Gå til innhold

Kontakt direkte med svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det for dere at dere snakker med svigermor direkte på tlf f.eks? For meg er det veldig uvanlig. Jeg tenker at det er hun og mannen som har kontakt i det daglige, på tlf osv. Også møtes vi og snakker sammen når vi er på besøk, eller hun er her osv.

Jeg har ikke noe imot svigermor, hun er veldig hyggelig, men jeg forstår ikke hvorfor hun ringer direkte til meg for å skravle. Alt fra spørsmål om gaver til barna, til andre praktiske ting. Jeg bare sliter med å forstå hvorfor hun ikke ringer til mannen min når hun lurer på sånne ting.

Jeg er sikkert sær, men jeg syns bare det er masete. Jeg er ikke vant til å snakke med familien min heller i tide og utide. Det kan fint gå 14 dager mellom hver gang jeg snakker med min egen mor på tlf.

Det er sikkert jeg som er sær, men jeg syns det blir litt masete. Jeg fatter ikke hvorfor hun ikke bare kan ringe mannen, han kan svare like godt som meg på ting.

Så hva er vanlig, hvor mye skravler du med svigermor utenom besøk?

Anonymkode: 12c6c...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du er kanskje litt sær. Siden dere har barn og hun er farmor til barna, er det virkelig så unaturlig at dere prater sammen uten mannen din? Men om hun ringer i hytt og gæver kan jeg forstå. Jeg prater med min svigermor om ungene, men mest på messenger. Sender bilder osv. Avtaler ting i forhold til bursdagsfeiring eller jul, påsken etc. Mannen min har ikke oversikt over alt. Husk også at mange menn er sånn at de ikke ringer moren sin bare for å prate eller fortelle om barna. Kanskje derfor svigermor tar ekstra kontakt med deg. Om det blir mye, trenger du ikke svare hver gang hun ringer. Da kan du sende en melding litt senere og si du var opptatt bla bla et eller annet. Men alt i alt, vær glad svigermor er engasjert og begrens heller din tilgjengelighet og be mannen ringe mora si 👍

Anonymkode: 0d922...b94

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, du er kanskje litt sær. Siden dere har barn og hun er farmor til barna, er det virkelig så unaturlig at dere prater sammen uten mannen din? Men om hun ringer i hytt og gæver kan jeg forstå. Jeg prater med min svigermor om ungene, men mest på messenger. Sender bilder osv. Avtaler ting i forhold til bursdagsfeiring eller jul, påsken etc. Mannen min har ikke oversikt over alt. Husk også at mange menn er sånn at de ikke ringer moren sin bare for å prate eller fortelle om barna. Kanskje derfor svigermor tar ekstra kontakt med deg. Om det blir mye, trenger du ikke svare hver gang hun ringer. Da kan du sende en melding litt senere og si du var opptatt bla bla et eller annet. Men alt i alt, vær glad svigermor er engasjert og begrens heller din tilgjengelighet og be mannen ringe mora si 👍

Han har bedre kontroll enn meg, han er hjemme i permisjon med minstemann mens jeg er på jobb. Der er det jeg mener med at han kan svare like godt som meg. Så jeg må på enkelte ting spørre han for å kunne gi henne et svar....

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har bedre kontroll enn meg, han er hjemme i permisjon med minstemann mens jeg er på jobb. Der er det jeg mener med at han kan svare like godt som meg. Så jeg må på enkelte ting spørre han for å kunne gi henne et svar....

Men hvor ofte prater han med henne på eget initiativ? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvor ofte prater han med henne på eget initiativ? 

Et par ganger i uken...

Skrevet

Fordi hun vet at menn ofte ikke har samme innsyn i hva barna trenger, og ikke bare hva de ønsker.

Tror du hun får utdypende svar om hun spør din mann, at han intreserer seg for å snakke om hva som har skjedd, om hva dere/barna gjør.

Snakker like mye direkte med svigermor som med min egen familie. Hun kunne sikkert tenkt seg å skravle mer, men det kan jeg jo styre selv med å ikke ta tlf hver gang eller si at jeg er opptatt eller har noe jeg må få gjort unna.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ber du henne ringe å spørre han, for det er det han som vet sier du bare da.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...