AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #1 Del Skrevet 17. august 2019 Hei! Jeg skal studere neste år, sannsynligvis på Ås. Så har jeg en chihuahua som jeg elsker over alt på denne jord... Jeg har hatt han i noen år, og egentlig så tenkte jeg på å studere i utlandet i et land hvor det er veldig lett å finne leilighet tillatt med hund... Jeg har sett på studentleiligheter og hybler på Ås allerede nå bare for å forberede meg for neste år. Men det virker ikke som det er noen, det er bare kollektiv nesten og studentboliger via SiÅs som ikke har lov til dyr😔 Bestemoren min vil ha han mens jeg studerer på Ås, men hun kan ikke gå tur med han (bare slipper han løst ute) Og så gir hun han for mye usunn mat... Har noen erfaringer med å finne leilighet som student med hund? Tror dere at studentsamskipnaden/ SiÅs kan gjøre unntak med forbudet mot dyr hvis jeg har en egen leilighet gjennom de? Anonymkode: 607bd...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #2 Del Skrevet 17. august 2019 Jeg gikk på veterinærhøgskolen i Oslo og da hadde jo veldig mange av mine medstudenter hund. Det er ikke umulig, men man må nok sjekke mer privat. Anonymkode: 3643f...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 17. august 2019 #3 Del Skrevet 17. august 2019 Det står ganske greit og tydelig på SiÅS sine sider om boregler: 9. Det er ikke tillatt å hol de husdyr i boligen. Det kan søkes om hundehold i enkelte av SiÅs sine boliger. Søknad må leveres skriftlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 17. august 2019 #4 Del Skrevet 17. august 2019 SiÅs har egne hybler hvor det er tillatt med hund, men det er få av dem, og man må søke på forhånd. Jeg har forøvrig hatt hund der selv, i en SiÅs-hybel. Det var i utgangspunktet ikke lov med hund der, men jeg spurte damene på kontoret veldig pent, + alle de andre i hybelkomplekset. Det var greit for alle, så da fikk jeg 'uoffisielt' lov. Men det er nok ikke en metode jeg ville satset på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #5 Del Skrevet 18. august 2019 Du kan leie privat, evt sende inn forespørsel om hundehold til SiÅs. Ville dog ikke satset på det sistnevnte. Vi er flere her som studerer og bor i Ås med hund. Anonymkode: c75a2...402 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå