AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #1 Skrevet 17. august 2019 Alle er forskjellig gi har ulike tanker om hva det vil si å få besøk eller det å være gjest. Har dere noen tanker om hva som kan være greit for folk som skal ha besøk kan tenke over er greit? Når jeg ikke kjenner de jeg skal til så godt, er det for eksempel flaut for meg å spør om dopapir. Dersom det ikke er nok eller tilgjengelig på badet, er jeg nærmest for å bare holde meg til jeg kommer hjem. Kanskje rart, men jeg er litt sjenert av meg på slike ting. Det er heller ikke alltid like enkelt å vite hvilket håndkle man skal bruke for å tørke hendene. Min tanke er i hvert fall at en sjekker at det er dopapir tilgjengelig for besøk, og at det henger et håndkle for å tørke hendene tilgjengelig. Anonymkode: 02345...2bd
Eneri Skrevet 17. august 2019 #2 Skrevet 17. august 2019 Tenker at jeg må sette unna sko og henge unna yttertøy så gjestene kan få henge jakke og sette sko i yttergang. Vi har en liten gang, og de fire jeg bor sammen med ser ut til å tråkke ut av skoene sine med det samme hælen toucher dørstokken 😝 Går over vask, speil og toalett, sjekker håndkle og at det er toalettpapir. Vil gjerne sørge for å ha noe å by på til kaffen. Rydde unna aviser fra stuebordet. Legge unna mobil, slå av tv/dempe musikk så det kan ligge tilrette for en god prat 😊 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 For nære venner gjør jeg ingen forberedelser. Er det tilfeldigvis tomt for dopapir så roper de fra badet eller går å henter selv, de vet hvor det ligger. For mer perifere venner som det er viktig å rydde for osv, så er det viktigste jeg gjør å vaske doskåla og baderomsvasken, vekk med kalk, tannkremssprut osv, spesielt på selve vasken altså den sølvtuten vannet kommer ut fra. Jeg lufter i stua, og rydder bordet. Setter frem en blomst eller bolle med kjeks, tilbyr noen ganger kaffe eller te, spørs hva vi skal. Anonymkode: ab877...358
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #4 Skrevet 19. august 2019 Å sørge for at det er rikelig med dopapir, og at det er klart og tydelig hva som er håndtørkehåndkle, er en selvfølge. For meg, men spesielt håndkleet er ofte noe mange andre ikke tenker på, tydeligvis. At det er rent på do.. ikke gammel bæsj, eller tannkremsprut og skjeggstubber i vasken. Tilby noe å drikke! Om det så bare er et glass vann. Anonymkode: 7f6da...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå