Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #1 Del Skrevet 11. mai 2005 hører at linfrø olje er så bra. men for hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjalmarlover Skrevet 11. mai 2005 #2 Del Skrevet 11. mai 2005 Alle slike oljer er vel nokså sunne...Dvs det er mye sunnere å bruke dette enn vanlig margarin. Oljer(vegitabilsk fett) inneholder umettet fett som er dte sunne fettet. En grei regel: Det som er flytende når det står i kjøleskap er sunt fett(vegitabilsk fett) og det som er hard(magarin) i kjøleskapet er usunt fett(animalsk fett) Vi får det det usunne fettet fra dyr som får på 4... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #3 Del Skrevet 12. mai 2005 linfrø olje inneholder mye omega 3. må ikke stekes i, men er mere som et kosttilskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 12. mai 2005 #4 Del Skrevet 12. mai 2005 Vet at linfrø blir brukt ved forstoppelse/treg mage bl.a har aldri prøvd dette selv, så aner ikke om det er noen effekt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #5 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg får orden på magen når jeg tar Udos Choise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2005 #6 Del Skrevet 12. mai 2005 Linfrøolje inneholder vel i hovedsak omega 6-fettsyrer, tror jeg. Omega 3-6-9 er essensielle fettsyrer som er viktig for at kroppen skal fungere optimalt; disse fettsyrene styrker immunforsvaret, senker kolesterolet, forsterker benbygningen, stabiliserer nervesystemet og hjelper mot PMS. Utover dette vet jeg ikke helt, men tar selv et tilskudd som heter Super Omega som er basert på linfrøolje, og som inneholder alle de nevnte fettsyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillen_ Skrevet 12. mai 2005 #7 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har en teskje linfø i frokostblandingen min daglig. Fungerer dette like bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 12. mai 2005 #8 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har en teskje linfø i frokostblandingen min daglig. Fungerer dette like bra? hvis du knuser de, ja. Hvis de er hele går de bare tvers gjennom systemet, uten at oljen blir tatt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillen_ Skrevet 12. mai 2005 #9 Del Skrevet 12. mai 2005 Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå