AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #1 Skrevet 16. august 2019 Jeg lurte litt på å søke og se om noen hadde deltidsjobb jeg kunne ha ved siden av skole da den andre jobben basically har bytta meg ut med en annen pga graviditeten. Jeg skjønnet at det er long shot siden jeg har termin i januar, men nav ba meg likevel søke. Hvis jeg skulle fått jobbintervju (jeg har mine tvil🤣), hva er jeg pliktig å si? Jeg glemte å spørre da jeg snakket med de selvsagt. Anonymkode: 3fb08...57e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Absolutt ingenting. Du er ikke pliktig til å nevne graviditeten med ett eneste ord. De har heller ikke lov til å spørre. Du må gi beskjed til arbeidsgiver (om du faktisk er ansatt), tre måneder før du skal ut i permisjon. Men når du ikke er ansatt, er du ikke pliktig til å si en skit. Anonymkode: ec13e...e81 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #3 Skrevet 16. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ingenting. Du er ikke pliktig til å nevne graviditeten med ett eneste ord. De har heller ikke lov til å spørre. Du må gi beskjed til arbeidsgiver (om du faktisk er ansatt), tre måneder før du skal ut i permisjon. Men når du ikke er ansatt, er du ikke pliktig til å si en skit. Anonymkode: ec13e...e81 Såpass! Ser for meg at det lett kan bli dårlig stemning, jeg får jobb også 1/2 mnd etterpå: «forresten jeg skal føde i januar 😊» Anonymkode: 3fb08...57e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #4 Skrevet 16. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Såpass! Ser for meg at det lett kan bli dårlig stemning, jeg får jobb også 1/2 mnd etterpå: «forresten jeg skal føde i januar 😊» Anonymkode: 3fb08...57e Jepp, men det vet de når de ansetter kvinner (og menn, som også skal ha pappapermisjon). Sier du noe om det, er det svært lite sannsynlig at du får jobben. Selv om de på papiret ikke har lov til å la det telle negativt, skal det noe til at du klarer bevise at det var graviditeten som var årsaken. Anonymkode: ec13e...e81 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #5 Skrevet 16. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp, men det vet de når de ansetter kvinner (og menn, som også skal ha pappapermisjon). Sier du noe om det, er det svært lite sannsynlig at du får jobben. Selv om de på papiret ikke har lov til å la det telle negativt, skal det noe til at du klarer bevise at det var graviditeten som var årsaken. Anonymkode: ec13e...e81 Yes, tenker samme. Hvem kan bevise at det skulle blitt tatt i betraktning ved et intervju liksom?? 😅 Anonymkode: 3fb08...57e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Skrevet 16. august 2019 Uans, takk for svar! Anonymkode: 3fb08...57e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #7 Skrevet 16. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Yes, tenker samme. Hvem kan bevise at det skulle blitt tatt i betraktning ved et intervju liksom?? 😅 Anonymkode: 3fb08...57e Jeg søkte jobb (fulltid) da jeg var 4 mnd på vei, og jeg valgte å fortelle om det etter 2. gangsintervjuet. De var kjempepositive helt frem til da, og skrøt kjempemasse av resultatene mine på praktiske prøver.. så fortalte jeg at jeg var gravid, og de smilte og sa at ja, sånt skjedde jo, og så hørte jeg aldri noe fra dem igjen.. dagen etter lå annonsen ute på nettet på nytt... Anonymkode: ec13e...e81
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #8 Skrevet 16. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte jobb (fulltid) da jeg var 4 mnd på vei, og jeg valgte å fortelle om det etter 2. gangsintervjuet. De var kjempepositive helt frem til da, og skrøt kjempemasse av resultatene mine på praktiske prøver.. så fortalte jeg at jeg var gravid, og de smilte og sa at ja, sånt skjedde jo, og så hørte jeg aldri noe fra dem igjen.. dagen etter lå annonsen ute på nettet på nytt... Anonymkode: ec13e...e81 Ja.... typisk det.. Anonymkode: 3fb08...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå