AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #1 Skrevet 16. august 2019 Når man sender inn inntektsskjema til nav, hvor lang tid tar det før det blir registrert på NAV siden ? Anonymkode: 76ed4...eb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Kommer an på hvilket inntektsskjema det er snakk om.. Når arbeidsgiver sender inn digitalt blir det tilgjengelig sånn ca med en gang. Anonymkode: 3bbe7...df0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Skrevet 16. august 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvilket inntektsskjema det er snakk om.. Når arbeidsgiver sender inn digitalt blir det tilgjengelig sånn ca med en gang. Anonymkode: 3bbe7...df0 Inntektsskjema for arbeidstaker. Jeg og arbeidsgiver fylte ut og jeg sendte det via posten. På onsdag. Ikke blitt registrert enda under saksoversikt. Er så redd for at det skal komme bort i posten 😭 Anonymkode: 76ed4...eb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Hvorfor sendte ikke arbeidsgiver via altinn? Kan regne en ukes postgang pluss saksbehandlingstid før det blir tilgjengelig på ditt nav i så fall. 2-4 uker fra det ble sendt. Anonymkode: 3bbe7...df0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 Det er digitalt enevalg for inntektsmelding fra 1.januar i år. Arbeidsgiver må sende via lønnssystem/Altinn Anonymkode: 0e6df...b17 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er digitalt enevalg for inntektsmelding fra 1.januar i år. Arbeidsgiver må sende via lønnssystem/Altinn Anonymkode: 0e6df...b17 Nei jeg fikk brev med link til skjemaet jeg måtte laste ned selv og sende inn. Anonymkode: 76ed4...eb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #7 Skrevet 16. august 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inntektsskjema for arbeidstaker. Jeg og arbeidsgiver fylte ut og jeg sendte det via posten. På onsdag. Ikke blitt registrert enda under saksoversikt. Er så redd for at det skal komme bort i posten 😭 Anonymkode: 76ed4...eb9 Derfor sender man rekomandert. Alltid. Nav elsker å gjøre to ting. 1. Trenere saker. 2. «Miste» papirer. Det betyr ikke at de ikke har noen gode ansatte, men systemet i seg selv er pill rottent. Anonymkode: f7c44...dce
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #8 Skrevet 16. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor sender man rekomandert. Alltid. Nav elsker å gjøre to ting. 1. Trenere saker. 2. «Miste» papirer. Det betyr ikke at de ikke har noen gode ansatte, men systemet i seg selv er pill rottent. Anonymkode: f7c44...dce Hvem på NAV gidder å legitimere seg for å hente ut et brev? Uff nå ble jeg urolig. Sendte det som vanlig brev 😢 Anonymkode: 76ed4...eb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #9 Skrevet 16. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er digitalt enevalg for inntektsmelding fra 1.januar i år. Arbeidsgiver må sende via lønnssystem/Altinn Anonymkode: 0e6df...b17 Nei Anonymkode: 76ed4...eb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #10 Skrevet 16. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sendte ikke arbeidsgiver via altinn? Kan regne en ukes postgang pluss saksbehandlingstid før det blir tilgjengelig på ditt nav i så fall. 2-4 uker fra det ble sendt. Anonymkode: 3bbe7...df0 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg fikk brev med link til skjemaet jeg måtte laste ned selv og sende inn. Anonymkode: 76ed4...eb9 Hvilken ytelse har du søkt? Anonymkode: 0e6df...b17
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #11 Skrevet 16. august 2019 Hvilken ytelse gjelder det? Inntektsmelding skal sendes digital fom 01.01.19. Anonymkode: 7989d...444
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #12 Skrevet 16. august 2019 Først blir det sendt til NAV kontoret (regner med det var der dere adresserte det til? Så må en saksbehandler på NAV kontoret lage førsteside (et skjema som gjør at dokumentene knyttes til deg) og så sende dokumentene + førsteside til der de scanner inn dokumenter for det offentlige. Så kommer det inn i journalsystemet, men først må en saksbehandler se igjennom og "godkjenne" det før det blir "journalført". Anonymkode: a4b29...adc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #13 Skrevet 16. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken ytelse har du søkt? Anonymkode: 0e6df...b17 Uføretrygd gradert 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først blir det sendt til NAV kontoret (regner med det var der dere adresserte det til? Så må en saksbehandler på NAV kontoret lage førsteside (et skjema som gjør at dokumentene knyttes til deg) og så sende dokumentene + førsteside til der de scanner inn dokumenter for det offentlige. Så kommer det inn i journalsystemet, men først må en saksbehandler se igjennom og "godkjenne" det før det blir "journalført". Anonymkode: a4b29...adc Har printet ut førstesiden, fylt inn skjemaet sammen med arbeidsgiver og sendt det til Nav Oslo sentrum Anonymkode: 76ed4...eb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #14 Skrevet 16. august 2019 Blir veldig bekymret nå for at de har rotet det bort. Fikk bare 14 dager på meg til å sende det. Hva skjer om de roter det bort? Avslår de saken min da? Anonymkode: 76ed4...eb9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #15 Skrevet 16. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uføretrygd gradert Har printet ut førstesiden, fylt inn skjemaet sammen med arbeidsgiver og sendt det til Nav Oslo sentrum Anonymkode: 76ed4...eb9 Er det er NAV kontor må de likevel sende det til der de scanner inn dokumentene. Så blir det rutet og sendt en digital oppgave til de som skal journalføre det. Dette kan gå dager. Så ville regnet med ei uke. Anonymkode: a4b29...adc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #16 Skrevet 16. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det er NAV kontor må de likevel sende det til der de scanner inn dokumentene. Så blir det rutet og sendt en digital oppgave til de som skal journalføre det. Dette kan gå dager. Så ville regnet med ei uke. Anonymkode: a4b29...adc Ok, tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 76ed4...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå