Gå til innhold

Male 90-talls peis i annen farge enn hvit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jøtul modulhjørnepeis fra slutten av nittitallet i stua. Har sjekket litt ifht egenskaper,  og den brenne godt nok og rent nok til at den ikke blir byttet ut på noen år. 

Den er hvitmalt.  Det er jo nesten alltid slike peiser,  og jeg kunne tenke meg å male den i en annen farge for å kanskje redusere assosiasjonene til nittitallet. Kunne tenke meg en farge som sober eller diskretfra jotun. 

Har surfetlitt rundt, men finner denne peistypen i hvitt. Er det noen flinke interiørfolk her inne som forstår hvilken type peis jeg mener og som har lyst å mene noe om fargevalg? 

Anonymkode: f2f9f...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere må jo velge en farge som passer med interiøret i stua. Så det er umulig å svare uten å vite hvordan rommet, møblene og gardiner ser ut.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Skrevet

Er det en peis som ligner på denne du har?

476E6CE3-7B24-4FE1-BEAD-19C71ED54AEF.jpeg

Skrevet

Ja, for å foreslå konkret farge må man jo selvsagt det. Men jeg lurer på om noen har sett den peistypen malt og om den kan egne deg til en annen  farge enn hvit. Jeg spurte i fargehandelen her jeg bor, hun som jobbet der mente at peis burde være hvit for det er mest vanlig.

Den minner om den på bildet,  men har ikke vedoppbevaring i sokkelen.

Takk for svar! :)

Anonymkode: f2f9f...1d0

Skrevet

At noe er mest vanlig, er en utrolig dårlig grunn. Jeg ville latt kanten over peisinnsatsen være hvit. Det samme med kanten på begge sider av peisinnsatsen, og lista under sokkelen. Sokkelen og området over peisinnsatsen ville jeg ha malt i en mørk burgunderrød (eller en annen farge som passer hos deg. Velg en kntrastfarge, som får peisen til å stå ut.)

Skrevet

Er det bare jeg som leser denne overskriften feil? 🙊🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...