Gå til innhold

Har kjæresten min hatt sex med en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget at jeg hadde fått en kjønnsvorte for to dager siden, men så kom jeg på å teke at jeg og kjæresten har vært sammen i 4-5 år nå. Hvordan har det seg at jeg plutselig har fått det nå?.. betyr det st han har hatt sex med noen andre imens vi har vært sammen? 

Anonymkode: 84ec2...1da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett enkelt googlesøk vil jeg deg svar på spørsmålet. Du, eller han, kan ha hatt viruset i 4 år uten at det har gitt utslag før nå. 

Anonymkode: f3492...b93

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppdaget at jeg hadde fått en kjønnsvorte for to dager siden, men så kom jeg på å teke at jeg og kjæresten har vært sammen i 4-5 år nå. Hvordan har det seg at jeg plutselig har fått det nå?.. betyr det st han har hatt sex med noen andre imens vi har vært sammen? 

Ung.no

Anonymkode: 54d96...6a5

Skrevet

Glemte å si at jeg har ikke hatt sex med noen andre enn han før.. så da må jo han ha smittet meg. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg er smittet nå etter fire år, hvorfor har jeg ikke fått det da vi startet å ha sex for fire år siden? Derfor lurer jeg på om det er fordi han har hatt sex med noen andre mens vi har vært sammen 

ts

Skrevet

Sikker på at det er en kjønnsvorte? Kan være en liten begynnende stilkvorte? Kjønnsvorter tror jeg kommer litt fler om gangen.. 

• Liker 4
Skrevet

Det kan også være en kvise eller inngrodd hår. 

Anonymkode: eba99...a00

• Liker 5
Skrevet

Det går vanligvis mellom én til åtte måneder fra du ble smittet med viruset til det oppstår vorter i huden. Ikke alle får vorter selv om de har blitt smittet med viruset. Kroppens immunforsvar bekjemper vanligvis viruset og eventuelle vorter i løpet 12-18 måneder, og etter dette er man immun mot å bli smittet med det samme viruset igjen.

Begge deler er nok mulig

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Loff77 skrev:

Det går vanligvis mellom én til åtte måneder fra du ble smittet med viruset til det oppstår vorter i huden. Ikke alle får vorter selv om de har blitt smittet med viruset. Kroppens immunforsvar bekjemper vanligvis viruset og eventuelle vorter i løpet 12-18 måneder, og etter dette er man immun mot å bli smittet med det samme viruset igjen.

Begge deler er nok mulig

Og derfor er det dessverre veldig sannsynlig at han har vært utro for de har vært sammen i 4-5 år..

Anonymkode: 01491...6e5

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan også være en kvise eller inngrodd hår. 

Anonymkode: eba99...a00

Tror ikke det er det.. har hatt den i flere mnd nå.. har hatt inngrodd hår/lignende kviser der før, så vet hvordan de er i forhold til det jeg har nå 

ts

Skrevet

Dytter

Skrevet

Gå til en lege å få en faglig uttalelse.

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet

Han kan ha blitt smittet (og behandlet) før dere ble sammen. Viruset kan ligge latent i mange år og så forårsake utbrudd.

Skrevet

Ja. Gå til lege. Få vite med sikkerhet hva det er og hva tidslinja er. Fra smitte til utbrudd.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor er det dessverre veldig sannsynlig at han har vært utro for de har vært sammen i 4-5 år..

Anonymkode: 01491...6e5

Hilsen kvinneguidens husdoktor..,..

• Liker 2
Skrevet

Opplever det samme akkurat nå, bare at det er han som har utbrudd.. Klarer ikke slå meg til ro med at han ikke har vært utro :(

Anonymkode: 95ad2...751

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever det samme akkurat nå, bare at det er han som har utbrudd.. Klarer ikke slå meg til ro med at han ikke har vært utro :(

Mannfolk er noen løsaktige svin, horer så snart mulighetene er der...

Anonymkode: c50e1...3dc

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannfolk er noen løsaktige svin, horer så snart mulighetene er der...

Anonymkode: c50e1...3dc

Det er dere alle. Kvinner og menn!

Anonymkode: ad535...688

Skrevet
3 timer siden, Raptor skrev:

Ta en herpestest. Den kan vise ome en er smittet. Som regel har alle herpesviruset i seg fra en forkjølelse eller lignende. Herpesvirus er gradert i flere klasser og trenger ikke være noe unormalt i det. Om den som smitter en skal smitte deg må den ha utbrudd der og da.

https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/forkjolelsessarmunnsar/

Det er ikke herpesvirus som gir kjønnsvorter. Men et herpesutbrudd kan se ulikt ut, og kan også se ut som en vorte. Men når ts har hatt det i flere måneder, er det nok lite sannsynlig. 

Det stemmer at veldig mange har herpesvirus i kroppen, men det kommer ikke fra en forkjølelse (forkjøkelser kan trigge utbrudd hos dem som har viruset), det kommer fra smitte fra en som har viruset. Det kan også smitte uten (synlig) utbrudd, det er derfor så mange er smittet. De fleste har vel ikke sex, kysser eller deler flaske med noen de ser har synlig utbrudd? 

Anonymkode: f323f...2bb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange slike virus kan ligge latent i kropoen i årevis før de gir utbrudd/symptomer. Og så tror gjerne begge at den andre har vært utro. Klassisk. 

Anonymkode: f323f...2bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...