AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Noen som har vært gjennom en barnefordelingssak ved dom (barn under 3) og tips til å «holde ut» mens man venter på at den skal komme opp for retten? Er så sliten nå og må finne noen gode «overlevelsesteknikker». Bf hater meg og kjenner veldig på det, samtidig som jeg er redd for hva utfall av rettsaken blir og hvordan selve prosessen blir. Anonymkode: e64a7...f69
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Så lenge du ikke ha driti deg ut så går det fint. Det var nettopp en sak som ble dømt 50/50, men der hadde mor løyet så det sang om å sverte far. 2 barn, begge under 3 år. Jeg vet ikke alt, men bla. at far var alkoholiker osv, for å prøve å få han til å miste samvær. Så det angrer hun nok på nå. Anonymkode: 5b03d...a7a
The Kitten Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Har ikke vært gjennom en barnefordelingssak, men har vært gjennom to rettsrunder i en annen sak. Er ikke så mye mer å gjøre enn å ta en dag av gangen. Sørg for å holde deg opptatt med ting, men du trenger ikke overdrive. Er ikke slik at du må gjøre noe absolutt hele tiden. Ikke isoler deg, men sørg for å treffe venner og familie. Jeg hadde ikke så mye energi til å arrangere ting, men var nøye på å takke ja til invitasjoner innimellom. Hvor lenge er det til rettssaken?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Har vært gjennom flere runder i retten, og er nok en gang der. Har en del erfaring for å si det sånn. Beste tips nå når du uansett ikke kan gjøre noe fra eller til: Hold deg opptatt. Gjør noe sammen med barnet, eller for deg selv om barnet er andre steder. Om kvelden etter at barner har lagt seg, hold en bok eller likndene ved din side hvor du kan skrive ned tanker og følelser. Dette kan du brenne eller kaste eller hva som helst etterhvert. Anonymkode: b0b58...cdb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 Tusen takk for svar alle❤️Jeg forsøker å holde meg opptatt, men noen ganger er det vanskelig. Jeg har ikke forsøkt å svartmale far på noen måte. Men opplever at han forsøker å gjøre det med meg. Forholdet mellom oss er ekstremt dårlig. Og jeg kjenner på veldig frykt over at andre skal avgjøre skjebnen til barnet! Det virker som om det blir vanlig å dømme opp mot 50/50..og med det klimaet som er mellom meg og far får jeg angst av tanken...Jeg håper de ser barnets beste og at det ikke blir et kompromiss mellom oss foreldre. Du som har vært gjennom runde i retten. Ble utfallet det beste for barnet? Fikk du tillit til domstolen/dommer/sakkyndig? Anonymkode: e64a7...f69
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #6 Skrevet 18. august 2019 Far ble fradømt foreldreansvar og fikk samvær med tilsyn 4 ganger i året. Barna er 2 og 5 år. Det var i lagmannsretten. I tingretten ble han også fradømt foreldreansvar, men fikk samvær med tilsyn 6 ganger i året. Anonymkode: 05e28...16b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #7 Skrevet 18. august 2019 Var gjennom dette med 2 år gammelt barn. Far oppførte seg akkurat som du beskriver ts, mens jeg ikke gjorde noe for å sverte han. Husker jeg ble oppriktig overrasket over at noen kan lyve i en rettssak.. Han ville ha full omsorg. Hos oss la de vekt på barnets alder (liten) og at jeg hadde vært « hovedomsorgsperson» de første årene... Far fikk 40% =annenhver langhelg og en overnatting andre uka. Anonymkode: 20900...e4d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #8 Skrevet 18. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var gjennom dette med 2 år gammelt barn. Far oppførte seg akkurat som du beskriver ts, mens jeg ikke gjorde noe for å sverte han. Husker jeg ble oppriktig overrasket over at noen kan lyve i en rettssak.. Han ville ha full omsorg. Hos oss la de vekt på barnets alder (liten) og at jeg hadde vært « hovedomsorgsperson» de første årene... Far fikk 40% =annenhver langhelg og en overnatting andre uka. Anonymkode: 20900...e4d Hvordan synes du det fungerte/fungerer? Det er jo ganske mye, i alle fall hvis far var lite samarbeidsvillig og forsøkte sverte deg.. Hvordan har det vært for barnet? Noen reaksjoner? Anonymkode: e64a7...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå