Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min sitter nå midt oppi en ansettelsesprossess. Som en del av en ansettelsesprossess av nyutdannede driver han og en kollega nå med et 71 grader nord-opplegg. De har rett og slett samlet en gjeng kandidater langt oppi nord for å teste dem på mildt sagt andre måter en personlighetstester. De gjør det for å se hvem som takler ulike typer press, hvordan de samarbeider med andre i forskjellige situasjoner, hvem som ikke fungerer godt i en gruppe i det hele tatt og også litt IQ-testing blanda inn i noen av oppgavene. Da han fortalte meg om det for litt siden slo det meg at jeg egentlig aldri har hørt om noen som har vært borti noe liknende i en intervju-runde.

Har dere vært borti dette før, eventuelt vært med på det selv?

Anonymkode: dc0bd...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hæ?! Aldri vært borti og med mindre dette er så langt fra kontorjobb det går an å komme forstår jeg ikke helt hva det skal være godt for? En må riktignok kunne jobbe under press og samarbeide i kontorjobb også altså, men denne måten var spesiell.. :)

Skrevet

Høres egentlig helt vanvittig tåpelig ut!

Anonymkode: fae26...221

Skrevet
10 timer siden, Nuka skrev:

Altså, hæ?! Aldri vært borti og med mindre dette er så langt fra kontorjobb det går an å komme forstår jeg ikke helt hva det skal være godt for? En må riktignok kunne jobbe under press og samarbeide i kontorjobb også altså, men denne måten var spesiell.. :)

Det er kontor-jobb, ja. Han snakket om at de hadde lyst til å teste ut litt andre metoder enn standard-intervjuer for å blant annet lettere kunne sile ut de som ikke klarer å jobbe i en gruppe, og at de ville se om det var lettere å finne de beste av de beste med llitt andre tester enn f.eks en case. Også selvfølgelig at det kan være morsommere og litt mindre skummelt når man akkurat er ferdig på universitetet og skal søke jobb. :) 

Skrevet

Hvor mange dager er dette, og hvordan gjør han det i praksis? Jeg ville nok bakket ut ettersom jeg ikke ville kjent meg trygg på en slik situasjon.

Anonymkode: dd970...651

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kontor-jobb, ja. Han snakket om at de hadde lyst til å teste ut litt andre metoder enn standard-intervjuer for å blant annet lettere kunne sile ut de som ikke klarer å jobbe i en gruppe, og at de ville se om det var lettere å finne de beste av de beste med llitt andre tester enn f.eks en case. Også selvfølgelig at det kan være morsommere og litt mindre skummelt når man akkurat er ferdig på universitetet og skal søke jobb. :) 

Mindre skummelt? Stikk motsatt for min del 😮 Likevel fungerer jeg veldig godt i grupper, klarer å omstille meg og samarbeide med veldig ulike mennesker, men et sånt opplegg hadde jeg aldri deltatt på. Håper han finner en god ansatt, ikke bare et hypert, rotløst turmenneske 😅

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dager er dette, og hvordan gjør han det i praksis? Jeg ville nok bakket ut ettersom jeg ikke ville kjent meg trygg på en slik situasjon.

Anonymkode: dd970...651

Tror det var snakk om én dag? Sånn jeg ble fortalt det, ble de delt inn i lag og skulle konkurrere mot hverandre. Masse rare, forskjellige oppgaver, alt fra å bygge et fuglehus til å pusle puslespill (bare eksempler, har glemt de konkrete eksemplene hans).

Skrevet

du kan spørre dem som jobber i sportskjeden xxl... 

Anonymkode: 71fd5...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...