Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger nå deres hjelp. 

Lærekontrakten min har nå gått ut, jeg har bestått fagbrev og var veldig klar for å starte i en ny jobb (der jeg allerede har skrevet arbeidskontrakt og starter førstkommende mandag!) 

Jeg ble i dag invitert på kaker på min nåværende jobb fordi dette var min siste arbeidsdag her. Sjefen selv har invitert! 

Han har hele tiden visst om at jeg slutter og at lærekontrakten min har gått ut. Men i dag kom han plutselig med at jeg har en oppsigelsestid på 3mnd og mener nå at jeg MÅ fortsette der! Han har ikke nevnt noen ting på dette tidligere men skal plutselig komme med dette i dag, noe jeg syntes er helt sykt! 

Jeg har lest meg opp på lover og regler, og såvidt jeg forstår så gjelder kun oppsigelsestiden HVIS jeg skulle sluttet midt i lærlingtiden! Men når lærekontrakten går ut, så er det helt slutt. Hvis jeg da skulle fortsetter der jeg jobber, måtte det ha blitt skrevet ny arbeidskontrakt.

Jeg mener dette er helt feil av han, og ihvertfall aldri ha informert meg om dette tidligere! Han truer med å ikke gi meg lønnen jeg har rett på for de siste ukene jeg har jobbet om jeg så skulle velge å ikke «stille opp». Han har også sagt stygge ting til meg i ansiktet mitt i og med jeg har valgt å slutte. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, syntes dette er så kjipt når jeg har gledet meg veldig til ny jobb og den nye jobben er veldig klare for å få meg dit også!

Hva mener dere?

Anonymkode: 803dc...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis læretiden er ute (kontakten for læretid er utgått) kan sjefen på ingen måte kreve oppsigelsestid!

er du fagorganisert?

Anonymkode: 861aa...e50

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis læretiden er ute (kontakten for læretid er utgått) kan sjefen på ingen måte kreve oppsigelsestid!

er du fagorganisert?

Ja, det er jeg!

Skrevet

Ja, det er jeg!

Kontakt de, fortell hvordan situasjonen er og be de hjelpe deg.

Skrevet

Kontakt de, fortell hvordan situasjonen er og be de hjelpe deg.

Det skal jeg gjøre!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg gjøre!

Flott! Håper det ordner seg. Sjefen høres virkelig ikke noe greit ut. Fortell gjerne hvordan det går.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...