AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #1 Skrevet 17. august 2019 Hei, Hvorfor er noen jenter så slemme mot andre jenter? Hvorfor avviser man venninner? Baksnakker? Sjalusi og dermed ødelegge andre bekjentskaper osv? Anonymkode: b25a9...699 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Sluke jenter er usikker på seg selv. Mange føler seg bedre ved å være slik mot andre. Dessverre. Anonymkode: 3d1c1...1e8 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Jeg er blant jentene som snakker dårlig om andre jenter. Det er ikke nødvendigvis slik at hensikten er å dra andre helt ned. Jeg er bare misfornøyd med meg selv. Hvis jeg får alle andre perfekte til å ikke virke perfekte, slipper jeg å være på bunnen alene. Noen andre er i alle fall rett over meg. Vet at det er en dårlig egenskap, men jeg klarer ikke å stoppe. For mange handler det sikkert om dårlig selvtillit. Men jeg kan også tenke meg at mange jenter liker action og liker å lage drama for å ha noe å beskjeftige seg med. Anonymkode: 1953b...ed1 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Enkelte voksne damer oppfører seg også slik. Det blir ikke bedre med tiden. Anonymkode: c2e44...233 7
SoWhat? Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 Misunnelse tror jeg en kan si er hovedgrunnen. Har lett for å se på andre som en trussel? Det er ihvertfall mitt inntrykk. Men menn er ikke alltid så snille mot hverandre de heller! Der tror jeg mer det handler om dårlig selvtillit. 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 Jenter flest er ikke slemme mot hverandre. Hekser derimot....- dem gjenkjenner vi på mils avstand - og innfører null kontakt. Anonymkode: dead0...780 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 Fordi det er sånn kjærringer bare er, jeg kan ikke fordra andre kvinnfolk. Anonymkode: a7f37...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 Jeg vet ikke hvorfor, men det er så lett å tenke negativt om andre! Jeg baksnakker ikke, eller rakker ikke ned på folk direkte, MEN jeg legger mer merke til ting som skiller seg ut negativt med andre enn det positive. Har begynt å jobbe med meg selv nå, tenke positivt om folk, gi komplimenter osv, og prøver å overføre dette til barna. Når jeg ser kjendiser på TV, er det så lett å tenke "huff, for en mislykket plastisk operasjon" eller "hun tror sikkert hun er verdens deiligste". Men de må jo ha jobbet hardt og ha noen slags talenter for å komme dit de er i dag, jeg øver meg på å fokusere på det. Er vokst opp i ei lita bygd med mye baksnakking og lite raushet, kanskje det kommer av det. Anonymkode: f4f63...de0
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Slik er gjennomsnittet av kvinnen dessverre. Kvinnen ser alltid på andre kvinner som fiender. Det handler om egen usikkerhet, ingen er så usikker på seg selv som kvinnen. Så har du misunnelsen og sjalusien. Anonymkode: 49548...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #11 Skrevet 20. august 2019 Dette har vel lite med kjønn å gjøre. Jeg arbeider på en mannsdominert arbeidsplass, og maken til drittprat om andre mennesker har jeg aldri hørt maken til. Heller ikke blant kvinner jeg kjenner. Så dette tenker jeg er mer personavhengig enn noe annet. Anonymkode: 4c4cd...3e8 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #12 Skrevet 20. august 2019 Jeg som mann har både jobbet i mannsdominerte miljøer og kvinnedominerte miljøer. Etter min erfaring å dømme har jeg aldri opplevd konflikt blant mannlige kollegaer, men fy fader for noen intriger og konflikter det har vært på stedene med kvinnedominerte miljøer. Det var en evig kamp om hierarkisk plassering, mobbing, baksnakking og dårlig stemning over hele linja. Det var klikker, som på skolen, og det var om å gjøre å få de få mennene som jobbet der over på sitt parti. Vi forsøkte å holde oss utenfor konfliktene, men ble stadig dratt inn i intrigene, selv uten at vi var klar over det i øyeblikket.. Anonymkode: aba07...f31
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #13 Skrevet 21. august 2019 Opplever ikke at jenter er noe mer slemme mot hverandre enn gutter. Noen jenter er slemme, noen gutter er slemme. Anonymkode: 862d7...a97
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #14 Skrevet 21. august 2019 Jenter og gutter+damer og menn har ofte forskjellige måter å være slemme med hverandre på. Den ene gjør ikke mere vondt enn den andre, eller er mere råtten og skadelig. Begge deler er skadelig og stygt Anonymkode: 533fd...71a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #15 Skrevet 21. august 2019 23 timer siden, O.G. skrev: Menn er like teite mot hverandre. Nå handler denne tråden om jenter da. Anonymkode: 9b51b...7d1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #16 Skrevet 21. august 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har vel lite med kjønn å gjøre. Jeg arbeider på en mannsdominert arbeidsplass, og maken til drittprat om andre mennesker har jeg aldri hørt maken til. Heller ikke blant kvinner jeg kjenner. Så dette tenker jeg er mer personavhengig enn noe annet. Anonymkode: 4c4cd...3e8 Jeg jobber også i et mannsdominert yrke, hvor vi borti mange forskjellige kunder. Og mannfolk kan jaggu være stygge i kjeften de og! Veldig ofte jeg får høre "så du hu dama? Fy faen å deilig!" Eller "hadde jeg sett ut som hu, hadde jeg jaggu tatt en plastpose over hodet".. Så det er ikke bare blandt kvinner! Men kvinner er kanskje mer til å sladre rundt om ting da. Anonymkode: e4a58...d26
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #17 Skrevet 21. august 2019 Jenter blir ikke bedre med årene. Min erfaring er at de som egentlig er pingler tar det igjen verbalt. Har hatt to "venninner" som først virka ok men etter en tid begynte og snakke meg ned, kritikk, gjøre narr av meg foran andre etc. Vi er voksne damer 40+. Jeg kutta ut begge to for etter en stund kom deres svakheter fram ved ting som jeg er veldig selvstendig med. Jeg ordner det meste selv og disse klarer ikke det. Fant ut det var nok derfor de hadde sånn oppførsel. Alltid jeg som måtte ordne opp for de når det var noe. Kanskje de følte dette var en trussel ikke vet jeg. Men dritt lei av og blitt gjort narr av for tulle ting. De skulle bare fremheve seg selv at de var så "kule" og morsomme. Det er så tåpelig. Ingen av de har turd og spør hvorfor jeg ikke vil ha kontakt. Hun ene har prøvd flere ganger og invitere meg men jeg sier alltid nei. Sånne folk har jeg ikke bruk for i livet mitt. Anonymkode: 8b236...440
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #18 Skrevet 21. august 2019 Jenter er ikke slemme med hverandre. Du har dårlige venner. Finn deg bedre venner. Anonymkode: a9d49...6e0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #19 Skrevet 26. august 2019 En gang drittsekk, alttid drittsekk... Anonymkode: a63d2...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå