Gå til innhold

Passer Whippet, men er redd for den mtp barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal passe en Whippet en mnd.

Den er vant til å sove i senga, ikke vant til barn, likevel sa vi ja fordi vi vet hvordan rasen er, og vet både er hengivende ovenfor barn.

Første dagen idag har han bjeffet på eldste barnet vårt på fem år tre ganger, og barnet vårt måtte skvise seg opp mot veggen fordi han ble så redd. Jeg tør IKKE å la hunden være løs i natt pga. disse tendensene, fordi barna våre på ett og fem må få komme inn til oss foreldrene på natta. Vi har ikke mulighet til å lukke hunden inn på eget rom da alle rommene er i bruk. 

Vil dette gå seg til?? Eieren sier vi bør gi det noen dager, men jeg kjenner jeg er så utrygg. Vi takket ja til å passe den fordi vi mulig vil velge rasen selv i fremtiden, så vi må da selv kjøre den tilbake 3 timer en vei. 

Anonymkode: 4aba5...0dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, bortsett fra bjeffing, hvordan oppfører hunden seg? Hvilken situasjon bjeffer den i? Hva gjorde barnet? Hva gjorde dere voksne? Hva sier eier? 

Anonymkode: a30b7...01e

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor bjeffet den da? Dersom bikkja ville leke, så er det jo ikke noe å være redd!

Vi har to hunder. Den ene bjeffer konstant under lek 🤪 og den andre bjeffer og løper etter, dersom ene barnet vår springer rundt. Eller dersom vi er for trege til å kaste ball el.l 

Anonymkode: a3f72...027

• Liker 4
Skrevet

Hadde du ingen plan for å venne hunden til barna? Og det med barn er ikke så rasebestemt som det er miljøbestemt, enten er hunden vant med barn eller den er ikke. Hunder som ikke er vant med barn må vennes til barn.

Anonymkode: 1bbc6...a8c

• Liker 5
Skrevet

Så du skal la en hund som ikke er vant med barn gå rundt løs i et hus den ikke kjenner om natta? Hva om ett av barna i halvsøvne møter på hunden på tur inn til dere i natt? Hunden har bjeffet og er utrygg, og du lurer på om det vil «gå seg til»? 

Hva tenkte du med her egentlig...?? 

Anonymkode: 393b1...af9

• Liker 2
Skrevet

Ikke særlig smart å passe en hund som ikke er vant med barn når du har småbarn som vandrer oppe om natta! 

Anonymkode: 78a31...d64

• Liker 6
Skrevet

Les litt om bjeffing hos hunder. De bjeffer i forskjellige situasjoner og det er ikke nødvendigvis negativt. Kanskje hunden ville leke eller trodde den skulle få noe. Kan ikke hunden sove på badet i natt?

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du skal la en hund som ikke er vant med barn gå rundt løs i et hus den ikke kjenner om natta? Hva om ett av barna i halvsøvne møter på hunden på tur inn til dere i natt? Hunden har bjeffet og er utrygg, og du lurer på om det vil «gå seg til»? 

Hva tenkte du med her egentlig...?? 

Anonymkode: 393b1...af9

Vi fikk han naturligvis inn i buret. 

Skrevet
På 17.8.2019 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Vi fikk han naturligvis inn i buret. 

En mynde i bur? Stakkars. 

Anonymkode: 06bf9...2be

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mynde i bur? Stakkars. 

Det er vel ingenting i veien med å ha hunden i bur om natta. Vår whippet går og legger seg frivillig i buret sitt for å sove hver natt. Der er det mykt og godt for henne, og hun ligger der til vi andre våkner, og vel så det. 

Skrevet
1 time siden, Durinur skrev:

Det er vel ingenting i veien med å ha hunden i bur om natta. Vår whippet går og legger seg frivillig i buret sitt for å sove hver natt. Der er det mykt og godt for henne, og hun ligger der til vi andre våkner, og vel så det. 

Når jeg ser hvordan mine tre hunder både bytter liggeplass 2-3 ganger i løpet av en natt for å regulere temperatur, samt går og drikker litt, titter osv. så skjønner jeg ikke hvordan folk kan forsvare å ha hunder i bur jeg da.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...