AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #1 Del Skrevet 16. august 2019 For 17 år siden kjøpte vi fronter til kjøkkenskap fra Ikea. (Skapene var eldre, og fra en annen produsent, men størrelsene var standard, og det var ingen problemer med å få riktig størrelse) For ca 10 år siden supplerte vi med et par ekstra skap med fronter fra Ikea. Skapstammene er fremdeles fine, men vi kunne tenke oss å bytte frontene. Problemet er bare at størrelsene ikke lenger er tilgjengelige inne på Ikea. Nå er både høyde og bredde på frontene tydeligvis i ukurant størrelse. Jeg har lett på nettsidene til et par andre produsenter, men finner ikke riktig størrelse der heller. Er det slik at standardstørrelsen har endret seg, eller er det slik at det ikke lenger finnes noen standardstørrelser, og at det er opp til hver enkelt produsent hvilke størrelser de vil lage? Er vi "tvunget" til å bytte ut et helt brukbart kjøkken/brukbare skap i stedet for å bare bytte ut det som er slitt og ødelagt? Anonymkode: 3e655...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #2 Del Skrevet 16. august 2019 Det er IKEA som har endret standardstørrelsene sine. Hver produsent har sine størrelser. Du kan prøve f.eks Herjedalskjøkken. Anonymkode: 5efb2...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Del Skrevet 16. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er IKEA som har endret standardstørrelsene sine. Det stemmer. De endret høyden på soklene og dermed også høyden på skapdørene (regner jeg med). Anonymkode: a2416...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Del Skrevet 16. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er IKEA som har endret standardstørrelsene sine. Hver produsent har sine størrelser. Du kan prøve f.eks Herjedalskjøkken. Anonymkode: 5efb2...db0 Takk. Herjedalskjøkken var jeg i kontakt med for en tid tilbake, men de har en høyere pris på fronter til skap og skuffer enn jeg kan bruke akkurat nå. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer. De endret høyden på soklene og dermed også høyden på skapdørene (regner jeg med). Anonymkode: a2416...ed6 Her regner jeg med at du mener at de har endret høyden (og bredden) på skapstammen, og det kan stemme ut i fra hva jeg kan se. For eksempel er høyden på de fleste skapdørene våre 69 cm (eller tilnærmet lik 70), men når jeg søker er høyden på ikea-frontene i dag, er de 60 eller 80 cm. 1 cm forskjell kunne fungert, 10 cm gjør det ikke. Anonymkode: 3e655...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Del Skrevet 16. august 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Herjedalskjøkken var jeg i kontakt med for en tid tilbake, men de har en høyere pris på fronter til skap og skuffer enn jeg kan bruke akkurat nå. Her regner jeg med at du mener at de har endret høyden (og bredden) på skapstammen, og det kan stemme ut i fra hva jeg kan se. For eksempel er høyden på de fleste skapdørene våre 69 cm (eller tilnærmet lik 70), men når jeg søker er høyden på ikea-frontene i dag, er de 60 eller 80 cm. 1 cm forskjell kunne fungert, 10 cm gjør det ikke. Anonymkode: 3e655...6dd De har fått mye lave sokler og dermed høyere skap. Anonymkode: 5efb2...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Del Skrevet 16. august 2019 Kanskje du kan finne pent brukte skapdører og skuffefronter på Finn.no? Anonymkode: a2416...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #7 Del Skrevet 17. august 2019 Ta kontakt med ikea kundeservice, mener de har inne enkelte eldre fronter på sentrallager. Vet en venninne fikk bestilt fronter for 1-2 år siden. Anonymkode: f69d1...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #8 Del Skrevet 17. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med ikea kundeservice, mener de har inne enkelte eldre fronter på sentrallager. Vet en venninne fikk bestilt fronter for 1-2 år siden. Anonymkode: f69d1...a0c Frontene gikk ut og det var siste sjanse å få tak i de for ca. 2 år siden. Anonymkode: 5efb2...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #9 Del Skrevet 17. august 2019 de frontene fra 10 år siden, er det kanskje mulig å få de spraylakert? Og bytte benkeplate. Da får du fornyet kjøkken for mindre penger? Anonymkode: dab9c...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #10 Del Skrevet 17. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Frontene gikk ut og det var siste sjanse å få tak i de for ca. 2 år siden. Anonymkode: 5efb2...db0 Ah, ja kan stemme at det var 2 år siden. Anonymkode: f69d1...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå