Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg velger engangsstønaden til permisjonstiden, kan jeg da tjene penger på siden? Det er utrolig lite i mnd med 7k. 

Anonymkode: 517c4...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 224b3...278

• Liker 1
Skrevet

Er det noen grense på hvor mye man kan tjene før man IKKE får engangsstønad?

Anonymkode: b0504...cb1

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen grense på hvor mye man kan tjene før man IKKE får engangsstønad?

Anonymkode: b0504...cb1

Alt dette står på nav.no.

Bare søk på "engangsstønad" i google, trykk på den første lenka som kommer opp fra nav.no.

Så kan du gjøre det samme en gang til, men skriv "foreldrepenger" i stedet.

Dette tipset gjelder for veldig mange ting veldig mange mennesker lurer på :)

Anonymkode: 51b5a...22c

• Liker 4
Skrevet

Velger du engangsstønad, har du ikke permisjon. Utover de 6 ukene etter fødsel. Du kan gjøre som du vil. Far får ikke permisjon om du velger engangstønad og ikke er i minst 75% aktivitet. Man velger selv om man vil ga foreldrepenger eller engangstønad, også om man er i full jobb og har rett på foreldrepenger. 

Anonymkode: 9be37...e87

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velger du engangsstønad, har du ikke permisjon. Utover de 6 ukene etter fødsel. Du kan gjøre som du vil. Far får ikke permisjon om du velger engangstønad og ikke er i minst 75% aktivitet. Man velger selv om man vil ga foreldrepenger eller engangstønad, også om man er i full jobb og har rett på foreldrepenger. 

Anonymkode: 9be37...e87

Okiii. Jeg har rett på foreldrepenger, men jeg har vanligvis hatt tid til jobben og møtt opp på vakter utenom de faste annenhver helg. Nå som jeg begynner på skole så blir de tre siste mnd før fødsel dårlig lønna. 3000 kr før skatt istedenfor 10-12 k. Velger jeg foreldrepenger da så blir det dritlite?? 

Jeg vet jeg får støtte av lånekassen, men etter noe surr med året ifjor så er jeg nødt å tilbakebetale 43 tusen før jeg får noe utbetalt. Selv på foreldrestipendet.. De trekker altså alt med en gang så langt det rekker også får jeg kanskje først noe utbetalt etter 6mnd etter jeg har født. 

Min barnefar mista nylig jobben (fulltids) og har nå kun ringevikar stilling en annen plass (de ringer endel, men kanskje ikke nok, det vet vi jo ikke hvordan blir).

Er enda en stund til fødsel, så alt er så surrete akkurat nå. Hvordan skal vi gjøre det så vi har nok penger, hva lønner seg osv... Må jo velge med omhu, for det kan jo ikke reverseres. 

Ts

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette står på nav.no.

Bare søk på "engangsstønad" i google, trykk på den første lenka som kommer opp fra nav.no.

Så kan du gjøre det samme en gang til, men skriv "foreldrepenger" i stedet.

Dette tipset gjelder for veldig mange ting veldig mange mennesker lurer på :)

Anonymkode: 51b5a...22c

Jeg har lest på nav, men det er så generelt. Det finnes så mange «smutthull» føler jeg. Kan hende jeg ikke har kommet meg inn på riktige sider, men det står ikke så alt for mye? Bare det vanlige som alle og enhver vet. 

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest på nav, men det er så generelt. Det finnes så mange «smutthull» føler jeg. Kan hende jeg ikke har kommet meg inn på riktige sider, men det står ikke så alt for mye? Bare det vanlige som alle og enhver vet. 

Ts

Nav foreldrepenger har egen facebook side. Spør der, du kan sende mld om du ikke vil poste på veggen. Da er du garantert riktig svar

Anonymkode: c42b1...4be

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav foreldrepenger har egen facebook side. Spør der, du kan sende mld om du ikke vil poste på veggen. Da er du garantert riktig svar

Anonymkode: c42b1...4be

Takk 😊 Skal gjøre det

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okiii. Jeg har rett på foreldrepenger, men jeg har vanligvis hatt tid til jobben og møtt opp på vakter utenom de faste annenhver helg. Nå som jeg begynner på skole så blir de tre siste mnd før fødsel dårlig lønna. 3000 kr før skatt istedenfor 10-12 k. Velger jeg foreldrepenger da så blir det dritlite?? 

Jeg vet jeg får støtte av lånekassen, men etter noe surr med året ifjor så er jeg nødt å tilbakebetale 43 tusen før jeg får noe utbetalt. Selv på foreldrestipendet.. De trekker altså alt med en gang så langt det rekker også får jeg kanskje først noe utbetalt etter 6mnd etter jeg har født. 

Min barnefar mista nylig jobben (fulltids) og har nå kun ringevikar stilling en annen plass (de ringer endel, men kanskje ikke nok, det vet vi jo ikke hvordan blir).

Er enda en stund til fødsel, så alt er så surrete akkurat nå. Hvordan skal vi gjøre det så vi har nok penger, hva lønner seg osv... Må jo velge med omhu, for det kan jo ikke reverseres. 

Ts

Signerer under her at du bør kontakte NAV direkte. Men i mellomtiden, her er noe som kan gjelde din situasjon også:

https://www.babyverden.no/okonomi-rettigheter-og-stonader/nav-svarer/

Anonymkode: c47c2...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...