AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #1 Skrevet 16. august 2019 Vi har vindu nesten helt ned til gulvet. Fra vinduet kan en se ut mot fellesområdet til borettslaget. Min hund liker veldig godt å sitte å se ut på "livet". Men når det kommer hunder så varierer det veldig hvordan han opptrer. Noen ganger kan det være noen svake "voff", ikke bjeffing, men kun antydning som stopper raskt. Andre ganger er det konstante bjeff, mørkere bjeff eller lysere bjeff. Men i dag så reiste også hårene tydelig på ryggen hans. Dette har jeg kun sett ved et tilfelle før, da han og en annen hund våket over noe mat som stod på et bord. Hva betyr dette? Og kan hunder se gjennom et vindu om det er en tispe eller hannhund? Og kan han se gjennom vinduet om den andre hunden er avslappet, oppspilt osv? Tenker siden han reagerer ulikt på de ulike hundene. Når det er sagt så er det ikke slik han bare får stå å bjeffe altså. Men jeg synes det er interessant å vite hvorfor han opptrer ulikt. Er en fin måte å trene kontakt på inne da. Av og til sitter jeg sammen med han med vinduet og følger med også trener vi kontakt når det kommer hunder forbi. Anonymkode: c37ba...bb7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #2 Skrevet 16. august 2019 Du vet så lite om signalene til en hund? Tror du bør lese deg opp asap.... Turid Rugaas sin "På talefot med hunden" er en fin bok om hundens dempende signaler. Anonymkode: 303dd...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå