Gå til innhold

Spiseforstyrrelse og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en veldig mager unge, det er beinbygningen min samt apetitten min. Jeg har alltid like ren mat uten saus og pynt. Men jeg var så aktiv at jeg sleit med å bli kalt et levende skjellet hele barneskolen og ungdomsskolen. Nå har jeg selv fått barn, et sprell frisk levende unge som elsker mat men er stadig under vekstkurven sikkert noe på grunn av arv men også fordi hun er så aktiv❤️ Det jeg blir stresset over grunnet fokus på min vekt i barndommen. Er at vi alltid får høre fra svigers at takk gud ungen ikke er feit(hun er undervektig) det verste de veit er tykke unger. Jeg er selv veldig tynn men la på meg naturligvis noen kilo under graviditeten som forsvant med en gang grunnet amming, men får stadig høre jeg må passe meg så ikke mannen forlater meg da jeg har lagt på meg foran og bak og må skjerpe meg for ingen liker ei feit kjerring. Hvordan skal jeg klare oppdra en unge med et sunt kroppsbilde oppi dette. 

Anonymkode: c9b12...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper ikke svigerforeldrene dine snakker sånn direkte til barnet? 

Har selv en svigerfar som er besatt av andre folk sin vekt, ikke så mye sin egen vekt da 🙄 men vi må sette foten ned for all styggpraten hans framover, da barnet vårt begynner å forstå mer. Og han kan være bra stygg mot folk rundt seg når det gjelder vekt, enten er det overvekt og mobbing fra hans side eller så er det anoreksi og «gode råd»... og han snakker om slikt til små barn.. og det helt uten grunn også. Han er bare helt besatt av temaet. Det er helt rart. 

Anonymkode: fc889...4c8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper ikke svigerforeldrene dine snakker sånn direkte til barnet? 

Har selv en svigerfar som er besatt av andre folk sin vekt, ikke så mye sin egen vekt da 🙄 men vi må sette foten ned for all styggpraten hans framover, da barnet vårt begynner å forstå mer. Og han kan være bra stygg mot folk rundt seg når det gjelder vekt, enten er det overvekt og mobbing fra hans side eller så er det anoreksi og «gode råd»... og han snakker om slikt til små barn.. og det helt uten grunn også. Han er bare helt besatt av temaet. Det er helt rart. 

Og forresten er det ille at de snakker slik til deg og! Leste innlegget ditt litt fort. Hold avstand hvis de ikke skjerper seg.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært en veldig mager unge, det er beinbygningen min samt apetitten min. Jeg har alltid like ren mat uten saus og pynt. Men jeg var så aktiv at jeg sleit med å bli kalt et levende skjellet hele barneskolen og ungdomsskolen. Nå har jeg selv fått barn, et sprell frisk levende unge som elsker mat men er stadig under vekstkurven sikkert noe på grunn av arv men også fordi hun er så aktiv❤️ Det jeg blir stresset over grunnet fokus på min vekt i barndommen. Er at vi alltid får høre fra svigers at takk gud ungen ikke er feit(hun er undervektig) det verste de veit er tykke unger. Jeg er selv veldig tynn men la på meg naturligvis noen kilo under graviditeten som forsvant med en gang grunnet amming, men får stadig høre jeg må passe meg så ikke mannen forlater meg da jeg har lagt på meg foran og bak og må skjerpe meg for ingen liker ei feit kjerring. Hvordan skal jeg klare oppdra en unge med et sunt kroppsbilde oppi dette. 

Anonymkode: c9b12...aa8

Jeg hadde satt svigers skikkelig på plass. Hvem faen er de til å kritisere kroppen din? Og hadde ikke akseptert sånt snakk rundt barna mine. Da hadde jeg faktisk nektet dem å treffe barna.

Skrevet

Oj, det er ikke bra! Hvis du klarer det ville jeg sagt i fra til svigers, at den måten de snakker på ikke er greit.

For det andre.. jeg kjenner noen som hele tiden snakket sånn, og barnebarnet utviklet anoreksi fordi besteforeldrene hele tiden holdt på sånn. Veldig trist.

Så her hadde jeg faktisk prøvd å skjerme barnet når det ble litt eldre, sånn at den fikk slippe å oppleve akkurat det der.

Anonymkode: c67e0...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...