AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Del Skrevet 18. august 2019 Hei. Jeg tror jeg er gravid. Er to dager siden jeg skulle hatt mensen, men ikke fått. Tok test å den viste en svak strek. Dette er planlagt. Men hva gjør jeg nå? Ska kjøpe ny test i morgen for å dobbeltsjekke. Om den også er positiv, ringer jeg lege å bestiller time? Føler meg så dom som spør om dette. Men jeg vet virkelig ikke. Ingen av venninnene mine har vært gravid, så vet ikke hvordan prossessen er? Anonymkode: 50366...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 18. august 2019 #2 Del Skrevet 18. august 2019 Gratulerer. Nå krysser du fingrene på at den sitter fast som den skal. Forteller kjæresten din om dette, også slapper du av. Regn gjærne ut hvor langt på vei du er, mange morsomme apper der ute også, eks preglife som kan holde styr på hvor langt du er på vei for deg hele tiden. Når det nærmer seg uke 12 (eks uke 9-10 alt etter hvor lang ventetid på legekontoret det er) så ringer du å bestiller time til legen så du kommer inn dit til uke 12. Da får du helsekort, og får tatt noen blodprøver, og snakker litt. Ta gjærne kontakt med helsestasjonen for å få time til jordmor ganske raskt om du ønsker å gå til jordmor, de har ofte lang ventetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Del Skrevet 18. august 2019 Her kan du lese litt: https://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gravid-Hva-na/ Anonymkode: bba89...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #4 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg bestilte legetime nesten med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, det er ofte så lang ventetid hos legen. Da får man også lettere velge tidspunkt, og i og med at man skal ha med et glass med morgenurin som skal stå kjølig så er det absolutt lettest å ha time tidlig på morgenen. Så bestilte jeg time hos jordmor etter legetimen, den kommer noe sånt som 3 mnd etter. Mulig man bør bestille enda tidligere hvis det er mye ventetid noen steder. Anonymkode: 5aab5...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 18. august 2019 #5 Del Skrevet 18. august 2019 Her jeg bor står det på helsestasjonens hjemmesider at dersom man ønsker å bli fulgt opp av jordmor så bør man ringe inn så raskt som mulig Det var flere i barselgruppen min forrige gang som ikke fikk gå til jordmor pga. at de var for sent uke. Jeg ringte allerede i uke 4-5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #6 Del Skrevet 18. august 2019 Hva som skjer? Det går 9 mnd og så kommer det en baby ut! Anonymkode: 03e73...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 18. august 2019 #7 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Jeg tror jeg er gravid. Er to dager siden jeg skulle hatt mensen, men ikke fått. Tok test å den viste en svak strek. Dette er planlagt. Men hva gjør jeg nå? Ska kjøpe ny test i morgen for å dobbeltsjekke. Om den også er positiv, ringer jeg lege å bestiller time? Føler meg så dom som spør om dette. Men jeg vet virkelig ikke. Ingen av venninnene mine har vært gravid, så vet ikke hvordan prossessen er? Anonymkode: 50366...33e Du kan godt ringe lege og bestille første svangerskapskontroll nå. De nyeste anbefalingene sier at man gjerne kan ha første kontroll så tidlig som mulig. Du bør få time innen en uke. https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller Endret 18. august 2019 av gjest:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zionnas Skrevet 19. august 2019 #8 Del Skrevet 19. august 2019 Gratulerer! Først bør du finne ur hvor langt du er på vei, dette kan du enkelt gjøre ved å laste med en app som babyverden. Så ringer du nærmeste helsestasjon eller lege alt etter som hvem du vil ha svangerskapskontroller hos 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå