AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Sønnen min på 1 1/2 år he nettop startet i barnehagen. De voksne på avdelingen er informert om at han har CP. Han har en mild grad, og folk som ikke kjenner han ser ikke dette. Han er jo også enda veldig ung, og alle på hans alder faller en del /går ustødig osv. Jeg er litt usikker på hvor stort fokus jeg skal ha på dette. Utfordringene hans vil nok synes mer etterhvert som tiden går. Vil informere foreldrene om dette. Tenker det er greit å vite. Skal jeg ta ordet ved første foreldremøte (grøss og gru) lage en liten lapp med kort info om sønnen min å legge på plassene til barna? Anonymkode: 8106e...d84
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Tenker det er en fin mulighet å ta det opp på foreldremøtet. Hvis du ikke vil gjøre det selv, så kan en av de ansatte ta det opp. Hvis han har støtteressurs så er det jo greit for de andre foreldrene å vite hvem de andre ansette er på avdelingen. Anonymkode: c185a...c53 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenker det er en fin mulighet å ta det opp på foreldremøtet. Hvis du ikke vil gjøre det selv, så kan en av de ansatte ta det opp. Hvis han har støtteressurs så er det jo greit for de andre foreldrene å vite hvem de andre ansette er på avdelingen. Anonymkode: c185a...c53 Han har ingen støtteressurs. Fysioterapauten skal «se an» utviklingen hans. Var snakk om å kjøre intensiv trening i perioder i løpet av et år. Vil ikke at det skal virke som jeg skammer meg, men synes det er vanskelig å snakke foran så mange fremmede. Det har vært mange tøffe tak det siste 1 1/2 året, så det blir veldig følsomt. TS. Anonymkode: 8106e...d84
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Min har mild CP. Lammelse i hele venstre del av kroppen. Har aldri informert om dette før på skolen til foreldre, da kun i vanlig samtale. Bhg så er barna så forskjellige når det kommer til motorikk så viste ikke så godt. Anonymkode: a953c...adf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har ingen støtteressurs. Fysioterapauten skal «se an» utviklingen hans. Var snakk om å kjøre intensiv trening i perioder i løpet av et år. Vil ikke at det skal virke som jeg skammer meg, men synes det er vanskelig å snakke foran så mange fremmede. Det har vært mange tøffe tak det siste 1 1/2 året, så det blir veldig følsomt. TS. Anonymkode: 8106e...d84 Da hadde jeg ventet med å si noe til dere vet noe mer. Som du sier, så merkes det jo ikke enda uansett. Anonymkode: c185a...c53
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 https://www.cp.no/om-oss/barn/barnehage/ Anonymkode: 0a8dd...9a6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 Du trenger ikke si noe. Hvorfor skal du det? Det er sikkert andre barn der også med diverse utfordringer. Anonymkode: bfe17...7c9 1
-Missi- Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 På min naboavdeling der jeg ikke er pedagogisk leder men koordineringsansvarlig og ansvar for felles førskolegruppe har de ett barn med CP, han er førskolebarn og blant annet tilpasses nå førskolegruppa for begge storbarnsavdelingene ut fra ham. Han har masse hjelpemidler og både støtteressurs og fysioterapaut så det er mye hjelp å få. Han har gode venner og fungerer fint sosialt i gruppen og er en veltilpasset og positiv gutt. Dette har all grunn til å gå bra TS! Selv hadde jeg en bror med CP som døde i 1998, da var det en helt annen verden i forhold til hjelp, men vet han og hadde gode venner i barnehagen og at barnehagen var en fin tid for ham. Forøvrig har vi 3 barn på min avdeling som har utfordringer og støtteressurs/team rundt seg og dette er ikke noe de andre foreldrene egentlig vet om direkte, de vet vi har en støtteressurs i 100% stilling og at de barna har hjelp uten at det er noe man har opplyst om eller foreldrene har snakket med andre om. Dette går nok fint TS
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 På 19.8.2019 den 12.39, -Missi- skrev: På min naboavdeling der jeg ikke er pedagogisk leder men koordineringsansvarlig og ansvar for felles førskolegruppe har de ett barn med CP, han er førskolebarn og blant annet tilpasses nå førskolegruppa for begge storbarnsavdelingene ut fra ham. Han har masse hjelpemidler og både støtteressurs og fysioterapaut så det er mye hjelp å få. Han har gode venner og fungerer fint sosialt i gruppen og er en veltilpasset og positiv gutt. Dette har all grunn til å gå bra TS! Selv hadde jeg en bror med CP som døde i 1998, da var det en helt annen verden i forhold til hjelp, men vet han og hadde gode venner i barnehagen og at barnehagen var en fin tid for ham. Forøvrig har vi 3 barn på min avdeling som har utfordringer og støtteressurs/team rundt seg og dette er ikke noe de andre foreldrene egentlig vet om direkte, de vet vi har en støtteressurs i 100% stilling og at de barna har hjelp uten at det er noe man har opplyst om eller foreldrene har snakket med andre om. Dette går nok fint TS Takk 🙂 Har tro på at det vil gå bra, men tenker det kan være greit å opplyse om. Barn snakker, og da er det greit at foreldrene vet (så de kan tilpasse svaret litt mer etter info) 🤷🏼♀️ Anonymkode: 8106e...d84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå