AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #1 Skrevet 17. august 2019 Er det noen som har erfaring med billig oppussing av bad? Flere av leilighetene som jeg ellers kunne tenkt meg å by på, har bad som virkelig trenger litt hjelp (såpass mye at det står i annonsen at det er behov for oppussing). Jeg vet at det er våtromsnormer som må følges, men hvor mye kan en helt vanlig person få til å gjøre med badet selv, og hva må man hyre inn fagfolk til? Hva er den billigste måten man kan pusse opp et lite bad (dusj, do, vask)? Det er vel ikke slik at man må ha fliser på hele badet? Er det mulig å kun ha fliser på gulvet, og så evt. noen plater på veggene (som f.eks. kan males med baderomsmaling), ny do, dusjkabinett, en enkel vask? Eller er et andre ting med oppussingen som virkelig er det dyre her? Spør for en dum venn (meg selv). Anonymkode: 3907e...f92 1
prt90 Skrevet 17. august 2019 #2 Skrevet 17. august 2019 Rør og strøm kan du ikke gjøre selv, men det er ingenting i veien for at du f.eks kan legge fliser selv. Strengt tatt kan du legge membran selv, men det kan være lurt å leie inn noen til å gjøre akkurat det slik at du får papirer på det. https://www.rightpricetiles.no/regler-for-oppussing-av-bad
Hedersbrukeren Skrevet 17. august 2019 #3 Skrevet 17. august 2019 (endret) Riving, sette opp stendere osv. lan gjøres selv, greit å kjenne noen handy som kan sette opp takplater, baderomsplater på veggene og slike praktiske ting. Greit å ha fliser på gulvet, men bør da hyre flislegger med mindre du har noen handy for hånden som har gjort det før Er også mulig med gulvbelegg. Om det er gammelt bør det nok for øvrig legges nye varmekabler. Sparer ellers mest på å være «byggherre» selv, dvs ikke sette bort hele jobben til noe selskap (men tar seff lengre tid), samt om man har noen håndverkere i familien som kan hjelpe, ev. noen med tilgang på rabatter i byggevarebransjen Viktigste er uansett å være sikker på at ingen gjør noe med mindre de vet hva de driver med, ellers kan det bli dyrt å fikse Endret 17. august 2019 av Hedersbrukeren
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #4 Skrevet 17. august 2019 Du kan rive selv, men du må få stengt av strømmen og vannet. Resten må du få godkjente håndverkere til å gjøre hvis du vil ha garanti og attester som forsikringsselskapet godtar. Anonymkode: 2f6d0...f65
Pillarguri Skrevet 17. august 2019 #5 Skrevet 17. august 2019 Min erfaring er at fliser er billig, så det er ikke der de store pengene går. De går til rørlegger og elektriker + oppretting av evt skader som dukker frem.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #6 Skrevet 17. august 2019 Det enkleste er å finne et bad som er stort nok til å sette inn dusjkabinett på. Da kan du legge flis på flis hvis du har ekstra penger (obs, ikke nødvendigvis billig siden fliser er dyrt). Det er også lett å bytte vask for å få badet litt finere. Anonymkode: 8ae6b...d69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå