Gå til innhold

Vi får kanskje barnehageplass

Anbefalte innlegg

Gjest Tabby
Skrevet

Jeg visste ikke når fristen for å søke barnehageplass var, så det fikk vi ikke gjort i vinter. Det starter opp en ny barnehage bare en kilometer fra huset vårt, den veien jeg sykler til jobben, og vi tenkte at vi fikk søke plass der neste år da.

Men i dag så jeg en annonse i avisa at de fortsatt hadde noen ledige plasser, så jeg ringte og snakket med bestyreren der. Og de hadde flere ledige plasser i 3-5 årsgruppene. Virker som en kjempekoselig dame, og et flott opplegg der. Alt er helt nytt og prisen er grei, for de følger kommunens makspris.

Fikk beskjed om å ringe en dame i kommunen som sitter med samordnet inntak, og hun var også veldig hyggelig, så jeg la inn søknad på nettet, og hun sa hun skulle behandle den i dag og sende oss et tilbud i posten. Betyr ikke det at vi får plass da? Jeg antar det.

Det eneste som blir leit nå er å si i fra til dagmammaen. Har en kjempeflink dagmamma til knerten, men så er det det at mange av de som knerten leker med hos henne og andre de er sammen med begynner i denne barnehagen da, prisen er rimeligere, og hvis det er sykdom hos henne har jeg ingen som kan passe knerten. Så det er jo grunnen til at vi velger å bytte om vi får plass. Men vi venter vel med å si noe til vi får beskjed om at plassen er vår.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Da er det vel bare å krysse fingrene :wink:

Gjest Tabby
Skrevet

Takk Tex. Krysser alt vi kan. Ikke noe brev i posten i dag, men det er vel litt tidlig å vente det.

Sa i fra til dagmammaen i dag jeg da, så hun får best mulig tid til å finne nytt dagbarn. Hun ble vel litt skuffet, siden vi egentlig hadde tenkt å benytte henne i ett år til, men det går vel greit håper jeg.

Men et tilbud om plass tror jeg vi får, siden det er ledige plasser, bare venter på å se det svart på hvitt jeg. Det blir deilig det!

Gjest Tabby
Skrevet

Vi fikk plassen! Fikk brev i posten i dag og sendte avgårde svaret om at vi tar plassen med det samme. Så nå begynner minimannen i barnehage 1 august!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...