Gå til innhold

Thailand 3 uker i desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefalinger på fine plasser i Thailand  i desember? Vi har med både barn og ungdommer i reisefølget. Tenkte å booke fly og hotell selv, og trenger tips på hotellnavn/resort samt hvilke flyselskap som er bra. 

Anonymkode: 8ad96...cb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Kho Lanta? Fly med Norwegian direkte til Krabi, en liten bil/ferjetur ut til øya. Eller Phuket området. Fly med Thai eller Qatar Airways (begge er veldig bra). 

Anonymkode: db01c...e86

Skrevet

Anbefaler kulturell utveksling i Patong, Patpong, Soi Cowboy, Nana Plaza og Walking Street i Pattis. 

Anonymkode: 6888d...a1f

Skrevet

En rute familien min har vært veldig glad i, spesielt på vinterstid, som jeg kan anbefale siden dere blir borte i 3 uker. Nå vet ikke jeg hvor dere vil komme til å reise ifra, men her er ruta vi har brukt mye i hvert fall:

• Direktefly fra Oslo (Gardermoen) til Bangkok med - Thai Airways.
  • Noen netter i Bangkok (vi ble i 5 netter). I Bangkok kan mye rart oppleves, både billig shopping, dyr shopping og ting å se på.
  • Fly fra Bangkok til Koh Samui (flyturen tar halvannen time, ca.). Flyplassen på Koh Samui er forøvrig helt herlig, den er knøttliten og bygd som en liten by. Det er ikke vegger på husene, kun ett bagasjebånd, et søtt buss-tog som kjører mellom rullebanen og flyplassen og gratis servering av både drikke og lett mat.
  • To uker på Koh Samui. Banana Fan Sea Resort anbefales, spesielt rommene på bakkeplan i hagen.
  • Fly fra Koh Samui til Bangkok.
  • Resterende netter i Bangkok. Ved korte overnattinger (1-3 netter) kan jeg anbefale Pathumwan Princess Hotel. Med tanke på shopping er Pathumwan Princess perfekt da hotellet har en egen inngang inn til det ene kjøpesenteret (MBK), og gjennom MBK er det veldig kort vei til andre kjøpesentere, blant annet Siam Paragon (dyrt!), Siam Center og Siam Discovery - med blant annet Madame Tussauds i den ene etasjen og et akvarium i en annen), over en stor bro med innganger på MBK og et annet senter (tror det er Siam Discovery, litt usikker nå). Hvis man skal se på muligheter for å se på diverse templer og andre turistattraksjoner, så er det egentlig ett fett hvor i Bangkok du bor. Trafikken er kaotisk og det er ting og tang å se og oppleve overalt uansett hvor du bor.
  • Direktefly fra Bangkok til Oslo (Gardermoen) - Thai Airways.

Anonymkode: dda31...4db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...