SoWhat? Skrevet 17. august 2019 #1 Skrevet 17. august 2019 La oss si at du hadde bodd i utlandet i hele ditt liv, men kunne norsk, og det første du gjorde for å kunne kommunisere med noen var å gå inn på forumet her : hva ville du tenkt om nordmenn? Det jeg syns er påfallende her inne, er hvor mye folk tolker ut fra sitt eget hode når noe blir tatt opp. Det virker som om mange har veldig vanskelig for å forholde seg til det en faktisk skriver? De legger på og trekker ifra veldig ofte, og jeg blir litt sånn 🤔 Er det med vilje, eller klarer en ikke å lese hva som står? Nå sist blant annet så skriver jeg et sted: nå blir jeg riktignok ikke ofte sint, det skal sies... Og responsen: hvis du er kranglete som person... Eh. Ok Det var ett eksempel. Så var det at jeg skrev at besteforeldre kan jo komme på besøk iblant, kjøpe bursdagsgaver osv. Og respons : når besteforeldre bare tenker på seg selv dag ut og dag inn. Jeg forventer bursdagsgave...osv. Dette skjer så hinsides ofte her inne. Ting du ikke sier blir ting du HAR sagt, og ting du SIER, blir tolket til noe en ikke har sagt. Hva er dette? Noen ganger kan en tenke at det er hersketeknikk og manipulering, men det tror jeg ikke skjer så ofte. Jeg tror faktisk folk ikke evner å være saklige? Jeg ville trodd nordmenn var et folkeslag som misforstår med og uten vilje. Som ville vært utrolig vanskelige å KOMMUNISERE med! Helt ærlig. Så det ville blitt mitt første og største inntrykk. Nå gjelder det selvfølgelig ikke alle, men det skjer så ofte at jeg blir oppriktig undrende til hvorfor. Hva ER det for et fenomen? Sikkert noe annet jeg ville stusset over også, men det nevnte er det som stadig overrasker meg. At en misforstår og er usaklige, og svarer på noe helt annet enn en har skrevet 🙂 Nordmenn jeg møter i virkeligheten er ikke sånn. Må bare si det, for da hadde jeg flytter tilbake til dit jeg kommer fra... ellers hadde jeg gått konstant forvirret rundt. Alvorlig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #2 Skrevet 17. august 2019 Jeg ville aldri besøkt Norge i alle fall. Anonymkode: 9d1a6...55b 1
SoWhat? Skrevet 17. august 2019 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville aldri besøkt Norge i alle fall. Anonymkode: 9d1a6...55b Fordi? Eller var det ironi,? Endret 17. august 2019 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #4 Skrevet 17. august 2019 Jeg hadde en tråd der jeg tok opp et tema som var fryktelig sårt for meg, og ble helt overveldet av mangelen på empati for hvordan jeg følte det. Jeg var knust fra før, men svarene gjorde at jeg gråt meg i søvn den kvelden. Så et folkeslag uten empati, ville jeg ha tenkt. Anonymkode: 605f6...e8f 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #5 Skrevet 17. august 2019 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Fordi? Eller var det ironi,? Fordi jeg synes de fleste trådene her er preget av bitterhet og sure svar. Er medlem i flere grupper/foraer og merker at det er svært så forskjellig hvordan miljøet blir/er. På KG har det dessverre beveget seg i en negativ retning. Anonymkode: 9d1a6...55b 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #6 Skrevet 17. august 2019 Folk som står parat til å dømme. Hehe. Slår aldri feil. Anonymkode: 598b6...61f 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #7 Skrevet 17. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en tråd der jeg tok opp et tema som var fryktelig sårt for meg, og ble helt overveldet av mangelen på empati for hvordan jeg følte det. Jeg var knust fra før, men svarene gjorde at jeg gråt meg i søvn den kvelden. Så et folkeslag uten empati, ville jeg ha tenkt. Anonymkode: 605f6...e8f ❤️ Anonymkode: 14175...887 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #8 Skrevet 17. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi jeg synes de fleste trådene her er preget av bitterhet og sure svar. Er medlem i flere grupper/foraer og merker at det er svært så forskjellig hvordan miljøet blir/er. På KG har det dessverre beveget seg i en negativ retning. Anonymkode: 9d1a6...55b Kg har gradvis blitt verre. Det er jo sånn overalt. Ting starter bra og så kommer idiotene og vil ha en del av kaka. Men har lagt merke til det samme i det virkelige liv. Folk liker ikke seg selv. De sammenligner seg med dem som er bedre. Fordi de tror de er på det nivået. Mens sitt eget nivå ser de ned på. Men der igjen, de dumme tror de er over snittet. Jeg blir faktisk kvalm av dem. Anonymkode: 598b6...61f 2
SoWhat? Skrevet 17. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2019 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en tråd der jeg tok opp et tema som var fryktelig sårt for meg, og ble helt overveldet av mangelen på empati for hvordan jeg følte det. Jeg var knust fra før, men svarene gjorde at jeg gråt meg i søvn den kvelden. Så et folkeslag uten empati, ville jeg ha tenkt. Anonymkode: 605f6...e8f Ja... Jeg syns det er ille når folk i åpningsinnlegget ber om og ikke bli hetset og dømt. Det er virkelig ikke ok. Endret 17. august 2019 av SoWhat? 1
SoWhat? Skrevet 17. august 2019 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kg har gradvis blitt verre. Det er jo sånn overalt. Ting starter bra og så kommer idiotene og vil ha en del av kaka. Men har lagt merke til det samme i det virkelige liv. Folk liker ikke seg selv. De sammenligner seg med dem som er bedre. Fordi de tror de er på det nivået. Mens sitt eget nivå ser de ned på. Men der igjen, de dumme tror de er over snittet. Jeg blir faktisk kvalm av dem. Anonymkode: 598b6...61f "Folk liker ikke seg selv" Hm
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #11 Skrevet 17. august 2019 Enkle ting som å overvurdere reaksjonsevne sin, osv. Herreguuud jeg blir så flau alle har vel vært passasjer og du kan se at sjåføren ikke makter å beregne enkle mattestykker i hodet. Det er så flaaaauuuut Anonymkode: 598b6...61f 1
HalldirV2 Skrevet 17. august 2019 #12 Skrevet 17. august 2019 36 minutter siden, SoWhat? skrev: La oss si at du hadde bodd i utlandet i hele ditt liv, men kunne norsk, og det første du gjorde for å kunne kommunisere med noen var å gå inn på forumet her : hva ville du tenkt om nordmenn? Det jeg syns er påfallende her inne, er hvor mye folk tolker ut fra sitt eget hode når noe blir tatt opp. Det virker som om mange har veldig vanskelig for å forholde seg til det en faktisk skriver? De legger på og trekker ifra veldig ofte, og jeg blir litt sånn 🤔 Er det med vilje, eller klarer en ikke å lese hva som står? Nå sist blant annet så skriver jeg et sted: nå blir jeg riktignok ikke ofte sint, det skal sies... Og responsen: hvis du er kranglete som person... Eh. Ok Det var ett eksempel. Så var det at jeg skrev at besteforeldre kan jo komme på besøk iblant, kjøpe bursdagsgaver osv. Og respons : når besteforeldre bare tenker på seg selv dag ut og dag inn. Jeg forventer bursdagsgave...osv. Dette skjer så hinsides ofte her inne. Ting du ikke sier blir ting du HAR sagt, og ting du SIER, blir tolket til noe en ikke har sagt. Hva er dette? Noen ganger kan en tenke at det er hersketeknikk og manipulering, men det tror jeg ikke skjer så ofte. Jeg tror faktisk folk ikke evner å være saklige? Jeg ville trodd nordmenn var et folkeslag som misforstår med og uten vilje. Som ville vært utrolig vanskelige å KOMMUNISERE med! Helt ærlig. Så det ville blitt mitt første og største inntrykk. Nå gjelder det selvfølgelig ikke alle, men det skjer så ofte at jeg blir oppriktig undrende til hvorfor. Hva ER det for et fenomen? Sikkert noe annet jeg ville stusset over også, men det nevnte er det som stadig overrasker meg. At en misforstår og er usaklige, og svarer på noe helt annet enn en har skrevet 🙂 Nordmenn jeg møter i virkeligheten er ikke sånn. Må bare si det, for da hadde jeg flytter tilbake til dit jeg kommer fra... ellers hadde jeg gått konstant forvirret rundt. Alvorlig. Morsom tanke. Så sant jeg ikke var kjent med tilsvarende forum i mitt eget hjemland, som ganske sikkert ikke hadde holdt høyere nivå enn KG, så tror jeg ikke at jeg hadde hatt veldig høye tanker om nordmenn. Jeg hadde antatt at norske kvinner var noen usedvanlige hurper, og at norske menn bare hadde tre ord i vokabularet: penis, fitte og pupper. Jeg hadde antatt at Norge var ekstremt kjønnspolarisert, og at de de mest absurde tingene fant sted på den forblåse fjellrøysa. Så hadde jeg hatt veldig lyst til å teste ut fjordland kjøttkaker, for de spises 14 dager på rad. 3
HalldirV2 Skrevet 17. august 2019 #13 Skrevet 17. august 2019 Nå generaliserte jeg mye merker jeg, det er mange oppegående folk her inne 😊✌️ 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #14 Skrevet 17. august 2019 Jeg ville nok tenkt at nordmenn er noen rare skapninger, som raskt blir sure på hverandre uten å skjule det. Anonymkode: 62144...2f7 1
SoWhat? Skrevet 17. august 2019 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2019 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Morsom tanke. Så sant jeg ikke var kjent med tilsvarende forum i mitt eget hjemland, som ganske sikkert ikke hadde holdt høyere nivå enn KG, så tror jeg ikke at jeg hadde hatt veldig høye tanker om nordmenn. Jeg hadde antatt at norske kvinner var noen usedvanlige hurper, og at norske menn bare hadde tre ord i vokabularet: penis, fitte og pupper. Jeg hadde antatt at Norge var ekstremt kjønnspolarisert, og at de de mest absurde tingene fant sted på den forblåse fjellrøysa. Så hadde jeg hatt veldig lyst til å teste ut fjordland kjøttkaker, for de spises 14 dager på rad. Siste 👍 😆 Fins ikke noe tilsvarende Kg. Ikke som jeg har sett. Men nordmenn er moderate ifh engelskmenn. De må være de jævligste folka sosialt. Det passer å bruke banneord iblant. Engelskmenn er grusomme med dømming! Uff Men ellers så kan jeg skjønne svaret ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #16 Skrevet 17. august 2019 Jeg ville tenkt at akkurat som hvilken gruppe mennesker som helst, så er det en fin blanding her i landet, inkludert masse greie og hjelpsomme folk, som dessverre blir oversett mer enn de som utmerker seg negativt, men at det er typisk og naturlig. Anonymkode: 9e69e...a2d 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #17 Skrevet 17. august 2019 Kjøpt hus med det samme og bosatt meg. Anonymkode: 2c808...864 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #18 Skrevet 17. august 2019 Jeg hadde tenkt at det er mange med asperger i Norge. Anonymkode: dc98e...a91 1
SoWhat? Skrevet 17. august 2019 Forfatter #19 Skrevet 17. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tenkt at det er mange med asperger i Norge. Anonymkode: dc98e...a91 😅
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #20 Skrevet 17. august 2019 Hvis du spør en nordmann om x får du hele alfabetet, utenom x-en. Ja ... for jeg spurte jo ikke om det øvrige alfabetet, men dette har jeg lagt merke til når man får hjelp ellers. Man poengterer alt utenom det som er viktig. 30 min på å forklare noe som tar 10 sekunder. da skjønner man hvorfor egentlig at folk har enorme fritidsproblemer. Det er jo nesten som om de liker seg selv. Uten å tenke på at jeg skal få slippe dem. Anonymkode: 598b6...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå