Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sterk følelse av at jeg blir mislikt av et par andre kollegaer. De har jobbet der i mange år, og har uskrevne regler risset inn i tapeten. Jeg er ikke av typen som holder kjeft hvis jeg er uenig i ting, og lederne mine er veldig glad for det. Mye har blitt forandret på etter jeg kom. Jeg har jobbet der 1 år nå. Mine to kolleger blir veldig krenket hvis jeg er uenig i meningene deres. Utrolig slitsomt.

Plutselig kan de ignorere meg i en ukes tid før de plutselig skal være hyggelige igjen. Jeg er også veldig oppmerksom på andres følelser, så blir veldig utslitt av å måtte gå på nåler rundt disse personene. 

Må legge til at jeg ellers er godt likt på jobb. Har gode kollegavenner. Bortsett fra disse to 😂 jobber forresten i skole. 

Flere som har det slik? Hva gjør dere? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett bare å ignorere med mindre du tar det opp på en frekk måte. Det vil alltid finnes noen som er uenig med hvordan man gjør ting, eller hvis man bidrar til endringer. Så lenge lederne dine er fornøyde tenker jeg at det du gjør er godt innafor. 

Anonymkode: ed04f...8f6

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stort sett bare å ignorere med mindre du tar det opp på en frekk måte. Det vil alltid finnes noen som er uenig med hvordan man gjør ting, eller hvis man bidrar til endringer. Så lenge lederne dine er fornøyde tenker jeg at det du gjør er godt innafor. 

Anonymkode: ed04f...8f6

Ja men er slitsomt med denne oppførselen. Vet aldri hvor jeg har vedkommende. Men nei, jeg er ikke frekk. Men jeg sier ifra om ting jeg syns er feil. 

• Liker 1
Skrevet

Er veldig lik deg, og havner ofte i klammeri med late kolleger som liker  å holde tempoet på minimale. 

Jeg har klatret grunnet engasjementet mitt og to av disse hater dette.

Sårende når jeg kommer på det, så er det plutselig glemt. Ledelsen har prøvd å sparke de lenge 

Anonymkode: 9561c...3c8

• Liker 2
Skrevet

Du tør å si fra. Jeg tipper at du "tar" litt plass. Det er helt ok, men da bør du være både forberedt på, OG akseptere uønskede reaksjoner. Husk at det er mange usikre mennesker, husk at ikke alle er like sterke og tøffe. Så om en er det, som du tyder på å være, så husk at det er mest selvsikre og avslappede mennesker som takler det. Andre får problemer. Du kan virkelig ikke bli likt av alle 🙂 ha fokus på de som gjør det. 

Men det er trist med usikkerhet ang miljø på jobb. Det er ikke ok. Men jeg syns ikke dette virker som et kjempeproblem. Se deg selv utenfra og du vil se mer objektivt på det. Ville bare ikke brydd meg. 

• Liker 2
Skrevet

Gøy å bli misslikt av kollegaer, er alltid noen som ikke liker hverandre. De som har et problem med andre, er jo selv problemet.

Gjennom 20år i jobb har jeg satt på plass ganske mange, men jeg kjefter ikke eller rakker ned på andre. Sier bare fra på en tydelig måte.

Jeg er heller ikke på jobb for å bli likt av andre.

Anonymkode: cc92f...a07

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) jeg er nok en person som tar plassen min ja. Jeg vet å si ifra. Er ikke opptatt av å bli likt av alle, men kjedelig når folk viser så godt at de misliker meg. Typiske middelaldrende kvinner som ikke brenner for det de gjør føler jeg. 

Skrevet
37 minutter siden, Sunstone skrev:

Takk for svar :) jeg er nok en person som tar plassen min ja. Jeg vet å si ifra. Er ikke opptatt av å bli likt av alle, men kjedelig når folk viser så godt at de misliker meg. Typiske middelaldrende kvinner som ikke brenner for det de gjør føler jeg. 

Nå angriper du. Det er ikke greit. Du er en person som rar plass. Du er ikke en dårlig person for det! Men hvis du har sosial intelligens så skjønner du greia. Det er IKKE du som gjør noe feil. Men du bør se andre. Right? Du bør se at du kan irritere noen. Og hvorfor. Du kan uansett ikke bli likt av alle. Det er mye viktigere å tenke på HVEM du blir likt av 🙂 og for den del, hvem du blir mislikt av. Slutt å sutre nå 🙂

Skrevet
18 timer siden, SoWhat? skrev:

Nå angriper du. Det er ikke greit. Du er en person som rar plass. Du er ikke en dårlig person for det! Men hvis du har sosial intelligens så skjønner du greia. Det er IKKE du som gjør noe feil. Men du bør se andre. Right? Du bør se at du kan irritere noen. Og hvorfor. Du kan uansett ikke bli likt av alle. Det er mye viktigere å tenke på HVEM du blir likt av 🙂 og for den del, hvem du blir mislikt av. Slutt å sutre nå 🙂

Ja ble kanskje feil. Men de er jo ikke hyggelige mot meg alltid. Snakker ned til meg og kjefter på meg om uviktige ikke-jobb relaterte ting. 

Men bryr meg ellers ikke stort. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...