Gå til innhold

Deprimert av å være arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her som blir deprimert når de er arbeidsledig over tid? Noen tips til hvordan unngå det? Sist var jeg arbeidsledig i 5 mnder å jeg ble deprimert,hyppig angstanfall noe jeg nesten aldri har ellers, å følte at jeg ikke hadde noe grunn til å stå opp. Nå er vikariatet i barnehagen slutt så er nok en gang arbeidsledig å gruer meg veldig til hverdagen. Er redd for å bli så deprimert igjen. Noen tips?

Anonymkode: 5f226...88e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg vet hvordan du har det. Jeg er jobbsøkende nå og synes det er nedtrykkende med stadige avvisninger. Tror det er helt normalt..

Tips? Vet ikke. Men trening er jo bra. frivillig arbeid. Kurs. og å søke jobb, så klart. 

Anonymkode: 143e3...ee7

Skrevet

Frivillig arbeid. Hjelper på cv'en og.

• Liker 1
Skrevet

Samme her! Jeg meldte meg som frivillig hver søndag, det hjelper mye:) Pluss at jeg kan fortsette der når jeg engang får ny jobb.

Skrevet

Er alenemamma så har ikke mulighet til å være frivellig i helger,men på dagtid går det fint :) Skal også prøve å bli flinkere til å gå tur,selv om det ikke frister så mye her i Bergen når det alltid regner :P

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er alenemamma så har ikke mulighet til å være frivellig i helger,men på dagtid går det fint :) Skal også prøve å bli flinkere til å gå tur,selv om det ikke frister så mye her i Bergen når det alltid regner :P

Ta med deg paraply og riktige klær etter været. Jobb gjerne frivillig på dagtid, jeg har også hørt at det er gull verdt på CV. 

Anonymkode: 7a735...3d3

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta med deg paraply og riktige klær etter været. Jobb gjerne frivillig på dagtid, jeg har også hørt at det er gull verdt på CV. 

Anonymkode: 7a735...3d3

Ja jeg har nå meldt meg som frivellig i kirken for de trenger visst hjelp. Greit å hs noe å fylle dagene med.

Skrevet

Jeg er arbeidsledig, og gjør frivillig arbeid, men likevel ønsker jeg å ha en jobb å gå til. 

Skrevet

Jeg har ikke utdannelse men har alltid klart å få meg jobb. Ikke de beste jobbene men allikevel jobb. 

Var sykemeldt pga alvorlig sykdom i familien men gikk på veggen og begynte jobbe igjen. 

Det må da finnes en eller annen jobb du kan søke på? 

Får du penger fra nav nå da? Isåfall be om praksis et sted så har du noe å gå til ? Ellers er det vel alltid behov for hjelp på syke og eldre-hjem. 

Skjønner godt du ikke vil «bare» gå hjemme.

hva m utdannelse på nettet ? 

Anonymkode: 607dd...55a

Skrevet

Kontakt alle barnehager. Du har jo nå erfaring så jeg vil tro det er enkelt for deg å få en stilling om ikke en 100% med en gang.

Anonymkode: 6f214...b3c

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke utdannelse men har alltid klart å få meg jobb. Ikke de beste jobbene men allikevel jobb. 

Var sykemeldt pga alvorlig sykdom i familien men gikk på veggen og begynte jobbe igjen. 

Det må da finnes en eller annen jobb du kan søke på? 

Får du penger fra nav nå da? Isåfall be om praksis et sted så har du noe å gå til ? Ellers er det vel alltid behov for hjelp på syke og eldre-hjem. 

Skjønner godt du ikke vil «bare» gå hjemme.

hva m utdannelse på nettet ? 

Anonymkode: 607dd...55a

Får sosialhjelp ja siden jeg står uten inntekt. Jeg har barn og ungdomsarbeider å mangler bare lærlingplass men det har jeg ikke fått enda. Så søker på alt av jobber nå.

Skrevet

Det er ofte lett å få jobb i bar. Folk slutter hele tiden

Anonymkode: 3d4d3...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...