brudgom 2003 Skrevet 2. september 2002 #1 Skrevet 2. september 2002 Hjelp! Noen som har tips til hva en kan gi i morgengave til bruden?
Tvilling76 Skrevet 2. september 2002 #2 Skrevet 2. september 2002 Temaet har vært opp mange ganger før, og her ser du noen fine linker til gode råd. http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ight=morgengave Lykke til :-D
09.08.2002 Skrevet 2. september 2002 #3 Skrevet 2. september 2002 Jeg fikk et nydelig gullkjede av min mann. :o :D Uansett hva du gir så vil hun helt sikkert bli utrolig glad for det. Men personlig syns jeg man skal gi noe som kan vare livet ut. Det behøver ikke å være et smykke - men de fleste jeg kjenner har blitt veldig glad for å få dette i morgengave. Om du er i tvil så tror jeg dette er et meget trygt alternativ!
livy Skrevet 2. september 2002 #4 Skrevet 2. september 2002 Hei! Hyggelig at det er noen brudgommer her inne og! Jeg fikk en flott aliansering med diamant i hvitt gull av min mann.. ble utrolig glad for gaven.. :D og kommer til å sette inn flere diamanter hvis det blir familie forøkelse!!! :D :D For meg var dette den perfekte gaven!!! Lykke til! Koz..
Montezuma Skrevet 2. september 2002 #5 Skrevet 2. september 2002 Kvinnens hjerte er som glass, og må behandles deretter. Og hvis du vil ha ditt navn for evig risset inn, må du bruke diamanter!
Ada=) Skrevet 3. september 2002 #6 Skrevet 3. september 2002 Diamanter staar hoyest i kurs hos meg i hvert fall!!! og jeg var saa heldig aa faa et sett flotte diamantoredobber i morgengave! MIDT I BLINKEN!!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #7 Skrevet 3. september 2002 Fikk aliansering med 3 stener, kjempe flott
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #8 Skrevet 3. september 2002 Smykker er ok gave det. Men det viktigste for meg er at gaven er gjennomtenkt, at den viser at han kjenner meg. Det kan han gjøre med et smykke i riktig stil, et minne fra vår tid sammen, eller noe som jeg har ønsket meg lenge. Eller en opplevelse som vil gi oss minner for alltid...
viwi Skrevet 3. september 2002 #9 Skrevet 3. september 2002 Jeg fikk et smykke i hvitt gull med en nydelig diamant inni. Gaven passa perfekt og han hadde jo tenkt at dette måtte være en gave jeg kan bruke hele tiden. En ring ville jeg ikke kunne brukt pga jobben min.. Dessuten kan smykket brukes både til hverdag og fest fordi det er enkelt men samtidig veldig elegant SÅ hans gave falt VIRKELIG i smak!!!
Imax Skrevet 3. september 2002 #10 Skrevet 3. september 2002 Vil bare si at smykker er fint, men jeg setter også pris på andre ting jeg! Jeg har allerede mange smykker, og mange smykker som jeg synes er så fine eller så spesielle (eks. fått av en spesiell person), så jeg har det svare strev med å velge. Det blir stort sett de samme smykkene som går igjen... Jeg vil derfor bare si at ikke alle bruder mååå ha smykker, men her er det selvfølgelig variasjoner. Vil bare si at det finnes andre muligheter også, alle innleggene her er på smykker... Her er ting jeg ville blitt glad for å få: Kunst (tema om kjærlighet kanskje?) Sykkel Ting som jeg vil bruke til hobbyer osv Spesielle møbler Prisen har jo mye å si da. Vær kreativ - det viktigste er å være personlig. Jeg synes ihvertfall det er UTROLIG stas når kjæresten min gir en presang han VET jeg setter pris på, for det betyr at han følger med! Lykke til - og er det lov til å be deg om å si hva du endte opp med?!?
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #11 Skrevet 3. september 2002 Og da er vi inne på forvirring rundt diamant-størrelser igjen; en 7 karats diamant ville nok koste endel millioner, hvis det finnes da ? Kan til sammenligning si at en 0,28 karats enstensring hos Thune koster i underkant av 14.000 kroner.... Men diamanter er en fin morgengave det, bare modifiser størrelsen litt når du skal spørre, brudgom. :D
viwi Skrevet 3. september 2002 #12 Skrevet 3. september 2002 Oisann- kanskje det skulle være 0,7 ???? hehe lett å bli forvirra med disse karat greiene...
Leo Skrevet 3. september 2002 #13 Skrevet 3. september 2002 Det må nok en temmelig "feit" bankkonto til for å kjøpe en 0,7 karats diamant også. Ca. 50.000 vil jeg tro (Selvfølgelig avhengig av kvaliteten på stenen). De fleste diamantsmykker som selges i Norge har diamanter i størrelsesorden 0,02 - 0,2 karat, d.v.s. fra lite knappenålshode til pepperkorn. En sten på 0,2 karat koster ca. 5.000,00 alene. Greit å vite, så man ikke skremmer livet av mannen.... 8) Leo
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #14 Skrevet 3. september 2002 Kanskje mange som lever i god tro om at de har fått den store og flotte diamanten da, også har de faktisk bare en "juggel-diamant" i smykket sitt. Men bra noen kommer med litt info om dette, for dette hadde jeg null greie på! Takk for at du klarner opp i dette!
viwi Skrevet 4. september 2002 #15 Skrevet 4. september 2002 Nok en gang ender et spørsmål ut i masse andre ting. Hva med å komme med fler forslag til morgengaver??? * Fjellklatrekurs * fallskjermhoppingkurs * Timer hos massør * Maleri av en kjent maler- flott med kunst på veggen! * Billetter f.eks til et teterstykke du vet hun vil se- eller bill til andre ting: konserter, utstillinger osv Det trenger jo heller ikke å koste så mye... Mener å huske at en rekke jenter herinne fikk en fotograf til å ta sexy bilder av seg som de ga til mannen i morgengave. Hva med å gi et slikt bilde til sin brud? JEG hadde iallfall blitt glad for det! Kommer ikke på mer akkurat nå, men det er igrunnen bare fantasien som setter grenser.
Leo Skrevet 4. september 2002 #16 Skrevet 4. september 2002 Jeg synes diamantsmykker er flott som morgengave, jeg da... "Diamonds are a girls best friend" vet dere... Synes uansett at det bør være noe av varig verdi og gjerne noe som kan brukes hver dag. Hva med en klokke til damen? Et kvalitetsur i klassisk design (gjerne litt sporty) vil i teorien kunne brukes hver dag resten av livet. Mvh Leo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå