AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #21 Skrevet 18. august 2019 Hvilke rusmidler bruker han? Du trenger ikke kontakte politi for dopbruk, men hvis han truer med selvmord. Da kan du og ringe legevakt og snakke med de. Politiet kan ta en rassia i huset, men hva er det godt for? Han er nok fullt klar over at det han driver med er forbudt. Du kan og ringe 113 om han virkelig truer og skal ta livet sitt. Du har ikke noe ansvar her. Og du har full rett til å ikke ville være sammen med han. Ta vare på deg selv og ikke brenn deg ut oppi dette. Det er han som må ta ansvar for sitt liv og ikke skylde på noen. Lykke til. Anonymkode: e6b9c...467 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #22 Skrevet 18. august 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: På grunn av rusen er det ikke aktuelt å kontakte politiet desverre. Vet ikke om han oppbevarer noe der, og vil ikke at han skal straffes for bruk. Jeg vil heller ikke sette igang utrykning med ambulanse, om det ikke er reelle trusler. Det jeg egentlig lurer på er om det er rett av meg å beskytte meg selv og fortsette å ignorere han, og la han ta ansvar for eget liv og foreldrene ta ansvaret istedet for å legge det på meg, eller om jeg burde fortsette å ha en viss støtterolle for han, selvom det ikke er mitt problem at han blir sånn pga selvforskyldt rus. Jeg mener, hvordan skal han lære om han alltid blir smurt med håra og alt fortsetter å være som før for han uten noe konsekvens av valgene sine? Anonymkode: 45555...af5 Er dette holdningen din, sender du han på ny i grøfta med vilje. Du vil ikke at han skal dø, men heller ikke at noen skal hjelpe? Ulogisk. Hør på de andre. Ring politiet. Ta screenshot av trusler. Anonymkode: 33ec4...50b 3
SoWhat? Skrevet 18. august 2019 #23 Skrevet 18. august 2019 Du gjør det helt rette Ts! Veldig godt å se at noen faktisk prioriterer å ta vare på seg selv. Jeg syns familien hans skulle ha heiet på deg, men de skjønner nok innerst inne. Syns du skal blokkere de alke sammen fra alt. Gå videre i livet ditt og nyt det. Du trenger ikke vite hva han vil og ikke vil gjøre, og skulle det skje at han gjør alvor av truslene, så har du ikke fnugg av ansvar for det. Du kunne ringt politi som andre skriver her, for du trenger ikke beskytte han ifh til ting han eventuellt måtte ha hjemme. Kanskje ville det resultert i at han ikke ville plaget deg mer med trusler om selvdrap. Bare fortsett og hold deg unna. Blokker alle sammen. Du gjør det helt rette. 1
Clefable Skrevet 18. august 2019 #24 Skrevet 18. august 2019 (endret) Dersom du er reellt redd for at han skal gjøre alvor av truslene, kontakter du selvsagt politiet. Om han oppbevarer ulovlige rusmidler i leiligheten er det jo bare bra disse blir funnet også, ettersom du sa psykosen hans var ruspåvirket. Og det er vel bedre at han får en bot eller blir arrestert, fremfor å dø? Ellers har du selvsagt all rett til å trekke deg unna han og hans familie. Ikke la dem spille på samvittigheten din her. Hans mentale helse kan ikke du ta noe ansvar for. Endret 18. august 2019 av Clefable 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #25 Skrevet 18. august 2019 Jeg ba vedkommende ta sitt liv faktisk når truslene ble for hyppige...Please go ahead. Men tenk på alle venner og familie som lider pga hans uansvarlighet. Vedkommende tok heldigvis ikke sitt og holdt med mild selvskading en liten periode. Du har ikke ansvar for et annet menneskes liv anyways kjære. Anonymkode: 6ae20...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #27 Skrevet 19. august 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke gjøre denne tråden så lang, så kort fortalt har jeg gjort det slutt med kjæresten min kort tid etter han var innlagt på psykiatrisk sykehus. Grunnen er fordi han fikk en rusutløstpsykose, og jeg hadde sagt i mange sprekker at neste gang han ruste seg fikk han ikke en ny sjanse. Såklart er det synd på en som er psykotisk og tror alle er fienden sin, og han har vært så redd at han har villet dø. Nå er han medisinert og ute fra psykiatrisk avdeling. Selvom jeg hadde bestemt meg for å gjøre det slutt ville jeg støtte han gjennom dette, men nå har han valgt å ruse seg igjen og da gjorde jeg som lovet, brøt kontakten og vil aldri snakke med han igjen. Det dreier seg ikke bare om rusen men om alle de alvorlige etterfølgende rusen har gitt for forholdet vårt også. Det er bare noen uker siden han kom hjem fra psykiatrisk sykehus, og jeg har hatt tett kontakt med familien hans og vi har ringt hverandre når han har hatt psykotiske eller suicidale tendenser. Men nå gidder jeg ikke mer, jeg har lagt både familien og han sitt nummer i trakasseringsfilter på telefonen men mottar meldinger og telefonsvarerbeskjeder om at nå skal han ta livet sitt og at det var dråpen at jeg kuttet kontakt, familien hans blamer meg for å være kynisk og legger ansvaret for hans psykiske helse på meg. Det er ikke mitt ansvar å gi han flere sjanser når han har fått 20 fra før og aldri respekterer meg nok til å holde seg vekk fra rusen. I utgangspunktet har jeg tatt selvmordstrusler som en oppmerksomhetsgreie fra han før, og han har sagt selv at han aldri kunne funnet på å gjøre det. Men nå derimot er jeg litt usikker på om jeg handler riktig å ignorerer det, i og med at han er psykotisk og nettopp ute fra psykiatrisk sykehus. Faren for å fortsette å ha kontakt og være hans omsorgsperson er at jeg ikke klarer å bryte kontakt igjen, men jeg har heldigvis såpass selvrespekt igjen at jeg har fått nok av idioten og de selvforskyldte rusproblemene hans! Men gjør jeg riktig i å bryte kontakt med både han i en vanskelig situasjon, og med familien hans? Burde jeg svare han når han skriver at han kommer til å drepe seg selv? Burde jeg varsle familien hans om det så de kan følge med? Jeg er usikker på om det brukes som en manipulasjon fra både han og familien for å få meg til å passe på han og holde han i skinnet igjen, eller om det er en reell fare for selvmord. Anonymkode: 45555...af5 Var helt riktig av deg å bryte kontakten. Han blir nok ikke bedre med det første og en kjæreste er noe han burde vente med til han klarer å ta tak i livet sitt og rusen. Og det er sykt dårlig gjort av familien og han å blame deg og legge ansvaret på deg. Dette blir alt for heavy. Han vil bare ødelegge hele deg om du fortsetter, snakker av egen erfaring. Man kan ikke redde andre og må ta ansvar selv for eget liv. Har du iphone? Da kan du blokke numrene. Hvorfor kontakter ikke foreldra politiet eller psykiatrien når han truer med selvmord? Anonymkode: b58fd...234
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #28 Skrevet 19. august 2019 Kjære ts, du har gjort det rette, IKKE HA DÅRLIG SAMVITTIGHET 💜💜💜💜 Anonymkode: 01285...09a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå