Gå til innhold

tips til vielse ute

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal vie oss ute ved sjøen på Sørlandet i august. Det blir borgerlig vielse med ringbytte.

Skal ha brudepiker - og pappa skal følge meg opp.

Noen som har noen ideer om hvordan vi kan gjøre sermonien litt personlig og spesiell? Noen innslag eller noe orginalt vi kan gjøre??? Alle tips taes i mot med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha en litt anderledes vielse i regi av HEF, i selskapslokalet, som er et flott gammelt hus/villa/herregård. Vi har valgt å sette sammen vielsen på følgende måte:

min far følger meg frem, hvor min kjære venter. der vil ønskes velkommen til vielse av vigsler. Deretter vil vi ha en allsang, som vi ikke helt har bestemt ennå. Deretter vil selve vielsessermonien finne sted, med evt ringbytte. Så vil der være diktlesing av en av våre aller nærmeste venninner. Til slutt vil der være solosang, igjen av en av våre gode venninner, før vi sammen går ut igjen. Både inn og ut marsj skal spilles av trumpeter, og er norske gamle brudemarsjer.

Det er sånn vi har tenkt å ha vielsen, med muligheter for endringer, men tror det blir fint sånn...

Vi gleder oss, og da det er våre egne venner som synger og leser noe for oss, blir det for oss veldig personlig.

Høres utrolig romantisk ut å gifte seg ved sjøen. Lykke til med planleggingen.

Skrevet

Takk for tipset - høres ut som en fin vielse.

Vi har ingen som kan synge og spille.. skal nok få tak i en eller annen som kan spille ut og innmarsj - noen tips i forhold til instrument til bruke ved sjøen?

Lurer på om jeg skla spør brudepikene om de vil lese et dikt...

Skal i vielse i morra - samme byfogd som skal gifte oss. Det blir spennende å se. Men de skal ikke ha ringbytte da...

Fler tips og ideer mottaes med stor takk!! :-)

Skrevet

Vi hadde også vielse utendørs. Da hadde vi innmars av trompetist, hvor forloverne møtte oss halvveis på innmarsjen. Opplesning av min forlover som vi selv hadde plukket ut, nok en liten melodi av trompetisten før selve vigsel talen ble holdt av HEF. Avslutningsvis spilte trompetisten What a wonderful world som "tonet ut" - og forloverne kom og gratulerte før resten av selskapet. Vi var storfornøyd!

Men opplesningen vi valgte fant jeg på nettet og den ble litt spesiell for meg med en gang.. Min forlover leste den, først om ham og så om meg. Gjengir den nedenfor:

Brud, vennligst snu deg mot brudgommen. Hold hendene hans med håndflaten opp, slik at du kan se hvilken gave de er til deg.

(Brud og brudgom står med ansiktet mot hverandre. Hans oppvendte hender hviler i hennes.)

Brudgom, hold hendene hennes med håndflaten opp, slik at du kan se hvilken gave de er til deg.

Dette er hendene - sterke og vibrerende av kjærlighet, som holder dine på din bryllupsdag mens han lover å elske deg alle dagene i sitt liv.

Dette er hendene som ser så store og klumpete ut, men likevel vil være så varsomme.

Dette er hendene som vil elske deg lidenskapelig og verne om deg gjennom livet og livslang lykke.

Dette er hendene som talløse ganger vil tørke tårer fra dine øyne, tårer av sorg og tårer av glede.

Dette er hendene som vil trøste deg i sykdom, og holde deg når redsel eller sorg gnager ditt sinn.

Dette er hendene som varsomt vil løfte din hake og stryke ditt kinn. Når de løfter ditt ansikt vil du se ham i øynene; øyne som er fyllt av hans totale kjærlighet og attrå for deg.

Motsatt:

Dette er hendene - vibrerende av kjærlighet, som holder dine på din bryllupsdag mens hun lover å elske deg alle dagene i sitt liv.

Dette er hendene som ser så små og varsomme ut, men likevel vil være så kjærlige.

Dette er hendene som vil elske deg lidenskapelig og verne om deg gjennom livet og livslang lykke.

Dette er hendene som vil tørke tårer fra dine øyne, tårer av sorg og tårer av glede.

Dette er hendene som vil trøste deg i sykdom, og holde om deg når redsel eller sorg gnager ditt sinn.

Dette er hendene som varsomt vil løfte din hake og stryke ditt kinn. Når de løfter ditt ansikt vil du se henne i øynene; øyne som er fyllt av total kjærlighet og attrå for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...