Gå til innhold

Småbarn som spør alle om å få bli med andre hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et barn i barnehagen spør flere ganger i uka om å få være med oss hjem. Barnet spør ofte andre også.

Jeg kjenner barnet men ikke foreldrene, det har vært hos oss flere ganger.

Barnet har litt sosial problematferd, men ikke voldsomt. Jeg har ikke reagert på barnets atferd eller væremåte hos oss. Det viser følelser, leker fint og er nysgjerrig.

Jeg har tenkt at jeg ikke trenger bekymre meg fordi barnet virker å ha det greit. Kun sosial problematferd og ønske om å være med andre hjem til stadighet som skiller seg ut fra andre barn.

Hva synes dere? Er dere enige? 

Anonymkode: 41953...339

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har litt sosial problematferd

Hva er sosial problemadferd? Kan du beskrive hva barnet gjør som forårsaker at du kaller det for sosial problematferd?

Anonymkode: 1c200...6df

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner barnet men ikke foreldrene

Men du har vel snakket med foreldrene for å avtale besøkene hjemme hos dere?

• Liker 4
Skrevet

Du forteller for lite til at vi  kan vite om det er grunn til bekymring. Du kan jo snakke med noen om det. Feks avdelingsleder i barnehagen, eller anonym samtale med barnevernet for å høre hva de mener om saken?

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig problemet? :klo: I barnehagen vår spør -alle- om de kan være med hverandre hjem flere ganger i uka fra de er typ fire år. Selv de som kanskje har litt «problematferd».

Anonymkode: 6ada7...e8d

• Liker 23
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig problemet? :klo: I barnehagen vår spør -alle- om de kan være med hverandre hjem flere ganger i uka fra de er typ fire år. Selv de som kanskje har litt «problematferd».

Anonymkode: 6ada7...e8d

Samme her, i visse aldere er det et evig garderobegnål fra *alle* om å være med *alle* hjem :ler: Så gir det seg gradvis ettersom de får litt sosiale koder på plass.

Har aldri tenkt over det annet enn at det er en fase veldig mange barn går igjennom.

Anonymkode: 35b70...364

• Liker 11
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forteller for lite til at vi  kan vite om det er grunn til bekymring. Du kan jo snakke med noen om det. Feks avdelingsleder i barnehagen, eller anonym samtale med barnevernet for å høre hva de mener om saken?

Anonym samtale med barnevernet fordi et barnehagebarn ofte spør om å bli med andre barn hjem? Er det rart barnevernets ressurser brukes feil?

Anonymkode: c458f...935

• Liker 23
Skrevet

Herregud altså. 

Anonymkode: fe9ba...d6a

• Liker 1
Skrevet

Alt man skal tenke over! 

Jeg har også blitt spurt om det I bhg, men det er ikke noe jeg har tenkt over i ettertid. Det skjedde da og ferdig med det. Barn spør da om alt mulig rart, ikke legg så mye i alt så blir livet litt lettere... 

Om du mener barnet har "sosial problematferd" så er jo dette noe barnehagen også vet og sikkert jobber med. At man ikke kan alle sosiale koder i barnehagen er heller ikke særlig rart, alt må læres en gang.. 

Anonymkode: bd652...934

• Liker 1
Skrevet

Er visst litt skummelt å bli med deg hjem, som sitter å dømmer en stakkars unge og ønsker råd her🤔

Anonymkode: c9ae3...1ac

• Liker 6
Skrevet

Her spør alle om å være med alle hjem - hele tida. 

Anonymkode: 57694...3ec

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt! Har jobbet "hundre år" i barnehage, alle vil være med alle hjem 😉

• Liker 8
Skrevet

Du er vel klar over at alle småbarn er like forskjellige som voksne mennesker uten at det trenger å bety at hn lider av omsorgssvikt av noe slag.

Hvis du ikke forstår det så tror jeg det er mer du som bør få profesjonell hjelp, barnet ditt kan ikke ha godt av en mor som finner feil i alle andre, og skal plutselig «bekymre» seg.

Anonymkode: eddc9...bc3

Skrevet

Er da helt normalt,er jo noe av det gøyeste for små barn å bli med andre hjem. Hadde heller blitt bekymret hvis barn i bhg-småskole aldri ville være med noen hjem. Blir stadig spurt på SFO også-når kan jeg være med **** hjem.

Anonymkode: e479e...a7c

• Liker 2
Skrevet

Det er da vanlig at barnehage og SFO barn gnåler om å være med hjem til hverandre, de synes jo det er gøy å få komme til andre og se hvordan de har det.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, i visse aldere er det et evig garderobegnål fra *alle* om å være med *alle* hjem :ler: Så gir det seg gradvis ettersom de får litt sosiale koder på plass.

Har aldri tenkt over det annet enn at det er en fase veldig mange barn går igjennom.

Anonymkode: 35b70...364

Hva mener du med det? Det er da helt vanlig av barn er glade i å bli med venner hjem, både når de går i barnehagen, på barneskolen, ungdomsskolen, VGS og til og med som studenter. 

Anonymkode: 9a4b5...638

• Liker 4
Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet. Barnet vil være med dere hjem og oppfører seg fint når det er der. 

Ja, ring barnevernsvakten nå i kveld, dette er virkelig bekymringsfullt! :ironi:

• Liker 1
Gjest Krampus
Skrevet

Da jeg jobbet i barnehagen var "vil du være med hjem" og "kan jeg være med deg hjem" , nok på topp 4 og 5 listen over mest brukte setninger iløpet av en dag. Det var som å høre på en flokk med hjemløse små kyllinger. 

6 plass var nok "skal vi bytte matpakke" eller "skal vi gå på do sammen" 

Skrevet

det er veldig stas både å få besøk og bli bedt på besøk fra 4-5 års alder. Det går mye i besøk her også, og evig mas om besøk. Heldigvis er det ikke langt her til kompiser.. 

Anonymkode: b9601...ee0

Skrevet

TS her.

Måte på som folk antar at jeg er helt blåst basert på det jeg skriver i innlegget.

Kanskje jeg ikke var tydelig nok. Jeg opplever at alle andre barn også spør om å være med hjem og er klar over hvor normalt dette er. Dette barnet spør hver dag alle han møter. Det skiller seg ut. 

Problematferden går ut på at barnet ber andre barn om å gjøre stygge ting for han, som å slå eller si noe stygt til andre igjen. 

Jeg har selvfølgelig snakket med foreldrene ved overlevering, jeg kidnapper da ikke barn med fra barnehagen, men jeg vil ikke si jeg kjenner noen av den grunn.

Anonymkode: 41953...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...