Gjest Sille Skrevet 17. oktober 2006 #321 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det er herved notert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 17. oktober 2006 #322 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvis ikke Gyngestol har kommet med sin oppskrift innen i kveld, kan kanskje nestemann på listen ta over?? Det er da Lisee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. oktober 2006 #323 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det er jeg enig i Cilla! Så kan jo gyngestol ta neste uke hvis hun kommer innom da Fikk lyst på corona med lime jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 17. oktober 2006 #324 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Beklager at jeg er så sein. Har eksamen neste uke, og et par oppgaver å holde rede på så ting går fort litt i surr. Men nå er jeg her i all fall og gleder meg itl å dele min favoritt mat med dere Denne gangen blir det min favoritt pasta. 2-3 p. 300 g svinekjøtt i strimler 100 g pepperoni 2 ss olje 1/2 gul paprika 1/2 rød paprika 2 strimlede gulerøtter 1 purre 2 fedd hvitløk 1 beger creme fraiche/rømme fungerer også greit 2 ss finhakket frisk persille 2 dl utblandet buljong vann salt og pepper etter smak, paprikakrydder og chillipulver er også godt til Svinekjøtt stekes i olja, på relativt høy varme. Pepperoni tilsettes mot slutten av steketiden. Dette tas av på en talerken. Grønnsakene strimles og surres, men skal ikke surres helt mykt.(gulerøtter først, deretter paprika etter noen min, og til slutt purre) Hvitløken tilsettes helt til slutt av stekingen av grønnsakene, (stekes denne mye mister den mye smak). Begeret med chreme fraich/rømme tilsettes sammen med buljongvann. Urtene og ekstra krydder tilsettes til sist og alt blandes sammen. Server med pasta. Lykke til. Endret 17. oktober 2006 av Gyngestol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 17. oktober 2006 #325 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takk for oppskriften, Gyngestol. Den gleder jeg meg til å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 17. oktober 2006 #326 Del Skrevet 17. oktober 2006 Denne skal jeg lage i løpet av helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 17. oktober 2006 #327 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ja, dette må prøves. Men bare et spørsmål, hva slags buljong? Og siden jeg ikke er så glad i svin, kan jeg vel sikkert bruke kylling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. oktober 2006 #328 Del Skrevet 17. oktober 2006 Mmm, det hørtes godt ut! Håper vi får laget det på søndag, rekker ikke før (mannen skal jobbe, og jeg vil lage det når vi har tid til å spise sammen). Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 17. oktober 2006 #329 Del Skrevet 17. oktober 2006 Den oppskriften så kjempegod ut, Gyngestol! Gleder meg til å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 17. oktober 2006 #330 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har litt lyst til å være med her, men siden jeg er vegetarianer er det nok ikke så ofte at jeg kan slenge meg på. Men det er alltid kjekt med inspirasjon, så jeg abonnerer herved på tråden, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 18. oktober 2006 #331 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja, dette må prøves. Men bare et spørsmål, hva slags buljong? Og siden jeg ikke er så glad i svin, kan jeg vel sikkert bruke kylling? ← Jeg bruker kjøtt, eller grønnsaksbuljong, men kylling fungerer sikkert greit det også. Men den bør kanskje være litt mer konsentrert, siden den er litt mildere i smak, for ellers blir det kanskje litt smakløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 18. oktober 2006 #332 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har litt lyst til å være med her, men siden jeg er vegetarianer er det nok ikke så ofte at jeg kan slenge meg på. Men det er alltid kjekt med inspirasjon, så jeg abonnerer herved på tråden, i alle fall. ← Jeg ville forsøkt min pastaopskrift med noe falaffel greier (ja, har ikke peiling på slikt deverre) og grønnskaksbuljong. Tror det skal funke greit. LItt kraftigere buljong kan nok komnpensere litt for saltsmaken en får av pepperonien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 18. oktober 2006 #333 Del Skrevet 18. oktober 2006 Misforsto du meg litt kanskje? Jeg spurte to spørsmål, først hvilken buljong og det svarte du på og så om jeg kunne bytte ut svinekjøttet med kylling??? Beklager å være så vanskelig, men er bare ikke veldig glad i gris... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 18. oktober 2006 #334 Del Skrevet 18. oktober 2006 Misforsto du meg litt kanskje? Jeg spurte to spørsmål, først hvilken buljong og det svarte du på og så om jeg kunne bytte ut svinekjøttet med kylling??? Beklager å være så vanskelig, men er bare ikke veldig glad i gris... ← Ja, da missforstod jeg litt. Det tar en stund før jeg vokner helt om morran. Ja du kan fint bytte svin med kylling. Hmmm lurer på om jeg også skal det neste gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 18. oktober 2006 #335 Del Skrevet 18. oktober 2006 Da har kjæresten og jeg spist Gyngestols favorittpasta. Det smakte utrolig godt. Vi hadde også fersk sopp oppi, og spiste med baguetter og fersk båndpasta. En god middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 20. oktober 2006 #336 Del Skrevet 20. oktober 2006 Vi hadde Gyngestols favorittpasta i går. Brukte kylling og det fungerte fint. Måtte krydre en del på slutten med chili- og cayennepulver slik at det ble nok smak på sausen og det ble veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 21. oktober 2006 #337 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg og 2 åringen min har spist pasta i kveld! Vi likte det begge to, og skal ha rester i morgen! Men neste gang tror jeg at jeg dropper pepperoni og har i sopp i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 21. oktober 2006 #338 Del Skrevet 21. oktober 2006 I går spiste vi Frk. Stellas enchiladas. Stor lykke her i heimen! Det skal lages flere ganger, har skrevet den inn i oppskriftsboka mi hvor det kun er plass til de beste oppskriftene I morgen skal vi spise Gyngestols favorittpasta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 21. oktober 2006 #339 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har laget enchiladasene nå, gleder meg til å hive inn! Men tok en liten vri og hadde tropisk salsa og ananas i, i stedet for vanlig salsa og mais. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 21. oktober 2006 #340 Del Skrevet 21. oktober 2006 Lurer på hva Lisee kommer med på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå