AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #1 Skrevet 16. august 2019 Det er en så tung atmosfære på jobben min. Det eneste folk sier er " hei" og " ha det". Det er dystert, aldri latter eller noe humant. Det er heller ikke noe sosialt utenom arbeidstiden, aldri! Det er en gjeng eldre menn som jobber fra de kommer til de går. De har heller ikke så mange oppgaver at de kan fylle hele dagen fra 08.00 til 16.00 hele kalderåret, men ser ikke bort fra skjermene. De sitter som sjeleløse kropper på hver sin pult. Lederen er også en seriøs og lite human herremann og har ikke en human tilnærming til noe. I tillegg er det flere klikker som baksnakker hverandre og sitter sammen i kantinen. Det er mye høylytt kverrulering eller lange sure svar på e-post, og alt dyttes rundt av oppgaver. Det er store lønnsforskjeller og mye som virker som kameraderi. Er dette normalt på store arbeidsplasser? Anonymkode: 35579...709
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Er du mann eller kvinne? Hvilken bransje er dette? Privat næringsliv? Anonymkode: e59c8...962
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Skrevet 16. august 2019 Høres ut som et drømmemiljø. Hos oss er det kakling fra før arbeidstid (frokost på lunsjrommet!) konstant gjennom dagen og til vi går hjem. Aldri fred å få. Anonymkode: 46413...748 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Jeg vil heller ha ett arbeidsmiljø hvor folk faktisk gjør den jobben de er satt til. I steden for en gjeng kaklehøner som nesten ikke gjør noe annet enn å prate, prate, prate hele dagen... Anonymkode: 64d8b...d9d 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 Er du humanist? Anonymkode: 5e2a3...5e4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #6 Skrevet 17. august 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er heller ikke noe sosialt utenom arbeidstiden, aldri! Anonymkode: 35579...709 Det skal jo ikke være noe fritidsklubb utenom jobben. Dette er ting du og dine kollegaer må ordne selv, om dere vil bruke fritiden sammen. Om du sliter med sosiale ting utenfor jobb må du jo jobbe med deg selv, få deg et liv utenfor jobben. Anonymkode: 23b55...02e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #7 Skrevet 17. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil heller ha ett arbeidsmiljø hvor folk faktisk gjør den jobben de er satt til. I steden for en gjeng kaklehøner som nesten ikke gjør noe annet enn å prate, prate, prate hele dagen... Anonymkode: 64d8b...d9d Enig i denne, går fint ann å snakke sammen. Men er jo jobben som er fokuset. Anonymkode: 23b55...02e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #8 Skrevet 17. august 2019 Jeg mener ikke at jobb skal være en fritidsklubb, ,men de fleste skjønner jo at det er på jobb man tilbringer mest tid. Det at ingen er smilende, hjelpsomme og blide, gjør dagen dyster. Det tapper meg for livsgnist. For meg er det normal folkeskikk å ønske god helg på en fredag. Det er også folkeskikk å spørre hvordan ferien har vært. Å være 8 timer sammen med folk som virker som fremmede, er faktisk veldig trist. Det er vanskelig å samarbeide, for kjenner de ikke. Kommer jeg med en liten spøk, blir det også stille. Det er kleint. Min teori er at alle frykter sjefen evt.er sterkt autisiske. Jeg passer i alle fall ikke inn. TS Anonymkode: 35579...709 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #9 Skrevet 17. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil heller ha ett arbeidsmiljø hvor folk faktisk gjør den jobben de er satt til. I steden for en gjeng kaklehøner som nesten ikke gjør noe annet enn å prate, prate, prate hele dagen... Anonymkode: 64d8b...d9d Enig! Jeg har en super arbeidsplass, og vi finner på minst en sosial ting sammen hver mnd (passer jo ikke alltid for alle, men de fleste er med av og til). Men selv om jeg liker både jobben og kollegaene så blir jeg litt sliten i hodet noen dager. Vi har en del småbarnsmødre som kakler om ungene sine hele dagen, og særlig hvis de er flere som jobber tett sammen. Skjønner ikke helt greia heller, da jeg hadde småbarn syntes jeg det var så fint å komme på jobb og kunne fokusere på noe helt annet i mange timer. Anonymkode: 7554d...1d4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #10 Skrevet 17. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke at jobb skal være en fritidsklubb, ,men de fleste skjønner jo at det er på jobb man tilbringer mest tid. Det at ingen er smilende, hjelpsomme og blide, gjør dagen dyster. Det tapper meg for livsgnist. For meg er det normal folkeskikk å ønske god helg på en fredag. Det er også folkeskikk å spørre hvordan ferien har vært. Å være 8 timer sammen med folk som virker som fremmede, er faktisk veldig trist. Det er vanskelig å samarbeide, for kjenner de ikke. Kommer jeg med en liten spøk, blir det også stille. Det er kleint. Min teori er at alle frykter sjefen evt.er sterkt autisiske. Jeg passer i alle fall ikke inn. TS Anonymkode: 35579...709 Helt klart! Hos oss tør ingen snakke med hverandre utenom lunsjen omtrent, for plutselig blir du hengt ut på møtene som sjefene har og blir tatt for å ha tatt en såkalt «pause».. ikke går det an å samarbeide tverrfaglig. Er du uenig med ledelsen havner du ute i kulda. Enda skjønner de ikke hvorfor folk slutter hele tida. 🙄 et snev av sosialt liv på jobb er bare trivelig, det finnes en mellomting mellom syklubb og null prat. Så jeg tror ikke jeg orker å bli værende på denne arbeidsplassen stort lenger.. Anonymkode: e926a...013 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #12 Skrevet 18. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke at jobb skal være en fritidsklubb, ,men de fleste skjønner jo at det er på jobb man tilbringer mest tid. Det at ingen er smilende, hjelpsomme og blide, gjør dagen dyster. Det tapper meg for livsgnist. For meg er det normal folkeskikk å ønske god helg på en fredag. Det er også folkeskikk å spørre hvordan ferien har vært. Å være 8 timer sammen med folk som virker som fremmede, er faktisk veldig trist. Det er vanskelig å samarbeide, for kjenner de ikke. Kommer jeg med en liten spøk, blir det også stille. Det er kleint. Min teori er at alle frykter sjefen evt.er sterkt autisiske. Jeg passer i alle fall ikke inn. TS Anonymkode: 35579...709 Finn deg en annen jobb, dette får du ikke gjort noe med. Slik er arbeidslivet. Kvinner er faktisk de verste å jobbe sammen med, pga dette bekreftelsebehovet. Anonymkode: 23b55...02e
Cata Skrevet 18. august 2019 #13 Skrevet 18. august 2019 Høres vel mer ut som du ikke passer inn i eksisterende miljø? Foreslår du begynner å se deg om etter en annen jobb med miljø som passer bedre for deg.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #14 Skrevet 18. august 2019 Jeg hadde heller ikke orket, du skal føle deg komfortabel på jobb med de rundt like mye som det du gjør. Jeg hater jobben min nå, det er deltid ved siden av skolen, men jeg klarer å takle det fint for jeg har koselige kollegaer som lyser opp dagen som gjør selve jobben så utrolig mye mindre dritt. Det må være en viss balanse. Jeg skjønner godt hva du forklarer. Jeg ville søkt andre jobber, tror ikke det er noe som kan forandres, spesielt ikke hvis de er eldre og har hatt det sånn i 50 år 😅.. Anonymkode: 93fec...41d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #15 Skrevet 18. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Finn deg en annen jobb, dette får du ikke gjort noe med. Slik er arbeidslivet. Kvinner er faktisk de verste å jobbe sammen med, pga dette bekreftelsebehovet. Anonymkode: 23b55...02e Vel. Kanskje " menn" burde hatt et litt større " bekreftelsesbehov" istedenfor null selvinnsikt og stø kurs i 210 rett mot stupet. Vært vitne til mange dumme beslutninger pga farlig høy selvsikkerhet når det gjelder beslutninger. Nå har jeg også vært vitne til en usikker mannlig leder som aldri klarer å stå for noe også da, og med så mye usikkerhet blir det umulig å få gjort noe som helst. Det å se de rundt seg er viktig. Det er det gjort mange undersøkelser på. Det er jo også ganske åpenbart. TS Anonymkode: 35579...709
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #16 Skrevet 18. august 2019 Hvor jobber du forressten? Anonymkode: 46413...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå