Gå til innhold

Inventar og utstyr som følger med boligsalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om type uttrekkbare levegger er noe som skal følge med i forbindelse med boligsalg? 

Anonymkode: 3785e...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er fastmontert så skal det følge med om du ikke har gitt forbehold i annonsen. 

Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Om det er fastmontert så skal det følge med om du ikke har gitt forbehold i annonsen. 

Det er kun festet som er typ fastmontert, selve leveggen kan vi ta bort. 

Synes det er vanskelig å vite hva som følger med og ikke. Type taklamper over spisebord følger jo ikke med, lamper på veggen følger ikke med, men fastmonterte i tak skal være med. Hyller som er fastmontert følger med, men om jeg har valgt å skru en skjenk på veggen istedet for å ha bein på den, så er den ikke med. 

Er jo et sammensurium av lover og regler rundt dette.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er kun festet som er typ fastmontert, selve leveggen kan vi ta bort. 

Synes det er vanskelig å vite hva som følger med og ikke. Type taklamper over spisebord følger jo ikke med, lamper på veggen følger ikke med, men fastmonterte i tak skal være med. Hyller som er fastmontert følger med, men om jeg har valgt å skru en skjenk på veggen istedet for å ha bein på den, så er den ikke med. 

Er jo et sammensurium av lover og regler rundt dette.

Du tar feil ang lamper, takhengte lamper og vegglamper følger med om du ikke har tatt forbehold. 

Anonymkode: c0d58...885

• Liker 1
Skrevet

Du tar feil ang lamper, takhengte lamper og vegglamper følger med om du ikke har tatt forbehold. 

Anonymkode: c0d58...885

Det står i vår kontrakt med megler at det ikke følger med.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Se her https://www.nef.no/losore-og-tilbehor/ . Jeg kan ikke se noe om hyller TS ?

Anonymkode: cb5ab...8db

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Se her https://www.nef.no/losore-og-tilbehor/ . Jeg kan ikke se noe om hyller TS ?

Se punkt 12 vedrørende lamper og punkt 7 vedrørende hyller.

Skrevet

Også står det ingenting om uttrekkbare levegger eller annen type vindskjerming.

Skrevet

Se punkt 12 vedrørende lamper og punkt 7 vedrørende hyller.

Det refereres til garderobe, ikke hyller på en stuevegg, slik jeg forsto ditt innlegg. Lyskilder : "Vegglamper, krokhengte lamper, herunder lysekroner, prismelamper og lignende følger likevel ikke med". Jeg mener derfor at AB...885 tar feil angående vegglampene, samt noen typer taklamper.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også står det ingenting om uttrekkbare levegger eller annen type vindskjerming.

Men i pkt 9 står det om solskjerming. Så spørs om du definerer det som solskjerming eller vindskjerming. En levegg er jo egentlig begge deler. 

Det beste er å få det inn i salgsoppgaven, alt som du vil være helt sikker på å kunne ta med deg. Da er kjøper klar over dette, og det kan ikke bli noen diskusjon i etterkant.

Skrevet

Det refereres til garderobe, ikke hyller på en stuevegg, slik jeg forsto ditt innlegg. Lyskilder : "Vegglamper, krokhengte lamper, herunder lysekroner, prismelamper og lignende følger likevel ikke med". Jeg mener derfor at AB...885 tar feil angående vegglampene, samt noen typer taklamper.

Ok, da har jeg misforstått, trodde det gjaldt alle fastmonterte hyller. Eksepelvis da også bildeskinner og sånt. Ungene har noe. Hyller på veggene sine som de blant annet har lego på, da kan vi altså ta de med?

Skrevet

Ok, da har jeg misforstått, trodde det gjaldt alle fastmonterte hyller. Eksepelvis da også bildeskinner og sånt. Ungene har noe. Hyller på veggene sine som de blant annet har lego på, da kan vi altså ta de med?

Ja, det vil jeg tro. Om jeg var på visning, og ønsket at slikt skulle følge med, hadde jeg satt det som en del av betingelsene for budet. Hadde aldri regnet med at bildehyller skulle følge med handelen. Men som sagt, noter det ned, og gi megler beskjed. Kjedelig med diskusjoner omkring slike småting på overtagelsen.

• Liker 1
Skrevet

Men i pkt 9 står det om solskjerming. Så spørs om du definerer det som solskjerming eller vindskjerming. En levegg er jo egentlig begge deler. 

Det beste er å få det inn i salgsoppgaven, alt som du vil være helt sikker på å kunne ta med deg. Da er kjøper klar over dette, og det kan ikke bli noen diskusjon i etterkant.

Ja, men dette er vindskjerming for å kunne sitte på terassen selv om det er litt vind. De kan godt få det med, men spørsmålet er jo om det skal følge med gratis eller ikke.

vi gir allerede bort en traktorgressklipper, trampolina om de ønsker, et lydanlegg og en diger norli-kommode. Bare sistnevnte koster nesten 7000kr.

Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Om jeg var på visning, og ønsket at slikt skulle følge med, hadde jeg satt det som en del av betingelsene for budet. Hadde aldri regnet med at bildehyller skulle følge med handelen. Men som sagt, noter det ned, og gi megler beskjed. Kjedelig med diskusjoner omkring slike småting på overtagelsen.

Joda, tror det skal gå greit, de er allerede veldig fornøyd med å få kjøpe huset, og vi slo av 100.000kr på prisen for at de skulle få råd til det, så tror ikke det blir store diskusjoner om småting.

Skrevet

Ja, men dette er vindskjerming for å kunne sitte på terassen selv om det er litt vind. De kan godt få det med, men spørsmålet er jo om det skal følge med gratis eller ikke.

vi gir allerede bort en traktorgressklipper, trampolina om de ønsker, et lydanlegg og en diger norli-kommode. Bare sistnevnte koster nesten 7000kr.

Men så er det ikke sikkert at potensielle kjøpere ønsker de tingene. For de blir det kanskje bare merarbeid å skulle frakte det vekk. Jeg ville ha forventet at en levegg fulgte med.

• Liker 1
Skrevet

Joda, tror det skal gå greit, de er allerede veldig fornøyd med å få kjøpe huset, og vi slo av 100.000kr på prisen for at de skulle få råd til det, så tror ikke det blir store diskusjoner om småting.

Å, jeg trodde huset skulle selges. OK, da blir siste svaret mitt feil iforhold til alt det som følger med. Fastholder dog at jeg ville ha forventet leveggen, om jeg var en interessent. Men altså, før salg.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det ikke sikkert at potensielle kjøpere ønsker de tingene. For de blir det kanskje bare merarbeid å skulle frakte det vekk. Jeg ville ha forventet at en levegg fulgte med.

Huset er solgt og har god dialog med kjøperne, og derfor jeg sier at det følger med. Hadde i allefall ikke sagt nei til ting til flere tusen kroner, alle disse tingene kan jo selges om de ikke vil ha det. Traktorklipper er ikke billig (og vi har diger plen).

Skrevet

Følger ikke hyller som er skrudd fast, bildesigner og lignende med altså? 🤔

Personlig ville jeg at det skulle ha fulgt med da masse skruehull i veggen medfører at man må fuge og male selv om man ikke hadde tenkt det. 

Anonymkode: b3e7c...4fe

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om type uttrekkbare levegger er noe som skal følge med i forbindelse med boligsalg? 

Les meglerens inventarliste. Dernest må du diskutere med megler og finne ut om du vil ha tingen med deg. Da skal det skrives i prospektet og i salgskontrakten at x gjenstand ikke følger med i handelen. For selger. 

Er du kjøper så må du lese overnevnte papirene og se hva der står. 

Anonymkode: f2f09...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...