Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har solgt huset vårt og kjøperne ønsker å overta en del av innboet. Hvordan ville du prissatt dette i forhold til nypris? Har ikke lyst å føle at jeg gir bort møblene, for vi må jo kjøpe nye når huset vårt er ferdig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere lyst til å selge møblene? Hvor mye dere tar for dem er jo avhengig av hvor mye de er verdt for dere

Anonymkode: 967ad...236

Skrevet
3 timer siden, ..... skrev:

Vi har solgt huset vårt og kjøperne ønsker å overta en del av innboet. Hvordan ville du prissatt dette i forhold til nypris? Har ikke lyst å føle at jeg gir bort møblene, for vi må jo kjøpe nye når huset vårt er ferdig.

Det hadde jeg aldri hatt lyst til verken å overta eller å selge. 

Men det spørs jo hva det er, alder og ny pris. 

Anonymkode: 54d58...be1

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere lyst til å selge møblene? Hvor mye dere tar for dem er jo avhengig av hvor mye de er verdt for dere

Anonymkode: 967ad...236

Noe er greit å selge fordi det er kjøpt med tanke på å passe inn i huset, og vil ikke nødvendigvis passe inn i det nye. Har blant annet en 240cm lang skjenk av typen bestå fra ikea. Den er jo ikke så dyr i utgangspunktet, men skal du ha ikea-møbler her, så må de bestilles. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg aldri hatt lyst til verken å overta eller å selge. 

Men det spørs jo hva det er, alder og ny pris. 

Anonymkode: 54d58...be1

Nei, hadde nok ikke heller ønsket å overta noe, men de har spurt og det er aktuelt på noe, men ikke alt. 

Skrevet

Jeg hadde solgt det for litt mindre enn hvis jeg skulle solgt det på Finn. Sparer jo dere en del arbeid ved å slippe å flytte det/legge ut/kontakte kjøpere osvosv. 

Anonymkode: ae969...271

• Liker 2
Skrevet

Dette opplevde vi også når vi solgte. De som kjøpte huset ville overta nesten alle møbler og prøvde samtidig å prute på disse fordi de hadde betalt så mye for huset🙈

Vi valgte å selge det vi egentlig ikke ville ha  til en symbolsk sum, men resten tok vi med oss. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 timer siden, ..... skrev:

Selv hadde jeg ikke gjort et forsøk på å tjene så mye på salget av innboet. Spørs hvor nytt og mye det er, men jeg hadde vel egentlig vært mest glad for å slippe den ekstra jobben med å flytte møbler. 

Er det møbler dere har brukt og som kanskje har kostet til sammen 50 000 kr gjennom de siste ti årene, hadde jeg solgt de for 10 000 kr samlet. 

Jeg gjorde det samme for snart 20 år siden, men da var alle møblene kun ett år gamle, var ikke en ting som ikke var nytt. Da satte vi halv pris på alt og begge parter var fornøyde. 

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Selv hadde jeg ikke gjort et forsøk på å tjene så mye på salget av innboet. Spørs hvor nytt og mye det er, men jeg hadde vel egentlig vært mest glad for å slippe den ekstra jobben med å flytte møbler. 

Er det møbler dere har brukt og som kanskje har kostet til sammen 50 000 kr gjennom de siste ti årene, hadde jeg solgt de for 10 000 kr samlet. 

Jeg gjorde det samme for snart 20 år siden, men da var alle møblene kun ett år gamle, var ikke en ting som ikke var nytt. Da satte vi halv pris på alt og begge parter var fornøyde. 

Nei, er ikke snakk om å tjene så mye på det, men har liksom ikke lyst til å kaste det etter dem heller, for vi må jo kjøpe nytt. Hadde vi ikke solgt huset, så hadde vi ikke byttet ut møblene med det første. 

Men, er kanskje greit at de sier nøyaktig hva de vil ha, også gir vi en totalpris på det. Har forsøkt å sette en pris på hver enkelt ting for meg selv foreløbig, men de skulle komme innom og se hva de ville overta. 

Eksempelvis spisebordet: bolia bord og stoler fra bohus, nypris ca 22.000. Er noen småskader på det etter bruk, men er det ille å sette 4000kr for det? 

Har som sagt også en del ikea-møbler og legges det ut på facebook for salg så går det for tilnærmet nypris fordi frakta hit er så dyr, er det da innafor å legge seg litt i overkant av halv pris?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
10 minutter siden, ..... skrev:

Nei, er ikke snakk om å tjene så mye på det, men har liksom ikke lyst til å kaste det etter dem heller, for vi må jo kjøpe nytt. Hadde vi ikke solgt huset, så hadde vi ikke byttet ut møblene med det første. 

Men, er kanskje greit at de sier nøyaktig hva de vil ha, også gir vi en totalpris på det. Har forsøkt å sette en pris på hver enkelt ting for meg selv foreløbig, men de skulle komme innom og se hva de ville overta. 

Eksempelvis spisebordet: bolia bord og stoler fra bohus, nypris ca 22.000. Er noen småskader på det etter bruk, men er det ille å sette 4000kr for det? 

Har som sagt også en del ikea-møbler og legges det ut på facebook for salg så går det for tilnærmet nypris fordi frakta hit er så dyr, er det da innafor å legge seg litt i overkant av halv pris?

Ja, synes 4000 kr for spisebordet er helt ok. Og halv pris på Ikea er også ok. Det skal være litt win-win for begge parter :) 

Skrevet
15 minutter siden, ..... skrev:

Det beste er nok å gi en totalsum etter at de har sagt hva de er interessert i. Ca halv pris på fine ting uten særlig slitasje, noen ting billigere, eventuelle "designer"-møbler kan være litt dyrere. Så regner du en totalpris og foreslår den prisen du ønsker. Sier de at det er for dyrt kan du komme med en ny pris.

Anonymkode: ae969...271

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...