gjort noen tiltak men tør ikke oppbevare noe som mus kan ødelegge hvis de dukker opp igjen.

Ts

Da ville jeg valgt å legge tøy i vakumposer som deretter legges i store plastesker med lokk. Mus vil neppe gnage seg gjennom plastbokser for å få tilgang til klær :) (Men mus gnager gjerne gjennom plastesker o.l. for å få tilgang til mat). Sett eventuelt noen musefeller på loftet som sjekkes jevnlig. Finn ut hvor musene kan komme inn, og tett disse åpningene i huset.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg valgt å legge tøy i vakumposer som deretter legges i store plastesker med lokk. Mus vil neppe gnage seg gjennom plastbokser for å få tilgang til klær :) (Men mus gnager gjerne gjennom plastesker o.l. for å få tilgang til mat). Sett eventuelt noen musefeller på loftet som sjekkes jevnlig. Finn ut hvor musene kan komme inn, og tett disse åpningene i huset.

Jeg skal dobbeltsjekke før vinteren, vi hadde en i familien til å sjekke. Ingen mus i fellene forrige vinter, men årene før nesten 20 mus 😨😨

Skrevet
4 timer siden, EEØm skrev:

Vi pakker bare inn i plast. Søppelsekker e.l. Setter ting oppå et bord, gammel kontorstol eller noe annet mus ikke kan klatre opp for å unngå at det ikke blir spist. Noen ting legges også i bokser av plast eller tre. 

Tusen takk for et nyttig og fint svar 😊

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk forresten :) Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...