Gjest Brud2005 Skrevet 11. mai 2005 #1 Skrevet 11. mai 2005 Vi er litt usikre på en detalj med vielsen her hjemme: presten mener at det blir litt mye med tre musikknumre i vielsen: musikk etter inngangsmarsjen, musikk midt i vielsen, og musikk når det nærmer seg slutten. Foreldrene våre synes det er fint med flere musikkinnslag. Vi er enige med begge parter.. Hva synes dere? Er det for mye med tre? Det er i så fall musikkinnslaget etter inngangsmarsjen som droppes. Synspunkter trengs sårt!
Snutus Skrevet 11. mai 2005 #2 Skrevet 11. mai 2005 Mener du tre musikalske innslag i tillegg til salmer? I såfall så høres det kanskje litt mye ut. Dersom det er inkludert salmer så er det vel ganske vanlig. Vi har to salmer og et solostykke.
Tinema Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Vi skal ikke selv ha en kirkelig vielse, men i regi av HEF. Vi har likevel planer om å ha musikkinnslag, og foruten inn og utgang, skal vi ha to innslag. en allsang og en solosang. For oss blir det riktig. Jeg syns dere skal gjøre som dere syns virker naturlig. Stol på magefølelsen, det er som regel den som er riktig.
Gjest Brud2005 Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Vi skal ha to salmer i tillegg til enten to eller tre musikkstykker... Hvor mange ville dere valgt?
Tinema Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 når dere skal ha to salmer, tror jeg at jeg ville ha valgt kun 2 stykker utenom, men det er meg
aprilbrud Skrevet 11. mai 2005 #6 Skrevet 11. mai 2005 Vi hadde to salmer og to solistinnslag, og det ble veldig bra! Kan muligens fungere med tre solistinnslag, men da tror jeg kanskje det bør være ulike typer innslag. Altså at det ikke er tre sanger sunget av samme solist, men f.eks. to sanger med solist og så et instumentalt innslag eller noe.
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2005 #7 Skrevet 11. mai 2005 Hei på deg Jeg var selv og snikkikket i ett bryllup i min kirke for litt siden og de hadde 2 salmer og 3 solistinnslag. Solisten var helt fantastisk så det gjorde så absolutt ingen ting å høre han 3 ganger, men det kunne kanskje greid seg med kun 2 innslag. Men det kommer vil litt an på hvor mye tid dere har til disposisjon. Lykke til.
TeddyToria Skrevet 12. mai 2005 #8 Skrevet 12. mai 2005 Vi skal ha to salmer i tillegg til enten to eller tre musikkstykker... Hvor mange ville dere valgt? Da ville jeg ikke hatt mer enn to musikkinnslag i tillegg til salmene... Selv skal vi ha to salmer, og et musikkinnslag slik det ser ut nå, samt tekstlesning! Det ble visst knapt nok på den tiden vi har til rådighet!
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2005 #9 Skrevet 12. mai 2005 Har dere et brudepar som står og tripper på døra og vil inn når dere er ferdige...? Altså noen som kommer rett etter dere....? Vi hadde to salmer og en solo. Vielsen vår tok vel ca 35 minutter. De aller fleste syns det er nok tid å sitte i en kirke...........
Gjest Brud2005 Skrevet 12. mai 2005 #10 Skrevet 12. mai 2005 Har dere et brudepar som står og tripper på døra og vil inn når dere er ferdige...? Altså noen som kommer rett etter dere....? Vi hadde to salmer og en solo. Vielsen vår tok vel ca 35 minutter. De aller fleste syns det er nok tid å sitte i en kirke........... Nei, ikke noe brudepar venter. Vi har bestilt kirken i to timer. Men, uansett, jeg tror dere alle mener at to innslag holder.
Delfia Skrevet 12. mai 2005 #11 Skrevet 12. mai 2005 Vår vielse kommer til å ta ca 45 minutter og vi skal ha en solo i kirken. Synes det er nok.
Miori Skrevet 12. mai 2005 #12 Skrevet 12. mai 2005 Vi skal ha to salmer, to solist innslag, samt at to av våre gjester skal lese skriftene... Jeg har ikke tenkt på tiden det evnt vil ta... Tror de fleste synes det er koselig å overvære en vielse! :-)
Gjest Betty Boop Skrevet 12. mai 2005 #13 Skrevet 12. mai 2005 Vi har - inngangsmarsj - salme - tekstlesing - tekstlesing - salme - salme - Canon og Air spilles mens vi signerer - utgangsmarsj
Gjest lunacia på jobb Skrevet 12. mai 2005 #14 Skrevet 12. mai 2005 Musikk liver jo litt opp, synes jeg. Tror det var to musikkinnslag i Popelkas vielse, og det var kjempefint!
Blueberry Skrevet 12. mai 2005 #15 Skrevet 12. mai 2005 Jeg ville heller hatt 3 salmer og 2 solistinnslag enn 3 solistinnslag og 2 salmer. Og dette fant jeg grunnlag for i vielsesliturgien. Selv skal vi ha 2 salmer og 2 solistinnslag. Men vi ble anbefalt av presten å ta med mange vers på den ene salmen (Herre Gud, ditt dyre navn å ære).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå