AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Jeg har slitt lenge med at jeg er emosjonelt utilgjengelig, mangler kontakt med følelser og at jeg ikke klarer å uttrykke meg følelsesmessig. Er det noen som har opplevd det samme? Hva kan jeg gjøre for å bli bedre på disse punktene? Går allerede til psykolog, men han har ingen gode løsninger eller forslag. Anonymkode: dc69e...d62
Gjest Krusedullz Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Kanskje du kan komme deg ut av dine vanlige rutiner og den gamle "tralten" og prøve noe nytt? Prøv å utvid horisonten din på ulike måter. Det har hjulpet meg mange ganger. Du må finne noe som tenner gnisten eller gleden i deg. Selv om det kanskje føles håpløst ut nå!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Dette blir ikke et råd til deg, mer et ønske om å forstå...for jeg har en mann som er slik, som deg, han er helt avflatet, fullstendig utilgjengelig emosjonelt...og jeg lurer på...hvordan blir man slik, hva har skjedd? vet du hvorfor du er slik? evner du ikke føle, smerte, sorg, glede? han er slik...han blir knapt lei seg, veldig lite berørt når jeg er lei meg , glad eller noe annet...han er bare flat på et vis. Dersom du klarer forklare meg dette, så gjør gjerne det, for jeg forstår ikke. Han har traumer med seg. Har du og det? Anonymkode: 9d309...f66 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette blir ikke et råd til deg, mer et ønske om å forstå...for jeg har en mann som er slik, som deg, han er helt avflatet, fullstendig utilgjengelig emosjonelt...og jeg lurer på...hvordan blir man slik, hva har skjedd? vet du hvorfor du er slik? evner du ikke føle, smerte, sorg, glede? han er slik...han blir knapt lei seg, veldig lite berørt når jeg er lei meg , glad eller noe annet...han er bare flat på et vis. Dersom du klarer forklare meg dette, så gjør gjerne det, for jeg forstår ikke. Han har traumer med seg. Har du og det? Anonymkode: 9d309...f66 Det kan være han er konstant underaktivert som en forsvarsmekanisme for å klare å holde ut traumene sine. Vi har et toleransevindu vi helst skal være i, men så er det ulike ting som gjør at vi blir under eller overaktivert. Vi går alle inn og ut av toleransevinduet, men når vi blir værende utenfor er det tegn på sykdom. Det er en teori. En annen er dystimi. Du kan lese om det på nett. Anonymkode: 625b6...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være han er konstant underaktivert som en forsvarsmekanisme for å klare å holde ut traumene sine. Vi har et toleransevindu vi helst skal være i, men så er det ulike ting som gjør at vi blir under eller overaktivert. Vi går alle inn og ut av toleransevinduet, men når vi blir værende utenfor er det tegn på sykdom. Det er en teori. En annen er dystimi. Du kan lese om det på nett. Anonymkode: 625b6...fbb Takk for din info. Kjenner godt til toleransevinduet, vi bruker det aktivt i min jobb dystimi er derimot nytt for meg, skal Google. Takk skal du ha 🌷 Anonymkode: 9d309...f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå