AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #1 Skrevet 17. august 2019 Uheldigvis kom jeg i dialog med romfolk, og jeg er ikke en person som avviser, men burde selvsagt gjort det i dette tilfellet. Jeg ga penger, men nå er det flere som er ute etter meg. Jeg visste ikke hvor syk menneskene er. Nå plager dem meg uansett hvor jeg går i gatene, og snakker stygt på deres egen språk når jeg ikke gir penger. Hva skulle jeg gjort? Anonymkode: d56dc...5c7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. august 2019 #2 Skrevet 17. august 2019 Jeg bare ignorere dem. Det har jeg alltid gjort med slike tiggere.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #3 Skrevet 17. august 2019 Haha. Ja noen av de er riktig frekke. Men du får svare med samme mynt. Anonymkode: f8c26...02e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #4 Skrevet 17. august 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uheldigvis kom jeg i dialog med romfolk, og jeg er ikke en person som avviser, men burde selvsagt gjort det i dette tilfellet. Jeg ga penger, men nå er det flere som er ute etter meg. Jeg visste ikke hvor syk menneskene er. Nå plager dem meg uansett hvor jeg går i gatene, og snakker stygt på deres egen språk når jeg ikke gir penger. Hva skulle jeg gjort? Anonymkode: d56dc...5c7 lol, what? Det gjør de vel med alle. De snakker nok ikke mer stygt om deg nå enn før. Personlig pleier jeg å smile eller si hei og gå videre. De som går rundt og tigger på t-banen ignorerer jeg. Anonymkode: d06d6...61d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #5 Skrevet 17. august 2019 Velkommen 20 år etter. Anonymkode: 5ade8...811
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #6 Skrevet 17. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velkommen 20 år etter. Anonymkode: 5ade8...811 har det pågått i 20 år? Anonymkode: d56dc...5c7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #7 Skrevet 17. august 2019 Har lagt merke til det samme selv. Jeg gir aldri og får stort sett gå i fred, men har to (konkurrerende) som sitter ved t-banen der jeg bor og hvis noen forbipasserende gir til en av de så smeller den andre opp og kjefter for at ikke den personen også fikk. Tror faktisk at de samarbeider og later som om de konkurrerer. Jeg tipper at de ser på de som faktisk gir som svake og naive og dermed lettere å skvise ut mer av. Anonymkode: 4bab0...0d0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #8 Skrevet 17. august 2019 jeg innrømmer glatt at jeg ble lurt, og visste ikke om taktikkene dem benyttet seg av. Jeg ville jo bare være godtroende, og se det beste i et annet menneske. Men så viser det seg at de noe annet. Men det plager meg at jeg ikke det hele tatt "involverte" meg. Skulle ønske en norsk person som stoppet meg til å gjøre det. Så ville jeg blitt spart for de premissene de opererer med. Anonymkode: d56dc...5c7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #9 Skrevet 17. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: har det pågått i 20 år? Anonymkode: d56dc...5c7 De kom på begynnelsen av 2000-tallet. Litt over 15 år siden. Husker sjokket. Nordmenn synes det er skamfullt. Er forskjell på en narkoman med hengende hode og en rom-sak som vifter med koppen og DESPERAT prøver å få øyekontakt med deg. ‘Jeg er vennen din, heeeeeelt sant, jeg er sååååå suuulten’ Så du ser, skam, i de rette tilfellene, har en funksjon. En positiv funksjon. Det er sunt å skamme seg etter man har nasket på butikken. Eller har lurt noen. Eller har plantet ugress i nabos hage. Eller å tenke at man er smart for ingenting. ‘Yey, endelig fikk jeg min ene hjernecelle til å fungere, jeg må være dritsmart’. har ikke sett serien ‘skam’ forresten. Blir så flau over nordmenn. Skam er jo noe som burde blitt tatt opp for minst 20 år siden. Serien, altså. Anonymkode: 5ade8...811
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå