Gå til innhold

Dere som reiser charter/pakketur, hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Charterferie er for tapere. Skal du være ekte reisende må du være backpacker. Charterferie er for late folk. De lærer ikke en dritt av landet/stedet de reiser til. 

Anonymkode: 0fb68...c0e

Synd du tror at de som bestiller fly og hotell i ett, i stedet for hver for seg, er tapere! Ikke mye som svirrer bak en slik tanke, tenker jeg. Selv om vi har dratt på charter, har vi reist rundt og opplevd ting. Vi leier ofte bil, og kjører rundt på egenhånd, taperne som vi er. OMG for en talentløs konklusjon! "Han handler på rema, så han MÅ være fattig"-konklusjon. Kunnskapsløshet, eller veldig innsnevret, kaller jeg slike folk! 

Anonymkode: 03c87...8b8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

nå har norwegian direktefly til sicilia (ca 3 1/2 time), sas har via København (drøyt 5 timer). Hva er slitsomt med mellomlandinger? rusle ut av flyet og inn på neste... og du kan velge mer kurante flytider en charterselskapenes (eks tui hjem fra sicilia lander på OSL kl 02:45...)

-----------------

Jeg har flyskrekk, så mellomlandinger og flybytte er kjempestress for meg! Hvorfor tror du at det som passer for deg, passer for andre? Gjør meg forresten heller ingenting å lande om natta ;) Vi velger det som passer best, ikke verre en det. 

Anonymkode: 03c87...8b8

jeg tror ikke det, det var derfor jeg spurte "hva er slitsomt...". Flyskrekk er et greit svar det.

...og altså: norwegian har direktefly til Sicilia, flyturen tar da3,5 timer - ikke 7-8.

Anonymkode: 8e6ba...c52

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

nå har norwegian direktefly til sicilia (ca 3 1/2 time), sas har via København (drøyt 5 timer). Hva er slitsomt med mellomlandinger? rusle ut av flyet og inn på neste... og du kan velge mer kurante flytider en charterselskapenes (eks tui hjem fra sicilia lander på OSL kl 02:45...)

Anonymkode: 8e6ba...c52

Går ikke direktefly i august neste år, når jeg har tenkt å reise ;) Og jeg gidder ikke bruke tid på mellomlanding og risikere forsinkelser og det ene og det andre altså. Hvis jeg bare skal fly til et sted i Europa så velger jeg alltid direkte, så da blir det charter. Men ser at flere turoperatører tilbyr kun fly også, det blir jo det samme som å booke via Norwegian, SAS etc. 

Dømmer for øvrig ingen for hvordan de vil tilbringe ferien sin, folk har ulike behov. Jeg bodde en gang i en liten landsby på Rhodos der jeg ble kjent med lokalbefolkningen, var veldig koselig. Finnes så mange muligheter i dag, man kan oppsøke det man ønsker. F.eks Hellas og Kypros har mye kultur og interessant historie, for de som ikke visste det. 

Skrevet

Har akkurat bestilt ei uke til Mallorca for 1990 kr per person, reiser om en ca 3 uker 😊 altså charterfly og hotell. Går rutefly også, men da må vi betale mer for bare flybilletten enn for hele pakka, og hvem gjør det?! 

Anonymkode: e86b1...6b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...