AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Jeg vurderer å bruke Trumf visa til dagligvarehandling. Jeg handler mest på Eurospar, men også Coop og Rema 1000 når jeg finner tilbud der. Finnes det andre mastercard/visa som er bedre på å få igjen bonus/poeng/cashback totalt sett? Anonymkode: 1406f...998
Økonomisk sans Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Du finner en oversikt på kredittkort.com over forskjellige fordeler og andre ting for forskjellige kredittkort.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 16 minutter siden, Økonomisk sans skrev: Du finner en oversikt på kredittkort.com over forskjellige fordeler og andre ting for forskjellige kredittkort. Jeg har sett på den siden, men håpte noen hadde egne erfaringer og tips 🙂 Anonymkode: 1406f...998 1
Pal Fungi Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Du får ikke trumfpoeng hos Coop og rema 1000
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 Vi bruker ikano sitt kredittkort til dagligvarer, gir 1% rabatt i alle dagligvare butikker. Anonymkode: 31069...9ed 1
Million Skrevet 18. august 2019 #6 Skrevet 18. august 2019 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å bruke Trumf visa til dagligvarehandling. Jeg handler mest på Eurospar, men også Coop og Rema 1000 når jeg finner tilbud der. Finnes det andre mastercard/visa som er bedre på å få igjen bonus/poeng/cashback totalt sett? Anonymkode: 1406f...998 Trumf Visa gir ingen bonus hos Coop og Rema, fordi de er ikke med i det bonusprogrammet. Rema har "Æ", sitt eget rabattprogram med 10% rabatt på dine 10 mest kjøpte varer. Coop har sin egen bonus og eget medl.kort, som man samler opp på en kundekonto og får godskrevet hvert år. Denne kan man ta ut/overføre til bankkontoen sin. Trumf Visa gir 0,5% bonuspoeng på alle andre kjøp i andre butikker og på nett. Unntaket er konkurrerende matbutikker. Der får man ikke noe. Kiwi og Joker er med i Trumf, samt Meny. Er dette noen du bruker? Jeg kjenner ikke til Spar, da jeg ikke har noen slik butikk i mitt nærområde. Endret 18. august 2019 av Million 2
M71 Skrevet 18. august 2019 #7 Skrevet 18. august 2019 Jeg har registrert mitt norwegian kort hos Coop, så får da cashpoints fra de samt bonus fra Coop når jeg handler der. Meny og de tar så vidt jeg ikke ikke kredittkort for bonusregistreringer?
slask Skrevet 18. august 2019 #8 Skrevet 18. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vurderer å bruke Trumf visa til dagligvarehandling. Jeg handler mest på Eurospar, men også Coop og Rema 1000 når jeg finner tilbud der. Finnes det andre mastercard/visa som er bedre på å få igjen bonus/poeng/cashback totalt sett? Anonymkode: 1406f...998 Disse poengsystemene er ikke mye verdt, altså lojalitets-kortene... Bruker du 10.000,- på en butikk, så får du normalt 100,- i "premie". Er det verdt å selge seg til disse for den lusne prisen? Nå blir det hardere press for å innføre høyere priser på kortbruk, lønnskonto og den slags. Om du ønsker å gi banknæringen litt motstand så støtt opp om bruk av kontanter. Facebook-gruppa Ja-Til-Kontanter er stedet å lære mer og det er titusener av medlemmer allerede. Bankkort og elektroniske penger er i utgangspunktet fine greier, men de som ønsker profittere ved å låse folk inne i systemet fortjener ikke verken pengene eller makta dette gir dem. Ta ut månedlig beløp i kontanter og bruk dem. Eneste måte å vise dem litt forbrukermakt på. Nordeas største eier: Kundene bør betale for å ha penger i bankenhttps://www.pengenytt.no/nordeas-storste-eier-kundene-bor-betale-for-a-ha-penger-i-banken/ 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 10 timer siden, slask skrev: Disse poengsystemene er ikke mye verdt, altså lojalitets-kortene... Bruker du 10.000,- på en butikk, så får du normalt 100,- i "premie". Er det verdt å selge seg til disse for den lusne prisen? Nå blir det hardere press for å innføre høyere priser på kortbruk, lønnskonto og den slags. Om du ønsker å gi banknæringen litt motstand så støtt opp om bruk av kontanter. Facebook-gruppa Ja-Til-Kontanter er stedet å lære mer og det er titusener av medlemmer allerede. Bankkort og elektroniske penger er i utgangspunktet fine greier, men de som ønsker profittere ved å låse folk inne i systemet fortjener ikke verken pengene eller makta dette gir dem. Ta ut månedlig beløp i kontanter og bruk dem. Eneste måte å vise dem litt forbrukermakt på. Nordeas største eier: Kundene bør betale for å ha penger i bankenhttps://www.pengenytt.no/nordeas-storste-eier-kundene-bor-betale-for-a-ha-penger-i-banken/ Ut fra å ha brukt Trumf og Coop sine medlemskort, så ser jeg jo at det blir litt penger (poeng) på et år. Så en av årsakene til at jeg bruker kort er det. Jeg liker ikke å gå rundt med kontanter uansett og det er enklere å se hva man har handlet ved å bruke kort. Kortene jeg har brukt at per til nå koster ikke noe å bruke, så ser ikke helt poenget ditt. Anonymkode: 1406f...998 4
Nåla-i-veggen Skrevet 19. august 2019 #10 Skrevet 19. august 2019 Hvorfor ikke Shell Mastercard? Da får du 1% trumf-bonus på alle dagligvareforretninger og alle andre steder du bruker kortet.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #11 Skrevet 19. august 2019 5 hours ago, Nåla-i-veggen said: Hvorfor ikke Shell Mastercard? Da får du 1% trumf-bonus på alle dagligvareforretninger og alle andre steder du bruker kortet. Gjelder det kjøp av bil eller bolig også? Eventuelt, hvorfor betaler ikke folk sånt med kort? Anonymkode: fce62...75a 1
Nåla-i-veggen Skrevet 19. august 2019 #12 Skrevet 19. august 2019 Bil og bolig? Ingen kredittkort har vel kredittgrense på flere millioner?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13 Skrevet 19. august 2019 6 minutter siden, Nåla-i-veggen said: Bil og bolig? Ingen kredittkort har vel kredittgrense på flere millioner? Nei, snakker om bankkort. Bruk av egne penger. Anonymkode: fce62...75a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #14 Skrevet 19. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, snakker om bankkort. Bruk av egne penger. Anonymkode: fce62...75a Hva i alle dager babler du om? Anonymkode: 619fd...8b2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #15 Skrevet 20. august 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Hva i alle dager babler du om? Anonymkode: 619fd...8b2 Kredittkort er ikke det samme som debetkort. Bankkort er alltid et såkalt bankkort, hvor man må ha penger på konto for å bruke. Kredittkort er jo i praksis et lån, selv om mange har tenkt å betale tilbake innen forfall. Men jeg svarte likevel feil, da jeg tenkte bankkort-bruk, når spørsmålet var bruk av Shell Mastercard...(som er kredittkort). Men jeg lurer fortsatt på om man kan betale bil og bolig med bankkort, forutsatt penger på konto naturligvis. Anonymkode: fce62...75a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #16 Skrevet 20. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Kredittkort er ikke det samme som debetkort. Bankkort er alltid et såkalt bankkort, hvor man må ha penger på konto for å bruke. Kredittkort er jo i praksis et lån, selv om mange har tenkt å betale tilbake innen forfall.Anonymkode: fce62...75a Skrev feil. Rødmerket ord skal være debetkort. Anonymkode: fce62...75a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #17 Skrevet 20. august 2019 På 18.8.2019 den 20.12, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å bruke Trumf visa til dagligvarehandling. Jeg handler mest på Eurospar, men også Coop og Rema 1000 når jeg finner tilbud der. Finnes det andre mastercard/visa som er bedre på å få igjen bonus/poeng/cashback totalt sett? Anonymkode: 1406f...998 Hvor lenge skal du vurdere det? Anonymkode: ce217...e53
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #18 Skrevet 20. august 2019 På 19.8.2019 den 13.46, AnonymBruker skrev: Gjelder det kjøp av bil eller bolig også? Eventuelt, hvorfor betaler ikke folk sånt med kort? Anonymkode: fce62...75a Kjøpe bolig ved hjelp av KORT? Er du helt på jordet? Det er vel ingen nesten som har kredittkort med flere millioner i kredittgrense, som ville vært nødvendig i de fleste sentrale strøk om man skulle kjøpt bolig på kredittkort. Det ville blitt en svindyr bolig med kredittkortrente.... Samme med bil. Hundretusenvis av kroner for en ny bil, betalt med kredittkort? De fleste har vel en maksgrense på mellom 50 000 og 100 000 på kredittkortene sine. Merk; de fleste. Det finnes vel unntak, men ikke folk flest. Anonymkode: 9eee8...386
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #19 Skrevet 20. august 2019 Var veldig fornøyd med ikano, det som har forskjellige månedsrabatter. Feks. i desember er det 4% på mat og dagligvare, i tillegg til den 1% ellers. Så da ble det plustelig 5% når det var julehandling Veldig logiske rabatter ellers også. Anonymkode: 2cc8f...4d1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #20 Skrevet 21. august 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: Kjøpe bolig ved hjelp av KORT? Er du helt på jordet? Det er vel ingen nesten som har kredittkort med flere millioner i kredittgrense, som ville vært nødvendig i de fleste sentrale strøk om man skulle kjøpt bolig på kredittkort. Det ville blitt en svindyr bolig med kredittkortrente.... Samme med bil. Hundretusenvis av kroner for en ny bil, betalt med kredittkort? De fleste har vel en maksgrense på mellom 50 000 og 100 000 på kredittkortene sine. Merk; de fleste. Det finnes vel unntak, men ikke folk flest. Anonymkode: 9eee8...386 Jeg snakker ikke om kredittgrense. Bruker man et vanlig bankkort (også kalt debetkort, som ikke er kredittkort), så skulle det ikke være noe i veien for dette. Er det noe tryggere å overføre til en konto? Tenk om du taster feil kontonummer. Vet du hvilke problemer det kan medføre? Har man ikke samme bank som mottaker (bilselger/boligselger) så går ikke overføringen på minuttet heller, men neste dag eller neste "kjøring". Skal ikke utbrodere dette mer, siden tråden handler om butikk-kjøp. Anonymkode: fce62...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå