Gå til innhold

Hvor mye klær sendere dere med 1.klassingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke like god plass til klær som i barnehagen og ikke samme oppfølging. Så hva tar dere med og hvor mye?

Anonymkode: e1eb4...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt å ha en bukse, en genser og en t-skjorte, en truse og to par sokker

Samt et fleecesett, regntøy og støvler.

Samme på SFO.

Svært sjelden de har hatt bruk for klesskift. Da stort sett sokker, fordi de har blitt våte på føttene.

Anonymkode: 1624d...608

• Liker 2
Skrevet

Her er det ganske god plass til klær. Det er rist til sko, knagger til jakker, regntøy og slikt, et skap (fint til lue, votter o.l.) og en hylle på toppen. På den hylla har våre en plastboks med lokk og inni der har de et fullt klesskift (bukse, genser, truse og sokker) + et par ekstra sokker siden det er det de som oftest har hatt bruk for. Utover klesskiftet henger det i sommerhalvåret alltid regntøy og støvler på plassen, ingenting annet. De kler seg etter vær når de går til skolen og har derfor ikke behov for annet enn regntøy hengende. 

Skrevet

Vi har fått beskjed om å bare sende med ett skift da det ikke er så god plass. Jeg drister meg til å sende med to par sokker likevel, men 1 av annet. 😛

Anonymkode: ace49...cd9

Skrevet

Send med et skift, og gode uteklær. Er verken uvanlig at en førsteklassing blir kliss våt ute, eller glemmer å gå på do. 

Anonymkode: f71b0...eaf

Skrevet

Her får de en linpose til å ha skift i, med navn på. 

Hos oss ligger det 2 bukser, 1 tskjorte, 1 tynn genser, en tykkere genser, 2 par sokker, 2 boxere og en fleecejakken. 

Til vinteren bli det ekstra par med hansker og lue + fleecebukse.

Anonymkode: 2dc4c...b1d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått beskjed om å bare sende med ett skift da det ikke er så god plass. Jeg drister meg til å sende med to par sokker likevel, men 1 av annet. 😛

Anonymkode: ace49...cd9

Vi har lagt sokker i siden på sekkene, de har så mange små lommer 🤗 

Anonymkode: 2dc4c...b1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...