Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen kan inspirere meg litt i forhold til en søknad til denne jobben:

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=154154420

Her skrives det følgende:

Sitat

I søknaden din ønsker vi at du skriver hvorfor du ønsker å jobbe hos oss og hva du mener du kan bidra med for å gjøre staben på Vinslottet unik. I tillegg unngår du setninger som «jeg jobber godt selvstendig, men også i grupper», «det faller meg naturlig å ta i et ekstra tak» og andre generiske utsagn. Vær ærlig, ekte og nøyaktig. 

Jeg sitter helt fast! Hvor kreativ forventes det at man er? Og hvordan kan jeg på en overbevisende måte forklare hvorfor jeg vil jobbe der (jeg vil jobbe der fordi jeg må tjene penger....) uten at det eventuelt gjennomskues på et potensielt intervju?

Anonymkode: 52a68...359

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ønsker ekte, ærlige og nøyaktige utsagn fordi omtrent alle søknader inneholder akkurat de setningene de nevner, eller noe som likner mistenkelig. Det er noe absolutt alle kan skrive uten at det er helt løgn, og er derfor tomme og intetsigende setninger.

De ønsker at søknadene sier noe om deg selv som søker, for det gjør ikke det generelle pisspreiket. Hvis du er kreativ, bruk kreativiteten til din fordel. Hvis du ikke er kreativ: bruk også «antikreativiteten» til din fordel, for da er du sikkert både pålitelig og stabil (eller noe). Skriv hvorfor du egner deg til å jobbe der. Er du spesielt glad i kaffe eller varene de selger: skriv det. Har du det best når det er livlig rundt deg og det koker litt rundt ørene: skriv det. Synes du den beste belønningen i verden er takknemlige kunder som gir tilbakemelding på god service: skriv det! 

Anonymkode: f65fa...540

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ønsker ekte, ærlige og nøyaktige utsagn fordi omtrent alle søknader inneholder akkurat de setningene de nevner, eller noe som likner mistenkelig. Det er noe absolutt alle kan skrive uten at det er helt løgn, og er derfor tomme og intetsigende setninger.

De ønsker at søknadene sier noe om deg selv som søker, for det gjør ikke det generelle pisspreiket. Hvis du er kreativ, bruk kreativiteten til din fordel. Hvis du ikke er kreativ: bruk også «antikreativiteten» til din fordel, for da er du sikkert både pålitelig og stabil (eller noe). Skriv hvorfor du egner deg til å jobbe der. Er du spesielt glad i kaffe eller varene de selger: skriv det. Har du det best når det er livlig rundt deg og det koker litt rundt ørene: skriv det. Synes du den beste belønningen i verden er takknemlige kunder som gir tilbakemelding på god service: skriv det! 

Jeg tenkte det jeg har uthevet her også var såkalte "generiske" utsagn som alle kan skrive egentlig.. men skal prøve å skrive det på en litt mer "spennende" (eller hva jeg skal kalle det) måte. Takk for tips! TS

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om noen kan inspirere meg litt i forhold til en søknad til denne jobben:

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=154154420

Her skrives det følgende:

Jeg sitter helt fast! Hvor kreativ forventes det at man er? Og hvordan kan jeg på en overbevisende måte forklare hvorfor jeg vil jobbe der (jeg vil jobbe der fordi jeg må tjene penger....) uten at det eventuelt gjennomskues på et potensielt intervju?

Det forventes neppe at du er særlig kreativ. De ber jo om helt standard tulle-ting som alle ber om, og er i tillegg selvhøytidelige nok til å tro de har en «unik» stab. 

I steden for «jeg er selvstendig» så må du skrive om deg selv sånn at du fremstår som serviceminded, konsentrert, kunnskapsrik om mat/servering/kundekontakt/drikkevarer. 

Ingen i den bransjen er på jakt etter «selvstendig». De er på jakt etter noen som yter service uten å gjøre så mye utav seg. Det kundene deres liker - pregløs, god på sosiale koder og kjapp om du er ute i lokalet, og en som holder hodet ned og jobber mer enn lønna tilsier andre steder i bedriften.

Anonymkode: 72818...fc9

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte det jeg har uthevet her også var såkalte "generiske" utsagn som alle kan skrive egentlig.. men skal prøve å skrive det på en litt mer "spennende" (eller hva jeg skal kalle det) måte. Takk for tips! TS

Uten at du underbygger det med eksempler er jeg litt enig selv også :) Men hvis du f,eks kan vise til svært lavt fravær har du et godt argument. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...