Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 Er det noen her som har noen råd til hvordan man kommer over et menneske? Her er det snakk om en person som man stadig må "forholde" seg til mentalt, siden jeg hele tiden får høre meget negative ting han sier om meg etc.. Jeg er utrolig lei, dette er et menneske som har slitt meg ut psykisk. Jeg vil bare glemme, og i hvert fall lære meg å ikke bry meg om hva han eller hans venner sier/mener.
Gjest Violetta Skrevet 11. mai 2005 #2 Skrevet 11. mai 2005 Må du virkelig høre på alt dette negative? Du kan ikke kutte omgangen med disse som forer deg med negativ informasjon? Ellers sier du for lite til at det er lett å gi råd. Ikke at jeg mener det kunne være lett uansett, men noe info må man ha...
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Må du virkelig høre på alt dette negative? Du kan ikke kutte omgangen med disse som forer deg med negativ informasjon? Ellers sier du for lite til at det er lett å gi råd. Ikke at jeg mener det kunne være lett uansett, men noe info må man ha... Jeg "må" dessverre det, fordi jeg blant annet har fått mailer fra to av hans venninner, som ikke vet noe om situasjonen vår. Det er en eks jeg snakker om, som jeg alltid har snakket godt om. Etter hvert fikk jeg høre om ting han hadde sagt om meg, og veldig mye er løgn og selvsagt hans subjektive versjon av saken. Han har oppført seg meget dårlig overfor meg, selv om jeg bare har gitt uttrykk for at jeg enda bryr meg om han (han har snakket om å drikke seg i hjel etc, men det er ikke på grunn av bruddet). Derfor fortalte jeg han at han for meg var en "ikke-person" lenger... Det er i det hele tatt en vanskelig situasjon for meg. For helt inntil jeg begynte å høre hvordan han virkelig har vært etter at jeg slo opp, har jeg hatt følelser for ham. Og det har jeg vel enda, ellers hadde jeg nok ikke brydd meg. Jeg vet ikke om dette var en rotete forklaring?
Gjest Violetta Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Litt klokere ble man da... Jeg tror du bare må ta tiden til hjelp. Jeg skjønner at det kan høres lettvint ut, men jeg har faktisk vært i en lignende situasjon som din. Det er sårt når noen man bryr seg om og verdsetter snakker stygt om en selv... Men det er ikke så mye du kan gjøre med akkurat det, om det ikke hjelper å snakke med han om det. Å heve seg over det er ikke lett, men man kan kanskje klare å bevare masken utad i hvert fall, noe som hjelper på stoltheten om ikke noe annet. Har du noen gode venner du kan betro deg til, som kan fortelle deg at det negative ikke er sant? For uansett om du vil akseptere det eller ikke når det blir sagt så hjelper det. Og ikke la deg knekke av det. Tiden hjelper. Etter hvert betyr ikke det som blir sagt så mye. I hvert fal er det slik for meg.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Takk for gode ord. Ja, tiden er vel det som skal "lege alle sår". En dag vil jeg kanskje tenke "pytt sann, jeg bryr meg ikke lenger". Det vil i så fall være utrolig befriende.
Gjest Violetta Skrevet 11. mai 2005 #6 Skrevet 11. mai 2005 Takk for gode ord. Ja, tiden er vel det som skal "lege alle sår". En dag vil jeg kanskje tenke "pytt sann, jeg bryr meg ikke lenger". Det vil i så fall være utrolig befriende. Jeg håper det, for din skyld. Og tror det. Det har forresten hjulpet meg å tenke at "Hvorfor må han si sånt? Har han så liten selvtillit at han må tråkke på andre for å komme seg opp? Da har i hvert fall jeg det bedre..." Vet ikke om det kan hjelpe deg å tenke slik.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #7 Skrevet 11. mai 2005 Jeg håper det, for din skyld. Og tror det. Det har forresten hjulpet meg å tenke at "Hvorfor må han si sånt? Har han så liten selvtillit at han må tråkke på andre for å komme seg opp? Da har i hvert fall jeg det bedre..." Vet ikke om det kan hjelpe deg å tenke slik. Jeg har faktisk vært innom tanken selv. Jeg tror jo egentlig ikke at han kan ha det særlig bra med seg selv når han gjør slike ting. Det er bare surt at han skal tråkke meg ned også. Men jeg skal nok heve meg over det!
Gjest ilska Skrevet 11. mai 2005 #8 Skrevet 11. mai 2005 Jeg har vært borti liknende for noen år tilbake. Eksen snakket masse dritt om meg etter at jeg ba han flytte. Han ringte og truet meg midt på natta etter at utestedene var stengt, og jeg lå ofte med nødnummeret klar på telefonen. (jeg visste ikke om han hadde tatt kopi av nøklene) Det du bør gjøre er å holde avstand. Og nevner noen han i en samtale så fokuser på det positive, samtidig som du sier minst mulig. (Du vil straks se at de blir positivt overrasket, og da kan du gjette hva han har sagt om deg, men ikke bry deg...) De fleste mennesker liker ikke være i en skytsild mellom et par som har brutt opp og de aller fleste skjønner at det er mer enn kun en side.
Gjest Violetta Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Han kan bare tråkke deg ned om du lar deg tråkke på. Og det gjør du vel ikke? Uansett - lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 Han kan bare tråkke deg ned om du lar deg tråkke på. Og det gjør du vel ikke? Uansett - lykke til! Jeg skal ikke la meg tråkke på nei! Takk for støtten. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #11 Skrevet 11. mai 2005 Jeg har vært borti liknende for noen år tilbake. Eksen snakket masse dritt om meg etter at jeg ba han flytte. Han ringte og truet meg midt på natta etter at utestedene var stengt, og jeg lå ofte med nødnummeret klar på telefonen. (jeg visste ikke om han hadde tatt kopi av nøklene) Det du bør gjøre er å holde avstand. Og nevner noen han i en samtale så fokuser på det positive, samtidig som du sier minst mulig. (Du vil straks se at de blir positivt overrasket, og da kan du gjette hva han har sagt om deg, men ikke bry deg...) De fleste mennesker liker ikke være i en skytsild mellom et par som har brutt opp og de aller fleste skjønner at det er mer enn kun en side. Ja, det beste er vel å ikke fokusere på det som gjør at man blir mer frustrert. For da har han vunnet. Og det skal han ikke få gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #12 Skrevet 11. mai 2005 Du har jo fått en del gode råd allerede. Har heldigvis ikke opplevd noe liknende, men ei venninne av meg opplevde at eksen virkelig HATET henne etter at hun gjorde det slutt (bruddet var pent og pyntelig og helt nødvendig). Han som hadde virket snill og grei, truet og baksnakket og sendte brev i lange tider. Det som er viktig i en slik situasjon er å skjønne at du ikke har noe med dette å gjøre; du var ikke sammen med han fordi han kunne finne på slike ting som du opplever nå, og det er ikke du som har utløst den dustete oppførselen hans. Enig i at du ikke bør gå i "samme fella" som han, hev deg over det og ellers er det vel bare å ta tida til hjelp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå