AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Har lagt merke til at her i norge har jo alle samme stil. Den litt minimalistiske stilen med lite farger. Og kalde farger på vegger som varianter av hvit, blå og grå. Minst mulig farget interiør. Lite varme og liv. Ikke det som ses på som "hjemmekoselig" men heller sterilt. De sammeteppene, vasene, soffatypen og gardinene om man har det i det heletatt. Hvorfor? Er man så opptatt av trender her? Anonymkode: a6ee5...de9 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Fordi vi er like. Vi er nordmenn som har vokst opp i samme kultur og fått samme smak. Du ser dette i alle land. Folk går likt kledd, huset er likt, festene er like, tankene er like. Folk er like og liker å vise at de er en del av gruppen. Anonymkode: 2a7ad...58f 22
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Ja, folk er jo livredde for å være utenfor det gode selskap. Eller skal vi si det bedritne uttrykket "innafor"? Det er INNAFOOOOOOOOOOOR. Derfor er det slik. Anonymkode: 46e63...5f3 3
Mt3 Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Eller fordi mange ikke tør stå for sin egen stil, og derfor er det lettest å kopiere trenden. 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 Vi nordmenn er feige. Vi er redde for å skille oss ut og redde for å drite oss ut. Anonymkode: 658bf...482 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #6 Skrevet 18. august 2019 Når vi blir eksponert for en stil over tid er det vanlig å begynne å like stilen. Så hvis man ser en vase eller en sofa på flere interiørbutikker eller magasiner så liker hjernen det bedre og bedre for hver gang vi eksponeres for tingen Anonymkode: b4c5e...a1a 15
MorTil2 Skrevet 18. august 2019 #7 Skrevet 18. august 2019 Her er jeg helt uenig. Jeg vet ikke hvor mange hjem du har vært inne i TS, men jeg har vært inne i en del, og variasjonene er store. Personlig liker jeg den såkalt minimalistiske stilen rett og slett fordi jeg liker å ha oversikt. Jeg mistrives med mye pynt og ting og tang overalt. Da blir jeg frustrert. Men jeg kjenner mange som er stikk motsatt av meg, som har det så fylt opp av alt mulig, pluss mørk sofa, svære gardiner, masse pynt, og jeg tenker at jeg er så glad det ikke er mitt hjem. Så jeg mener at variasjonene i de norske hjem er store. Og det sees også i møbelbutikker, hvor man kan finne de helt enkle, minimalistiske, lyse sofaene, men også de overdådige, svære, og mørke. Ditto i forhold til øvrige møbler og interiør. Om det er boligannonser som er din referanse TS, og visninger i forbindelse med disse, så er boligen stylet og da er den ribbet for personlighet. Personligheten skal kjøper tilføre selv. 26
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #8 Skrevet 18. august 2019 Jeg har alltid hatt min egen stil uavhengig av trender (men litt påvirket blir vi jo alle). Lenge var jeg "helt ut" på grunn av et hjem med masse sterke/ dype farger, men nå er jeg ganske "in" 😄 En del fløyel finnes også alltid hos meg, selv om det i perioder er både in og ut. Jeg vet hva jeg liker best, og holder meg til det. Anonymkode: 90105...8b5 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #9 Skrevet 18. august 2019 Jeg har det nok sånn som du beskriver Ts. Rett og slett fordi jeg ikke er noe flink med interiør, ikke har noen spesiell stil liksom. Liker at det er nøytralt og rolig. Anonymkode: 89d2b...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #10 Skrevet 18. august 2019 Uenig med deg Ts. Jeg har værutviklingen mange ulike hjem og kommet over en rekke ulike stiler. Jeg bruker mye farger hos meg, så kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Anonymkode: 2adc8...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #11 Skrevet 18. august 2019 Jeg har grønne vegger, og diger, sort sofa. Venninnen min har rosa vegger og beige sofa. En annen venninne har rosa sofa og hvite vegger. Så likt er det ikke. Anonymkode: cff58...3bd 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #12 Skrevet 18. august 2019 Jeg har farger, men mye møbler som typisk «alle andre» har (altså; relativt sett). Bolia/Eames og sånt. Og rimeligere ting. Uamsett; jeg har det sånn fordi jeg faktisk liker det. Jeg trives ikke i maksimalistisk hjem eller med tunge farger. Anonymkode: 8a282...507
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #13 Skrevet 18. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til at her i norge har jo alle samme stil. Den litt minimalistiske stilen med lite farger. Og kalde farger på vegger som varianter av hvit, blå og grå. Minst mulig farget interiør. Lite varme og liv. Ikke det som ses på som "hjemmekoselig" men heller sterilt. De sammeteppene, vasene, soffatypen og gardinene om man har det i det heletatt. Hvorfor? Er man så opptatt av trender her? Anonymkode: a6ee5...de9 Det er mye likt ja, men mange går og for egen stil. Det tar jo tid å finne stilen sin også. Jeg har masse farger på interiøret og det har min beste venninne og. Jeg kjenner og to som har det meste i hvitt, men de har samtidig en veldig særegen stil som tiltross for det hvite er alt annet enn sterilt. Den ene har masse malerier og mye pynt og detaljer fra reiser hun har vært på. Veldig stilig og samtidig hjemmekoselig og personlig. Den andre har masse antikviteter, b.la gamle leker. Anonymkode: 92b0f...32e 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #14 Skrevet 18. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til at her i norge har jo alle samme stil. Den litt minimalistiske stilen med lite farger. Og kalde farger på vegger som varianter av hvit, blå og grå. Minst mulig farget interiør. Lite varme og liv. Ikke det som ses på som "hjemmekoselig" men heller sterilt. De sammeteppene, vasene, soffatypen og gardinene om man har det i det heletatt. Hvorfor? Er man så opptatt av trender her? Anonymkode: a6ee5...de9 Disse hjemmene ser jeg stort sett i blogger, på Instagram o.l. Hjemme hos "virkelige mennesker" ser jeg alt mellom himmel og jord. Anonymkode: 74c88...c5b 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #15 Skrevet 18. august 2019 3 timer siden, MorTil2 skrev: Her er jeg helt uenig. Jeg vet ikke hvor mange hjem du har vært inne i TS, men jeg har vært inne i en del, og variasjonene er store. Personlig liker jeg den såkalt minimalistiske stilen rett og slett fordi jeg liker å ha oversikt. Jeg mistrives med mye pynt og ting og tang overalt. Da blir jeg frustrert. Men jeg kjenner mange som er stikk motsatt av meg, som har det så fylt opp av alt mulig, pluss mørk sofa, svære gardiner, masse pynt, og jeg tenker at jeg er så glad det ikke er mitt hjem. Så jeg mener at variasjonene i de norske hjem er store. Og det sees også i møbelbutikker, hvor man kan finne de helt enkle, minimalistiske, lyse sofaene, men også de overdådige, svære, og mørke. Ditto i forhold til øvrige møbler og interiør. Om det er boligannonser som er din referanse TS, og visninger i forbindelse med disse, så er boligen stylet og da er den ribbet for personlighet. Personligheten skal kjøper tilføre selv. Dette. Når jeg tenker på hvordan familie og venner har det hjemme så er det stooor variasjon. Fra foreldrene mine sitt hus som bugner over av kunst, bøker og antikviteter, venninnen min sin leilighet som har en fargespralekende 50-tallsestetikk, til huset til broren min som er mer nedtonet og minimalistisk. "Alle i Norge har samme kjedelige stil" er en historie som rett og slett ikke stemmer med virkeligheten. Anonymkode: c0be3...e05 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #16 Skrevet 18. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. Når jeg tenker på hvordan familie og venner har det hjemme så er det stooor variasjon. Fra foreldrene mine sitt hus som bugner over av kunst, bøker og antikviteter, venninnen min sin leilighet som har en fargespralekende 50-tallsestetikk, til huset til broren min som er mer nedtonet og minimalistisk. "Alle i Norge har samme kjedelige stil" er en historie som rett og slett ikke stemmer med virkeligheten. Anonymkode: c0be3...e05 Dette er vel en forestilling som bunner i at man tror verden er slik den fremstilles i sosiale medier. Anonymkode: 74c88...c5b 10
Deerinspotlight Skrevet 18. august 2019 #17 Skrevet 18. august 2019 Hvor er det du har sett bilder av alle hjemmene våre lurer nå jeg på 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #18 Skrevet 18. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi nordmenn er feige. Vi er redde for å skille oss ut og redde for å drite oss ut. Anonymkode: 658bf...482 Nettopp, må alltid sjekke med andre at det vi gjør er greit. Dette gjelder spesielt norske kvinner, finnes det noe mer kjedelig som norsk konforme sterotype kvinner? Alt må analyseres i hue og rævva, må være innafor. Nordmenn er kjedelige. Anonymkode: c5a32...fe8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #20 Skrevet 18. august 2019 Vel, alle er ikke like, men mennesker i samme omgangskrets har ofte lik stil... hos meg f.eks finner du lite hvite vegger og råflott interiør.. hehe.. Anonymkode: 908c4...934 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå