Gå til innhold

Noen som vet hva som feiler øyet mitt?

Anbefalte innlegg

Det begynte for ca. 2 uker siden. Jeg var veldig øm på selve øyelokket og det var vondt å se til siden hvis jeg hadde sett rett frem en periode. Så dabbet selve smerten av, men jeg opplever lett tåkesyn og jeg får ikke sperret øyet ordentlig opp selv om jeg prøver. Jeg er litt rød på øyet av og til.

Tydelig  forskjell på det friske øyet og det jeg har problemer med, ser mye smalere ut. 

Ingen puss, sti eller tårer av det.

Håper noen aner hva dette kan være :)

Anonymkode: ea133...cdf

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1302010-noen-som-vet-hva-som-feiler-%C3%B8yet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så ofte jeg sier dette her, fordi jeg opplever at det i de fleste innlegg ropes LEGE over en lav sko, men:

Hva sier legen din? Har du feber, hoven, vondt når du tar på øyelokket? 

Mange muligheter, men du bør oppsøke lege nå kveld mtp infeksjon i øyehulen. 

22 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Det er ikke så ofte jeg sier dette her, fordi jeg opplever at det i de fleste innlegg ropes LEGE over en lav sko, men:

Hva sier legen din? Har du feber, hoven, vondt når du tar på øyelokket? 

Mange muligheter, men du bør oppsøke lege nå kveld mtp infeksjon i øyehulen. 

Hm, men sånn det er nå er bare øyet smalt og jeg ser litt tåkete. Ikke noe smerter, feber, hoven etc.

Takk for svar 😊

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi du er hoven at øyet ser smalere ut? 

Anonymkode: a6677...bf7

Ja, nå som jeg tok bildet ser jeg det tydelig 🙈

Men som sagt, ikke vondt, det var det kun de første dagene.

4B940239-B884-4E19-9E65-9859C98BF07E.jpeg

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det begynte for ca. 2 uker siden. Jeg var veldig øm på selve øyelokket og det var vondt å se til siden hvis jeg hadde sett rett frem en periode. Så dabbet selve smerten av, men jeg opplever lett tåkesyn og jeg får ikke sperret øyet ordentlig opp selv om jeg prøver. Jeg er litt rød på øyet av og til.

Tydelig  forskjell på det friske øyet og det jeg har problemer med, ser mye smalere ut. 

Ingen puss, sti eller tårer av det.

Håper noen aner hva dette kan være :)

Øynene har du bare to av. De er uhyre vanskelige å reparere om du venter for lenge. 

Derfor oppsøker du lege og for en konsultasjon og ikke konsulterer kvinneguiden med problemet ditt. 

Anonymkode: 7ccfd...68a

• Liker 8
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øynene har du bare to av. De er uhyre vanskelige å reparere om du venter for lenge. 

Derfor oppsøker du lege og for en konsultasjon og ikke konsulterer kvinneguiden med problemet ditt. 

Anonymkode: 7ccfd...68a

Skader jo ikke å høre om noen har hatt lignende eller vet hva det kan være? Kan ikke gå til fastlegen på en fredagskveld 🤷‍♀️

• Liker 3

Mest sannsynlig er det ingenting. Uansett det jeg henger meg opp i er at du ser tåkete. Er det kun på ditt venstre øye? Kan du beskrive flere symptomer? Eller er det kun tåkesyn og smalere øye? 

Anonymkode: 75dbd...f58

Ville ut fra bildet sagt sti på øyet, men litt usikker på om man får tåkesyn av det. Her vil jeg også foreslå en tur til legen, for tåkesyn høres ugreit ut. Ikke sikkert det er "farlig" men som det ble sagt lenger opp: "øynene har man bare to av". 

• Liker 1
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig er det ingenting. Uansett det jeg henger meg opp i er at du ser tåkete. Er det kun på ditt venstre øye? Kan du beskrive flere symptomer? Eller er det kun tåkesyn og smalere øye? 

Anonymkode: 75dbd...f58

Det begynte med smerter på øyelokket, vondt å se til høyre og venstre. Smerter i selve øyet når jeg så sterkt lys. Dette gikk ganske fort over.

Nå er det bare smalt/hovent og tåkesyn. Litt rødere på det øyet hvis jeg løfter på øyelokket. Ingenting annet 🤷‍♀️

Det gjelder kun mitt venstre øye.

Annonse

6 minutter siden, Cata skrev:

Ville ut fra bildet sagt sti på øyet, men litt usikker på om man får tåkesyn av det. Her vil jeg også foreslå en tur til legen, for tåkesyn høres ugreit ut. Ikke sikkert det er "farlig" men som det ble sagt lenger opp: "øynene har man bare to av". 

Skal ringe legen på mandag 😊👍

Husker jeg hadde sti da jeg var yngre, minner «dessverre» ikke om dette. 

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Ser ut som øyelokksbetennelse. Krever antibiotikadråper når du har gått så lenge med det. Legevakten hjelper deg med det. 

God bedring. 

Det minner ikke om det 🤷‍♀️ Men takk for svar 🙏

Skal ringe fastlegen på mandag.

Annonse

Problemer med øynene er det helt innafor (og anbefalt!) å gå på legevakt med når det er helg. Allerede flere som har sagt det, men kan ikke bli gjentatt nok ganger: Du har bare to øyne, og de øynene vil du gjerne ha for å se venner og familie, kjøre bil, lese bøker og mye mer. Se for deg å havne på sykehjem når du blir gammel, immobil, med et fjernsyn og magasiner som du ikke kan se som eneste underholdning. 

Beklager streng tone, men øyne er så viktige at strengestemmen kommer frem. God bedring :)

Ser ut som sti på øyet. Har dette ofte pga rosacea, men aldri hatt puss eller annet. I fjor ble jeg langsynt etter en runde med dette. Gikk til øyelege, men de fant ikke ut noe. Er imidlertid igjen nå etter nesten 1 år.... 

Anonymkode: cae04...8c4

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det minner ikke om det 🤷‍♀️ Men takk for svar 🙏

Skal ringe fastlegen på mandag.

Det var sånn det så ut på datteren min da hun hadde det. Ofte er man mer rød og irritert, men det var ikke hun. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...