Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er for tiden 50% sykemeldt og ønsker halve dager. Jobber til vanlig 7.5 timer hver dag med betalt lunsj! som da blir 37,5 timer fast i uka. Skal også sies at jeg har fastlønn. Hvor mange timer skal jeg da jobbe hver dag? 

Synes det er så vanskelig å regne ut! Skal man regne mer 7.5 timer eller 7 timer? 

Mvh osislove 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jobbe 75 timer i måneden. 75 / 4 = 18.75 timer i uka. 18.75 /4 = 3.75 timer om dagen. 

Anonymkode: ab72a...9ea

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal jobbe 75 timer i måneden. 75 / 4 = 18.75 timer i uka. 18.75 /4 = 3.75 timer om dagen. 

Okei takk for svar! Men vil det si 4 timer da? Eller 3 timer og 45 min?  Skjønner ikke helt dette siden jeg aldri har vært 50% sykemeld før! 🙈

Skrevet

Strengt tatt er du sykemeldt fra 50% av arbeidsoppgavene dine (og ikke 50% av tiden). 

Anonymkode: 4a26d...c19

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å ikke blande inn måneder her, det er ikke akkurat fire uker i hver måned slik som i det regnestykket.

Utenom det er jeg enig i at 3,75 timer gjennomsnittlig hver dag blir det rette, det tilpasses selvsagt både deg og arbeidsgiver hvordan disse timene jobbes. Ser du at lunsjen blir inkludert i tiden på jobb hver dag og aldri i stkmeldingstiden ville jeg justert det litt.

Og det er viktig det som ble nevnt over - det er arbeidsoppgavene ikke arbeidstimer du er sykmeldt fra.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt er du sykemeldt fra 50% av arbeidsoppgavene dine (og ikke 50% av tiden). 

Hva vil det si da? 

Skrevet
5 minutter siden, Osislove skrev:

Hva vil det si da? 

At du skal utføre halvparten av oppgavene dine. Men kan bruke hele vakten på det. Ofte er det bare enklere å jobbe halvparten av tiden. 

Anonymkode: 6c174...26f

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du skal utføre halvparten av oppgavene dine. Men kan bruke hele vakten på det. Ofte er det bare enklere å jobbe halvparten av tiden. 

Anonymkode: 6c174...26f

Det er litt vanskelig når man jobber i barnehage... kan ikke be barna om å sitte på vent eller! 🙈 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Men dersom du jobber i barnehage og både må og kan jobbe like effektivt som før den tiden du er der så er halv arbeidstid riktig.

Anonymkode: 6b56a...52a

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå vet jo ikke du hvorfor noen er sykemeldt. Noen trenger hvile de 50% de er sykemeldt og det er ikke å sitte på jobb men kanskje hjemme å sove. Men når det er sagt er det viktig at den sykemeldt vet at man kan være på jobb hele dagen og yte 50% også.

Anonymkode: bed9f...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...